Muøig SA

Siri78

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Jeg som har vært så positiv denne gangen! Men nå er jeg redd.

Rosa slim i går kveld. Synes mensmurringene/mensmertene er sterkere nå enn de har vært siste uken. Brun utflod i dag tidlig. Fortsatt greit med murringer, stikninger, stølhet og en "tung" følelse i magen.

Kjennes ut som mengden utflod har økt, føler liksom at noe kommer ofte nå, men når jeg tørker meg, er det ingen misfarging på papiret.

Og nå tenker jeg jo mye på at jeg var mindre kvalm i går og i dag, enn i overgår, som var skikkelig ille med kvalme...
Er redd dette er starten på slutten :( 5+6 i dag, og I forrige uke var hgc-stigningen kjempefin, over dobling på 48 timer.

Ja, har tenkt tanken på å spørre legen om det. Det er fortsatt 13 dager til TUL, og så lang som en dag blir når det er slik som dette, så er 13 dager en evighet.

Dette er vår nest siste mulighet til å få barn, så jeg føler alt hviler på dette lille frøet. Vi er ikke lengre så unge at det "bare" er å prøve i neste periode heller...

Ja, det skjønner jeg.. dagene snegler seg avgårde og jeg blir så utålmodig på å få vite om alt går rett for seg inni der.. 13 dager er lenge ja. Lurt med hcg-måling igjen da <3

Håper virkelig alt er i orden <3

Tusen takk ❤️ det håper inderlig jeg også. Kommer jo ikke noe mer på papiret nå hvert fall. Men jeg vet så inderlig vel at det beste tegnet på et normalt svangerskap tross alt er å ikke blø/spotte hverken rødt, rosa eller brunt i det hele tatt, selv om det kan gå bra likevel.
Liker spesielt ikke at murringene er verre enn de har vært.

Tusen takk ❤️ det håper inderlig jeg også. Kommer jo ikke noe mer på papiret nå hvert fall. Men jeg vet så inderlig vel at det beste tegnet på et normalt svangerskap tross alt er å ikke blø/spotte hverken rødt, rosa eller brunt i det hele tatt, selv om det kan gå bra likevel.
Liker spesielt ikke at murringene er verre enn de har vært.

Bra det ikke er noe mer, det er lettere å bli litt roligere da kanskje. Har lest om så mange som blør litt og det går helt fint. Slimhinnene er litt skjørere og kan lettere blø, men det vet du jo helt sikkert, og man blir jo så klart redd uansett. Murringene hos meg varierer også litt, så håper det også bare er helt normalt <3 De første ukene er så sykt skumle.. Glemmer det helt frem til man står der med positiv test.

Jeg skjønner godt at du blir urolig :Heartred Ville spurt legen om hcg måling, så får du se hvordan det utvikler seg. Men jeg ville tatt det som et godt tegn at det ikke er noe mer. Hos meg har det startet med rosa og utviklet seg til brunt og økt på ved begge SA. Krysser fingrene for deg :Heartred

Jeg blødde en del rundt samme tiden i forrige svangerskap. På tul sa de det var pga foranliggende morkake. Alt gikk fint og har verdens fineste lille gutt i dag. Så kan være flere grunner til blødning, og fortsatt gå bra. Krysser fingrene for deg ❤️

Jeg skjønner godt at du blir urolig :Heartred Ville spurt legen om hcg måling, så får du se hvordan det utvikler seg. Men jeg ville tatt det som et godt tegn at det ikke er noe mer. Hos meg har det startet med rosa og utviklet seg til brunt og økt på ved begge SA. Krysser fingrene for deg :Heartred
Så trist at du mistet ❤️
Stoppet det ikke opp litt før det fortsatte heller? Det bare økte på?

Det har stoppet her. Jeg sto opp veldig sent i dag, men det var bare brun utflod da, ikke noe senere. Men menssmertene er der likevel. Det føles bare ikke riktig...

Jeg blødde en del rundt samme tiden i forrige svangerskap. På tul sa de det var pga foranliggende morkake. Alt gikk fint og har verdens fineste lille gutt i dag. Så kan være flere grunner til blødning, og fortsatt gå bra. Krysser fingrene for deg ❤️
Tusen takk❤️ jeg får håpe det ikke er noe, selv om magefølelsen er ekstremt dårlig :(

Tusen takk❤️ jeg får håpe det ikke er noe, selv om magefølelsen er ekstremt dårlig :(
Hei!

Opplever omtrent det samme her nå. Et par brune dråper i trusa, og på papiret når jeg tørker meg. Er livredd nå. Kom en liten dråpe blod med det brune da jeg tørket meg istad. Vet det kan være normalt, men så utrolig bekymret man blir :oops:

Er enten 6+0 eller 6+1 idag. Vurderer å bestille tidlig ultralyd privat imorgen...

Hei!

Opplever omtrent det samme her nå. Et par brune dråper i trusa, og på papiret når jeg tørker meg. Er livredd nå. Kom en liten dråpe blod med det brune da jeg tørket meg istad. Vet det kan være normalt, men så utrolig bekymret man blir :oops:

Er enten 6+0 eller 6+1 idag. Vurderer å bestille tidlig ultralyd privat imorgen...
Huff
Jeg har ikke hatt noe mer på papiret nå, men tror det kom et drypp brun utflod når jeg var på do etter jeg sto opp. Kom ingenting på papiret.
Murringene er mye mindre nå, men det er jammen alle andre symptomer også...

Vurderer å bestille meg en TUL jeg og, men vet ikke. Har TUL 1. September, men det er lenge å vente... jeg er 6+0 i dag. Er vel litt redd for å bestille en ekstra TUL en av de første dagene, også er det litt tidlig så man uansett ikke ser hjerteslag.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det her i det hele tatt. Kan kvalme variere så mye fra en dag til den neste... eller hjelper det på at det er helg igjen jeg ligger lenge og tar det veldig med ro?

Litt rosa slim trenger absolutt ikke bety SA :Heartred Det er helt normalt for slimhinnene er skjøre. Det er samme grunn til at man blør lettere neseblod og i tannkjøttet. Med første så opplevde jeg faktisk å blø en del friskt blod, det var etter sex ved to anledninger. Første gang bare litt, andre gang nok til at det dekket papiret. Jeg ble utrolig nok ikke redd, for jeg leste at det var normalt.

Krysser fingrene for deg :Heartred

Litt rosa slim trenger absolutt ikke bety SA :Heartred Det er helt normalt for slimhinnene er skjøre. Det er samme grunn til at man blør lettere neseblod og i tannkjøttet. Med første så opplevde jeg faktisk å blø en del friskt blod, det var etter sex ved to anledninger. Første gang bare litt, andre gang nok til at det dekket papiret. Jeg ble utrolig nok ikke redd, for jeg leste at det var normalt.

Krysser fingrene for deg :Heartred
Det er jo sant...

Noen som har erfaring med blodfortynnende? Jeg går på det nå, vet ikke om det kan øke sjansen for små blødninger (som er uprovoserte, jeg blir ikke sjokkert om jeg skulle spotte rosa etter sex f.eks, men det har ikke skjedd enda. Vi har tatt det pent med det også, siden vi er så redde for å miste).

Det er jo sant...

Noen som har erfaring med blodfortynnende? Jeg går på det nå, vet ikke om det kan øke sjansen for små blødninger (som er uprovoserte, jeg blir ikke sjokkert om jeg skulle spotte rosa etter sex f.eks, men det har ikke skjedd enda. Vi har tatt det pent med det også, siden vi er så redde for å miste).
Jeg har gått på blodfortynnende sist, men begynte ikke før i uke 12. merker ikke noe til dem.

Huff
Jeg har ikke hatt noe mer på papiret nå, men tror det kom et drypp brun utflod når jeg var på do etter jeg sto opp. Kom ingenting på papiret.
Murringene er mye mindre nå, men det er jammen alle andre symptomer også...

Vurderer å bestille meg en TUL jeg og, men vet ikke. Har TUL 1. September, men det er lenge å vente... jeg er 6+0 i dag. Er vel litt redd for å bestille en ekstra TUL en av de første dagene, også er det litt tidlig så man uansett ikke ser hjerteslag.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det her i det hele tatt. Kan kvalme variere så mye fra en dag til den neste... eller hjelper det på at det er helg igjen jeg ligger lenge og tar det veldig med ro?
Det er jo et godt tegn at det har sluttet på deg da. :)

Er det for tidlig å se hjerteslag på ultralyd nå? Da vet jeg ikke om det er noen vits i å bestille det for min del. Vil ikke bli unødvendig mer bekymret :nailbiting:

Jeg er også mindre kvalm idag, men har også bare ligget på sofaen idag, så vet ikke om det har noe å si.

Vi er ca like langt på vei vi da. Håper det går bra for oss begge :Heartbigred

Så trist at du mistet ❤️
Stoppet det ikke opp litt før det fortsatte heller? Det bare økte på?

Det har stoppet her. Jeg sto opp veldig sent i dag, men det var bare brun utflod da, ikke noe senere. Men menssmertene er der likevel. Det føles bare ikke riktig...
Det stoppet opp litt før det kom brunt jo. Beklager om jeg skremmer deg mer med dette her, det er ikke meningen i tilfelle. Men tenker at det er greit å dele erfaringen uansett. Håper det ikke er noe galt hos deg :Heartred

Huff.. Føler med deg.. Jeg hadde det som dette på samme tiden med førstemann, og det fortsatte egentlig med jevne mellomrom gjennom hele graviditeten. Utrolig slitsom da jeg ble like bekymra hver gang, men alt gikk fint for oss i hver fall.

Det stoppet opp litt før det kom brunt jo. Beklager om jeg skremmer deg mer med dette her, det er ikke meningen i tilfelle. Men tenker at det er greit å dele erfaringen uansett. Håper det ikke er noe galt hos deg :Heartred
Neida, det går fint. Greit å lese om alles erfaringer, enten det gikk bra eller ikke:)

Ikke noe mer spotting her, og murringene er mye svakere nå, men jeg kjenner dem. Kanskje jeg bare er hysterisk? Ulikt meg isåfall, men...
Fortsatt færre synptomer synes jeg, men brystene har blitt mer ømme. Herlighet for en karusell disse første ukene er :(

Jeg hadde kraftige mensensmerter og mye friskt blod med førstemann i uke 6+3. Var såpass mye at jeg var helt sikker på at jeg mistet. Fikk tidlig ultralyd samme dag, og alt viste seg å være i den skjønneste orden ❤️Fikk se et hjerte som slo, var helt tydelig da :) Blødningene roet seg litt før det tok seg opp og deretter stoppet helt. Spottet litt senere i svangerskapet, stort sett etter sex, men da tok jeg det helt med ro. Bestill deg en tul hvis du er bekymret, så kan du forhåpentligvis senke skuldrene❤️

Back
Topp