Moviestarplanet

galas

Betatt av forumet
Har i dag fått tittelen verdens verste og strengeste mamma fordi jeg sa nei til min jente på 8 år som kom og sa at hun hadde opprettet konto på moviestarplanet. Gav beskjed om at det er ikke aktuelt at hun holder på med dette når hun bare er 8 år.

Synspunkt? Er jeg for streng? Er det så uskyldig som produsentene vil ha det til?

Å ha bruker på Moviestarplanet er veldig "utrygt" syns jeg, siden hvem som helst kan legge deg til som venn og skrive til deg. Leste forrige uke om en far som oppdaget en veldig tvilsom "venn" dattera hadde fått seg der. Vedkommende spurte hvor hun bodde, hvor gammel hun var og om hun ville møtes og gjøre ting som voksne bruker å gjøre. Faren slettet kontoen hennes umiddelbart og ga dattera forbud om å ha bruker videre.

Hørt om flere sånne her tilfeller tidligere om barn som har blitt kontaktet av pedofile på MSP og syns absolutt man skal nekte barna å opprette bruker...

Du er ikke streng! Min lillesøster hadde bruker da hun var typ 9-10 år. Ble kontakt av flere gutter eller menn. Spurte hun om masse ting. Om hun hadde kjæreste og om hun likte eldre gutter osv!

Mamma sletta kontoen hennes umiddelbart!

Å ha bruker på Moviestarplanet er veldig "utrygt" syns jeg, siden hvem som helst kan legge deg til som venn og skrive til deg. Leste forrige uke om en far som oppdaget en veldig tvilsom "venn" dattera hadde fått seg der. Vedkommende spurte hvor hun bodde, hvor gammel hun var og om hun ville møtes og gjøre ting som voksne bruker å gjøre. Faren slettet kontoen hennes umiddelbart og ga dattera forbud om å ha bruker videre.

Hørt om flere sånne her tilfeller tidligere om barn som har blitt kontaktet av pedofile på MSP og syns absolutt man skal nekte barna å opprette bruker...
Som jeg skulle sagt det selv! Min 8-åring etterspør både Facebook og Instagram, men jeg syns ikke han har noe der å gjøre. I tillegg er det 13-års grense.. :)

Vet ikke hva det er, men jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg var i din situasjon!:) Synes det er tidlig at tantejenta mi som blir 11 nå i august har instagramkonto og jeg...

Vet ikke hva det er, men jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg var i din situasjon!:) Synes det er tidlig at tantejenta mi som blir 11 nå i august har instagramkonto og jeg...
Har en bonusdatter på 10 med både Facebook, snapchat og Instagram.. Syns ingenting om det, og det har jeg også sagt til samboeren min. Men ikke mitt barn, dessverre blir det min business når mine barn ønsker det. Gir ikke etter, men det blir mye mas og sure miner fra 8 (snart 9)åringen.. :/

Har en bonusdatter på 10 med både Facebook, snapchat og Instagram.. Syns ingenting om det, og det har jeg også sagt til samboeren min. Men ikke mitt barn, dessverre blir det min business når mine barn ønsker det. Gir ikke etter, men det blir mye mas og sure miner fra 8 (snart 9)åringen.. :/
Nei, tantejenta mi har snapchat også, men har heldigvis (i mine øyne!) ikke fått Facebook enda. Broren hennes på 8 har også lyst på både snapchat og instagram, men har har ikke fått enda. Dette er barna til søstra mi. Tantebarna hos broren min er stikk motsatt, de har fått beskjed om at de ikke får ha sånne ting før på mange år enda, og aksepterer det (de er 10 og 8) :)

Nei, tantejenta mi har snapchat også, men har heldigvis (i mine øyne!) ikke fått Facebook enda. Broren hennes på 8 har også lyst på både snapchat og instagram, men har har ikke fått enda. Dette er barna til søstra mi. Tantebarna hos broren min er stikk motsatt, de har fått beskjed om at de ikke får ha sånne ting før på mange år enda, og aksepterer det (de er 10 og 8) :)
Skjønner ikke hva dem skal med det jeg.. :o Mulig jeg er rar, altså.. :p

http://www.nrk.no/nordland/dette-er-8-aringenes-nye-lekegrind-1.8352880 her er et eksempel, men fant ikke flere. Kan hende jeg har lest statuser på facebook om flere sånne her tilfeller.

Barn (og voksne) deler altfor mye på sosiale medier uten å vite bedre - som hvor man befinner seg til enhver tid, dagsrutiner (hvor man går på skole, henger i fritiden, når man leverer og henter barna i bhg og skole osv) og legger ut bilder. Pedofile får all denne infoen, lagrer og deler bildene de finner og identifiserer barna...Syns man bare bør holde seg streng og ikke la barna lage seg brukere på facebook, snapchat, instagram osv.

http://www.nrk.no/nordland/dette-er-8-aringenes-nye-lekegrind-1.8352880 her er et eksempel, men fant ikke flere. Kan hende jeg har lest statuser på facebook om flere sånne her tilfeller.

Barn (og voksne) deler altfor mye på sosiale medier uten å vite bedre - som hvor man befinner seg til enhver tid, dagsrutiner (hvor man går på skole, henger i fritiden, når man leverer og henter barna i bhg og skole osv) og legger ut bilder. Pedofile får all denne infoen, lagrer og deler bildene de finner og identifiserer barna...Syns man bare bør holde seg streng og ikke la barna lage seg brukere på facebook, snapchat, instagram osv.
Jeg har sluttet helt å dele hvor barna er, hva de har på seg osv.. Syns det begynner å bli skummelt med sosiale medier.. Deler heller ikke med hvem som helst hvilke skoler/barnehage de går i.. Det er hårreisende hvor lett det er å finne informasjon på nett!

Syns ikke om at så små barn er på chattesider. Elsdste er bare tre, så må ikke ta så mye stilling til det enda. Uansett kommer ikke mine barn til å få lov til å sitte på nettet på rommene deres. Da får det foregå på stua. Kall meg kjip og streng, men jeg vet hva jeg fant på da jeg var 12-13 år da jeg satt nede på kontoret i kjelleren, og det syns jeg ikke mine barn skal.

Og jeg kommer til å snakke med dem om nettvett.

Jeg skriver null niks om barna mine på sosiale medier som Facebook osv.

Kjenner flere som deler absolutt alt på sosiale medier! Flere som skriver detaljerte statuser hver dag om at på det klokkeslettet leverer de ungen i den bhg, så drar de både hit og dit i mellomtiden frem til de skal hente barna sine, hva og hvor de skal etterpå osv. Legger ut 6-7 bilder av barnet hvor man ser i bakgrunn hvor man evt befinner seg.

De gjør det rett og slett enkelt for hvem som helst å planlegge hvordan de skal lure ungen din med seg fordi de vet nøyaktig hvor du er iløpet av dagen til enhver tid...Er så mange som ikke tenker seg to gang om og akkurat det er veeldig skummelt.

Dette har jeg ikke hørt om engang, men når jeg har lest kommentarene her tror jeg nok du gjorde helt rett!

Kunne ikke falt meg inn å la åtteåringen ha

Back
Topp