En er vel ikke fritatt fordi man er gravid. Men skjønn utgjør man lar gravide slippe.. Så lenge man utfører smitteverntiltak etter prosedyren er det utrolig vanskelig å bli smittet. Spl her og

(har ikke lest hele prosedyren selv da jeg ble sykemeldt rett etter vi hadde pasient med mrsa.. Vi viste ikke om mrsa heller og kom
Som et sjokk både på pasienten og personalet.. Ingen hadde beskyttet seg for annet enn kontaktsmitte.. Noen hadde og i krisetilfeller ikke rukket å beskytte seg før de måtte hjelpe pasienten akutt.. Og ingen ble smittet av pasienten. Pasienten hadde vel ligget inne i 5-6 dager før vi fikk svaret. Så det smitter nok ikke så lett..
Men man kan kreve tilrettelegging, er dette en fysisk krevende pasient hadde jeg brukt dette som argument om alt annet ikke strekker til. Og fått avventende sykemelding fra fastlegen om sjefen er vanskelig. Foe jeg forstår virkelig bekymringen din. Jeg var direkte utsatt for mrsa uten å ha beskyttet meg som gravid.. Dagene vi gikk å ventet på svaret var grusomme..