MR av barn

Zera

Forumet er livet
Noen her som har fått tatt MR av hode til barna sine?

Fått innkalling til barnepoliklinikken til Tuva nå, og legen i kr.sund ville at det skulle bli tatt MR av hode hennes siden de ikke vet hva som trigget anfallet hennes... Om dere husker tråden jeg la ut for en ukes tid siden, at Tuva bare kolapset og havnet på sykehuset...

Det ble klafisert som et epeleptisk anfall, så de vil ta MR for å se om de ser noe mer..

Spørsmål: Hvordan gikk det? Hvor lang tid tok det? 
Vet de blir lagt i lett narkose, så er veldig spennt på helle greia.... 

Ingen?

Mary tok mr da hun var bitteliten 3-4 mnd gammel pga epileptiske anfall.. Tror hele greia tok 20 min eller noe. De spente henne fast og hun sov under hele undersøkelsen---tror jeg..

MR av hode tar ca. 30 min. Og som du vet blir de lagt i lett narkose. Dette for at de må ligge heeeelt stille, og det er ikke bare lett når man er liten og kanskje redd.
Du kan få valget om å sitte inne sammen med barnet eller ikke (muligens forskjell fra sykehus til sykehus).
De fleste barn jeg har tatt bilder av har takla det helt ok. Hadde en som reagerte på narkosen, men det er jo slikt som kan skje med gamle og unge..

Hei!
Det ble tatt MR av jenta mi var ca 4 år. Ble lagt i narkose ja. Måtte faste før det. Fikk drikke frem til kl 09. Hadde time kl 1130, men det ble mye forsinkelser så hun kom ikke inn før ved 13 tiden. Det er litt ubehagelig når hun fikk narkosen. Jeg var hos henne helt frem til narkosen ble satt. Når hun ble "borte" så gikk jeg ut.
Da spiste jeg litt. Ble oppringt når hun våknet etter narkosen. Hjem samme dag.

jeg har hatt det på eldstemann...

og angående narkose så er det ikke alltid de gjør det...vi fikk beskjed at han skulle ta MR men ingenting om narkose...jeg ringte og sa jeg ville ha narkose for han ville aldri klart å ligge i ro så lenge...(han var 5 år da) han fikk narkose, men jeg fikk beskjed at hvis jeg ikke hadde sagt fra hadde de ikke tatt narkose...

vil anbefale deg å ta kontakt med sykehuset du skal ta det på og spør hva de pleier å gjøre og at du ønsker narkose....

Tusen takk for svar...

Regner med at hu får narkose, iallefall det som har blitt sagt til meg av legene... Regner med hu må ha det også, for hu kommer IKKE til å ligge stille...
Eneste grunnen til at hu låg stille når hu fekk EG (tror jeg det heter) var for hu var utslitt av anfallet, og det tok jo bare 5 min eller noe....

Skal til legen 11mai, så får vite litt mer da om hva som skjer... Men regner med det blir MR...

Back
Topp