Mugg på klær

anines

Elsker forumet
Mener jeg leste en tråd om det for en stund siden, men finner den ikke igjen.

Er det noen av dere flinke damer som har tips til hvordan man kan fjerne mugg fra klær? Eller må jeg bare kaste alt? Skulle hente høstjakken min i boden i går, og der var det mugg på alt som lå i posen. Høst og vinterjakker til både meg og mannen, så det er snakk om en del tusenlapper :( Kjedelig å måtte kjøpe alt nytt, men ser for meg at det ikke er så lett å få bort?

Mener å ha hørt eddik tar det. Har hatt samme opplevelse her. Alt gikk i søpla, lukta satt i vask etter vask. Æsj... :(

Er det noe som tåler å ligge i klorin så kan du prøve det.
Er det jordslag så kan du prøve eddik men skikkelig mugg ville jeg kastet, for det er ikke bra å puste inn osv :(

Med mindre kan klorblekes eller kokvaskes bør du anse det som tapt. Vi har måttet kaste to bilstoler, vogn og masse utstyr pga mugg. Utrolig kjedelig, men helsa kommer først!!

Sånn flekkfjerener pulver i badekar/bøtte med klærne. Min svigermor gjør det med alt som er ødelagt. Hu redda alle bamsene mine som jeg har hatt siden jeg var liten, de var ødelagte pga katter.

Får prøve å vaske før jeg kaster, men har ikke for høye håp. Takk for forslag i alle fall!

Back
Topp