*muffmuffkakas* tanker

*muffmuffkaka*

Elsker forumet
Kjenner at denne prøvingen tar mye av tankene mine, så kan like gjerne starte å skrive ned litt.

Vi bestemte oss i sommer for at det hadde passet perfekt med et lite gull til neste sommer. Så 22. september fant jeg min første eggløsning med strimmel og vi hoppa til køys for 5. dag på rad. dagen etter fikk jeg negativ test og tenkte at da var toget gått for denne gang, så ingen humping den dagen.

så kom de laaange ventedagene. jeg hadde masse plager som jeg ikke har merket tidligere, men magefølelsen sa til meg at det ikke hadde klaffet.... og det viste seg å være rett i dag.

Jeg er nok en ganske utålmodig person som er alt for vant til å få det nøyaktig som jeg vil, når jeg vil. i tillegg liker jeg å planlegge alt mulig, og går det ikke som jeg hadde tenkt blir jeg fort litt lei meg. Ikke akkurat den beste siden min, men det er nå en gang en del av meg [:)] en annen negativ side er at jeg selvutnevnt verdensmester i å tenke negativt. når det ikke klaffa denne gangen tenker jeg at det aldri kommer til å gå..

I 2008 ble jeg uplanlagt gravid og 9 mnd senere kom gullegullet mitt Så jeg vet jo at "vi har det i oss", men siden hun kom til før vi rakk å prøve har jeg liksom bare tenkt at dette kom til å klaffe ganske fort denne gangen.

Det er juli vi egentlig tok sikte på da vi bestemte oss for å prøve, og det betyr at det skal klaffe denne pp [:)] syklusene mine har vært stabile hittil (24 dager bege gangene) så håper det holder seg sånn og da skal jeg i så fall ha EL ca 16 oktober.

Dette ble utrolig rotete, men men.

Det er rart, egentlig, hvor for det kan gå fra å føle seg totalt uklar for nestemann til å gråte etter savnet av nr2 [:(]

min kjære har hatt lyst til å prøve ganske lenge, mens jeg ikke fikk lyst før i juni.. jeg tror hovedgrunnen er at jeg ELSKER jenta mi over alt på jorda. kan sikkert høres helt på tryne ut at det er grunnen, men saken er den at jeg ikke kan forstå at jeg kan elske neste like høyt som henne. Hun var "den perfekte babyen" om kan kan si noe sånn. Alle sa til oss at "dere vet ikke hvor bortskjemte dere er" og "selv om dere er foreldere aner dere egentlig ikke hvordan det er å ha barn!". og ja, hun er, og har alltid vært, helt fantastisk!! og jeg har tenkt at nestemann får en umulig oppgave med å "komme opp på hennes nivå"....

Disse tanken er absolutt borte nå! selvfølgelig kommer jeg til å elske lillesøster/lillebror like høyt som mini, kanskje på en annen måte, men absolutt like høyt!!!! jeg savner så veldig spenningen med å gå gravid, bære på en hemmelighet, kjenne første sparket, se magen vokse og ikke minst; få barnet på brystet for første gang!! MEN, den prøvinga? nei den kunne jeg gjerne ha sluppet!!

Jeg er så enig i den siste setningen din... Hadde trodd det skulle være gøy å prøve.. Men fytti...
Er ikke LITT gøy engang... Vil bare se de 2 strekene....
Og jeg vil se de NÅ[:)][:)]

I helgen har vi hatt besøk av svigers, noe som var utrolig hyggelig. og siden vi var i byen å går fikk jeg også tak i salviete. Siden jeg har valgt å tro at kjærringrådet "masse kanel" var det som gjorde at jeg fødte da jeg gjorde, og at bringebærteen gjorde at jeg ikke revnet har jeg nå bestemt meg for å prøve kjærrinråd for å øke fruktbareheten :D

I dag oppdaget jeg også at jeg fikk enda en sjanse i oktober, så neste ikm-dato er 28.oktober, og denne gangen skal det virkelig være IKKE KOMMENDE MENS!! [:D][:D]

hadde meg en liten ettermiddagslur (ja, det tar på med besøk i en 50 kvm leilighet.. noen som sa intimt?? ) og jeg vet ikke hvor mange positive g-tester som lyst mot meg den timen jeg sov. våknet i en lykkerus over at jeg var GRAVID, for jeg var virkelig helt sikker på at dette ikke var en drøm.. må inrømme at jeg ble litt skuffet da jeg forstod at alt var fantasi, men jeg har troa denne gangen.

Jeg håper virkelig EL kommer til vanlig tid, noe som vil si 16, for den 20 reiser jeg bort.. skal prøve å ikke stresse med å tenke på det, og lurte faktisk litt på om jeg kanskje ikke skulle teste med EL-tester denne mnd.. meg kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å sitte klar med testene fra neste helg [:D][:D]

syklusene mine til nå: 24, 24

dårlig dag i dag... føler at alle andre blir gravide og at det aldri blir min tur igjen. vet jeg bare er i 2.pp og derfor "ikke har lov" til å tenke sånn, men på dumme dager føler jeg at alt går imot meg.. skolen krever mye for tida, hjemmet ser grusomt ut, jeg får ikke med meg sambo på å finne på noe annet enn tv/pc i kveld, og været er skikkelig dårlig!

håper på litt høstsol en av de nærmeste dagene, hvis ikke må jeg gå på solariumjakt.. ja, jeg er et solmenneske som trenger sola for å holde humøret på topp!!

15.10.10 i dag og fullt utslag på EL-testen.. har hatt litt god følelse denne gangen, så akkurat nå har jeg lyst til å få min kjære hjem fra jobb, men han må selvfølgelig jobbe overtid i dag! [:'(] men det skal vel gå greit med humping i kveld i stede får vi håpe...

salvite-trikinga har gått litt i glemselen, og nå er det kanskje ikke noe vits i å drikke mer av de ulumskhetene der uansett!?

har bestemt meg for å virkelig vurdere en sånn fertilitetsmonitor om det ikke klaffer denne mnd, siden så mange har positive erfaringer med den!

ellers har jeg lurt litt på å "komme ut av skapet" og bruke mitt vanlige nick, siden de fleste uansett vet at vi prøver (selv om ikke alle desverre støtter oss...). Hadde vært greit å bare ha et nick å forholde seg til, men samtidig kjenner jo dere her inne meg som muffmuffkaka (som forresten er det lillemor kaller muffins [:)])

tenkte å lage meg en sånn kalendersak for denne mnd, men får se om jeg rekker det i dag. I kveld er det nemelig date! [:D] Håper bare ikke den blir avlyst pga dummer overtid, for jeg har kjøpt inn til helstekt indrefilet, potetpuré, brokkoli og ratatouille [:D][:D]

Hei!

Gøy å lese dagboka di..sikkert fordi du minner meg litt om meg selv. Utålmodig som bare det - vil ha det NÅ! :-)
Håper det klaffet på denne El'en og så om ca 14 dager sitter du der med en positiv test i hånda :-)

Er selv inne i pp1 fortsatt men er 5 dager over tida og idag var det litt spotting så da blir det ei lita tante på besøk i ettermiddag tenker jeg :-/

ORIGINAL: Hønsa

Hei!

Gøy å lese dagboka di..sikkert fordi du minner meg litt om meg selv. Utålmodig som bare det - vil ha det NÅ! :-)
Håper det klaffet på denne El'en og så om ca 14 dager sitter du der med en positiv test i hånda :-)

Er selv inne i pp1 fortsatt men er 5 dager over tida og idag var det litt spotting så da blir det ei lita tante på besøk i ettermiddag tenker jeg :-/

utålmodig -ja det har du meg!! hehe.. er nok litt for vant til å få det akkurat som jeg vil når jeg vil, så strengt tatt har jeg nok veldig godt av å måtte vente litt. Likevel håper jeg, som deg, at jeg om 14 dager sitter med positiv test å hånda og "lillefrø" i magen..

krysser fingrene for at spottingen bare er festeblødning og at tanta heller tar seg en lang og god ferie. hvis ikke, så sees vi på juliforumet [:D][:D] jeg har trua [:)][:)]

OKTOBER

8. siste mensdag

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. positiv EL-test, mye murringer

16.

17.

18.

19.

20. jeg og mini reiser bort

21. borte

22. borte

23. borte

24. kommer hjem igjen

25.

26. Negativ g-test

27.

28. GRAVID!!!!

29.

30.

31. Mistet [:(][:(]

utålmodig som jeg er klarte jeg ikke vente lenger, og tok en test i dag.. kunne ikke vært hvitere!! [:(]

lurte på om jeg skulle kjøpe meg en fertilitetsmonitor, men syns den er litt dyr!

neste pp skal jeg IKKE teste for EL og heller ikke stresse!! fra nå av skal jeg slutte å tenke på at vi prøver og heller ta det som det kommer..

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

utålmodig som jeg er klarte jeg ikke vente lenger, og tok en test i dag.. kunne ikke vært hvitere!! [:(]

lurte på om jeg skulle kjøpe meg en fertilitetsmonitor, men syns den er litt dyr!

neste pp skal jeg IKKE teste for EL og heller ikke stresse!! fra nå av skal jeg slutte å tenke på at vi prøver og heller ta det som det kommer..

Hva med å tempe? Termometer med to desimaler er egentlig alt du trenger + en måte å notere tempene på. Termometer koster jo ikke all verden.

Lykke til, snuppa! Håper spiren snart sitter.

takk for tipset! kanskje jeg skal prøve å lese meg litt opp på temping og prøve det først [:)]

Kjempe fin dagbok du skriver[:D]

Kjenner meg så absolutt igjen, i forhold til det å være utålmodig[&:]
Er nå inne i PP 3, og det gjør vondt når TR dukker opp[&:] Denne mnd ble jeg skikkelig skuff, for sambo også trodde det hadde klaffet denne mnd[:(]

Men, er bare å fortsette og stå på[:D]
Det ordner seg til slutt[:D]

Masse lykke til vidre, og gleder meg til oppdatering på lørdag..[:)][:)]

Jammen var jeg ikke gravid likevel..

Men sitter her med en følelse som kan minne om dårlig samvittighet!!
Jeg er så sinnsykt bortskjemt at det nesten blir urettferdig!! Det er det mange der ute (og her inne) som har strevd lenge mens jeg fikk 1.mann ved én eneste uforsiktighet og nr 2 satt på 2 pp, men i akkurat den mnd vi ville..

Jeg føler meg litt dum som løp inn hit og sutret over at jeg trodde det ikke hadde klaffet på andre forsøk. ANDRE forsøk!! og her sitter det jenter som har blitt skuffet gang på gang på gang over at mensen melder som ankomst! også er det dere som trøster og kommer med oppmuntrende ord til meg!! Det viser bare hvor fantastisk jentene inne på FS er!

Nå som jeg har en liten millimeter i magen vil jeg sende masse masse babystøv til alle dere søte jentene her inne!!

Gratulerer så mye [:)][:)][:)]

våknet til masse blod og negativ g-test... [:(][:(]

har hatt en litt dårlig følelse, spesielt siden steken på billigstrimmelen var svakere i går enn på torsdag.

gud, så glad jeg er for at det skjedde så fort når det først akulle gå galt, men vi tår det veldig tungt både jeg og min kjære....

det gjør så vondt!!![:(][:(] jeg vet jo at den lille tingen så vidt var rukket å bli noe, teoretisk bare celler som hadde delt seg noen ganger, men likevel..... det er hardt, vondt, fælt å innse at det er over for denne gang...

får bare komme oss videre, og satse på bedre lykke neste gang!!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si snuppa...[:(] Kjempetrist nyhet å våkne til[:(] Håper det går bra med deg etter foholdene...
Har selv vært igjennom både en sa og en ma, og selv om den ene skjedde veldig mye tidligere, så er det allikevel tungt...Ingen skulle måtte gå igjennom det[:(]

Ta vare på hverandre...også håper jeg virkelig at ny spire setter seg med en gang, og blir der så lenge som den skal...

Stooooooooooooor klem fra meg!

Sender deg mange klemmer søta!

Er ikke rart at du er lei deg, hadde jo gledet deg til alt som skulle skje fremover nå..
Det er lov å sørge uansett hvor langt eller kort man er på vei når det skjer noe..

Man har uansett håp & forventninger på lik linje...

Har selv opplevd sa, så forstår godt hvordan du har det...
Å jeg latet som jeg ikke var lei meg,fordi jeg var redd ingen ville forstå hvorfor jeg var lei meg..
Så reaksjonen kom ikke før etter en drøy uke..
De som står meg nære forstår jo selvfølgelig!

Men pass på hverandre,og tørr å være lei deg, og reager..,
Det er helt naturlig & absolutt fult lovlig!

*Stoor klem*

Huff, dette var ikke noe kjekt å lese...[:(]
Føler veldig med deg nå.. Uansett hvor kort
eller langt man har kommet er dette vondt...
Sender en trøsteklem [:)]

huff, vet akkurat hva du går igjennom, Det er like trist uansett hvor langt man er på vei. Men uansett bra kroppen ordner opp på egenhånd.

sender deg en klem jeg....det var jo ikke sånn det sulle gå[&o]

ble kjempe glad da jeg så at du hadde blitt gravid... like lei meg nå da jeg ser at det gikk galt[:(]

ta tiden til hjelp,og begynn prøvinga når dere er klare... er jo veldig mange som blir gravid igjen med en gang etter en SA...

klem

Back
Topp