Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er en sykdom som er immun mot antibiotika. Rammer enten urinveiene eller tarmsystemet eller begge. Og siden spesielt tarmsystemet er så langt, så blir man ikke kvitt det. Mens med MRSA kan man bli kvitt med sanerings tiltakHva er ESBL?
Det er en sykdom som er immun mot antibiotika. Rammer enten urinveiene eller tarmsystemet eller begge. Og siden spesielt tarmsystemet er så langt, så blir man ikke kvitt det. Mens med MRSA kan man bli kvitt med sanerings tiltak![]()
Du kan si hva du vil. Jeg går hvertfall ikke inn ditPoenget er vel at det er mye som er veldig mye mer skummelt enn mrsa for fosteret! Influensa, vanlige barnesykdommer osv. Hos pasienter med mrsa beskytter du deg, det gjør du ikke på butikken! Vi kan ikke gå rundt å nekte å være en del av samfunnet og jobb. Sunn fornuft og å ikke putte hendene i munnen holder lenge!![]()
En riktig besluttning. MRSA kan smitte som pingpong mellom familie medlemmer. Den stammen vi hadde var resistent mot 6 av 11 antibiotika. Vi har nå papir å vise til at far mor og barn hver av oss er testet 3x 3 steder og endelig kvitt problemet. Så nå slipper vi smitterommet som er temmelig sterilt på føden.Jeg hørte med sykehuset og dem sier at jeg ikke skal inn til den pasienten fordi jeg er mye ut og inn på sykehuset av personlige årsaker . Så kan sjefen min si hva f hun vil,for jeg går ikke inn til den pasienten.
Jobber ute i hjemmetjenesten selv. Hadde en bruker som hadde vært syk i 6 år og når hun gikk bort (ikke av MRSA sykdommen) så viste det seg at mannen ikke var smittaher vet vi om smitte og tar våre forhåndsregler, men har ofte tenkt på hvor mye det er av MRSA og ESBL der ute hvor vi ikke beskytter oss
![]()
Hva er Esbl ?Var i møte med kommunelegen i min kommune for noen uker siden og snakket om akkurat dette. Ved Esbl er det ett visst smittevern som skal følges, men man trenger ikke ta forhåndsregler ved graviditet og personell skal ikke testes. Mrsa derimot skal gravide beskyttes mot og personell skal testes fordi man ikke skal jobbe i helsevesenet dersom du er smittet.
Ikke en sykdom, men visse bakterier med antibiotikaresistens. Kan sette seg på ulike bakterier. To pasienter med ESBL skal ikke isoleres sammen da man kan risikere å få enda mer antibiotikaresistente bakterier.Det er en sykdom som er immun mot antibiotika. Rammer enten urinveiene eller tarmsystemet eller begge. Og siden spesielt tarmsystemet er så langt, så blir man ikke kvitt det. Mens med MRSA kan man bli kvitt med sanerings tiltak![]()