Mulig feil termin??

Mochabang

Andre møte med forumet
Jeg har termin 6 juni.
Den 7 mars var jeg på UL for å finne ut ca vekt på den lille og for å sjekke mengden med fostervann siden magen hadde vokst så mye på kort tid.
Da var jeg i uke 27 + 3 dager. De målte babyen til ca 1483 g!!!! Jeg ble litt satt ut da må jeg innrømme. Syntes det var ganske mye..spurte legen om det var riktig, og hun målte en gang til og fikk de samme tallene..men hun mente at terminen var riktig likevel...
Men jeg trodde at de veide så mye først i uke 31 eller no sånt...Får jeg en kjempebaby?? Vet jo at de legger på seg ganske mye fremover nå så.
Må også nevne at jeg har en datter fra før og hun veide bare 3095 g da hun ble født, og var 48 cm lang...rart hvis jeg får en på 5 kg denne gangen... Noen som vet?

Hmmm sorry veit ganske lite om det- men dei er ganske så god til å måle feil vekt på ul så hadde ikkje satset 100% på det dei sier

Hei!

Med lillegutt var jeg på 3d ul når jeg var 26 uker på vei. Fikk da beskjed om at hvis han ble født til termin ville han bli 3500g og hvis jeg gikk over termin ville han bli rundt 3800g. Jeg gikk 13 dager over og han veide 3885g!

Mener å huske at han var ca. 1050g da jeg var på 3d.

Jeg var på ul på torsdag, rundt uke 28. Legen min mente vekten lå på rundt 1450g og sa at det var innenfor normalen. Jeg satser på at hun tok litt i[:D]. Men er det ikke nå de vokser så ujevnt då, kan jo være våre barn har vært litt ekstra sulten i det siste men at det jevner seg ut mot slutten. Krysser fingrene for det[8|]

Jeg synes det er litt rart at de kan gi en eksakt vekt på babyen jeg. For de kan måle lengde og omkrets "volumet" på ungen, men alle har jo veldig forskjellig vekt på beinmassen..... Og når barnet bare veier rundt en kilo så har jo bare 50-100gr feilmåling veldig mye å si..... [8|]

Hm...har du svangerskapsdiabetes da? Sukker i urinen el?

Mener å ha lest at er like vanlig å måle feil med 500g begge veier. 

Jeg har ikke diabetes eller no sånt. sisite kontroll hos jordmor så var alt i orden for første gang siden jeg ble gravid.:)
Hadde ikke blod i urinen en gang, og det har det alltid vært siden jeg ble gravid.. :) Så tror nok ikke det er det. Kanskj ejeg bare får en kraftig plugg av en onge!!! :)))
Føler meg i fin form bortsett fra bekkenplager da, men begynner å bli ganske ømt i ribbeina min e nå.Det går hardt utover de..
Jordmor trodde ikke at jeg ville gå helt til termine affal.. :)

Back
Topp