Movicol

• Trådstarter Trådstarter malien
  • Opprettet Opprettet
Minsten her går på Movicol i samarbeid med barnepoliklinikken på sykehuset.

Blander det med sterk saft, men han kan drikke det bare utblanda i vann også. Han liker smaken, og kalte det faktisk for saftbrus første gangen han fikk det.

ORIGINAL: Skrållan

Blander det med sterk saft, men han kan drikke det bare utblanda i vann også. Han liker smaken, og kalte det faktisk for saftbrus første gangen han fikk det.

Heldige dere[:D]

Embrik får 5 gram Movicol dagleg. Blandar det med yogurt. Viss han må ha større dose, funkar det bra å blande det i fruktmos. Har aldri fått det i han når me blandar det i drikke.
Riksen anbefalte å blande det i eplejuce for å kamuflere smaken.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: Lilla87

Husk at man må drikke masse når man bruker Movichol, Duphalac ol, ellers vil det ikke funke! [8D]

PØH!
laktulose så stemmer dette med, men movicol er noe helt annet så nå er du maks på bærtur.

Kan godt hende det funker på deg, men hos mange er behovet for veske stort når man behøver avførende midler.. man merker stor forskjell på folk som er flinke og drikke og de som ikke er det, også blandt de som bruker Movicol. Så jeg sier drikk drikk!! Kroppen og fordøyelsen har godt av det uansett!

Husk at man må drikke masse når man bruker Movichol, Duphalac ol, ellers vil det ikke funke! [8D]

PØH!
laktulose så stemmer dette med, men movicol er noe helt annet så nå er du maks på bærtur.

Kan godt hende det funker på deg, men hos mange er behovet for veske stort når man behøver avførende midler.. man merker stor forskjell på folk som er flinke og drikke og de som ikke er det, også blandt de som bruker Movicol. Så jeg sier drikk drikk!! Kroppen og fordøyelsen har godt av det uansett!

jammen kjære vene, selvfølgelig så er drikke det absolutt viktigste for de som er forstoppet!
men i forhold til LEGEMIDDELET MOVICOL så har det ikke noe å si hva de som bruker det drikker, så lenge de Trenger ikke å bøtte ned med drikke vedsiden av for at det skal få VIRKNING. Det virker så lenge det er fortært.
Liker ikke folk som gir ut feilinformasjon.

PØH!

jammen kjære vene, selvfølgelig så er drikke det absolutt viktigste for de som er forstoppet!
men i forhold til LEGEMIDDELET MOVICOL så har det ikke noe å si hva de som bruker det drikker, så lenge de Trenger ikke å bøtte ned med drikke vedsiden av for at det skal få VIRKNING. Det virker så lenge det er fortært.
Liker ikke folk som gir ut feilinformasjon.

Jøss [:D] Man kan vel ha ulik erfaring? Gir ikke ut feilinformasjon, mange trenger å drikke mye for at movicol skal ha god nok virkning, samtidig som den trekker mer væske til tarmen slik at man da fort kan få underskudd på væske i kroppen.

Men for all del - folk er forskjellige, ville ikke starte noen krangel, bare nevne at det er viktig å få i seg nok væske ellers er det ikke bestandig movicolen funker så bra som den skal..

ORIGINAL: malien

ORIGINAL: Skrållan

Heldige dere[:D]

Ja, jeg vet! Legene får hakeslepp når jeg sier det, hehe! Jeg har smakt på det, og jeg vil IKKE kalle det saftbrus!

ORIGINAL: Nåssåbjønn

men den vi har er movicol junior, denne har ingen smak[8|]

Her har vi vært innlagt med magetrøbbel på eldste mann med beskjed om at han MÅ bæsje hver dag! Gjør deres det og har dere fått den beskjeden? Her funket parafin 4 dager så stoppet det igjen, nå er det stoppet opp med movicol også, brukt i ei uke.

hvor får dere tak i junior- varianten??
legen vil vi skal bruke den, men mente vi måtte til svergie for å få tak i...
den voksenvarianten er jo ikk heelt tilpasset barn!!

-og til deg som sa man ikke trenger ekstra drikke til movicol.. alle leger vi har vært i kontakt med har sagt man må drikke en viss mengde for at movicolen skal virke, og det står da også på doseringen, gjør det ikke??

ORIGINAL: solstråla

men den vi har er movicol junior, denne har ingen smak[8|]

Her har vi vært innlagt med magetrøbbel på eldste mann med beskjed om at han MÅ bæsje hver dag! Gjør deres det og har dere fått den beskjeden? Her funket parafin 4 dager så stoppet det igjen, nå er det stoppet opp med movicol også, brukt i ei uke.

hvor får dere tak i junior- varianten??
legen vil vi skal bruke den, men mente vi måtte til svergie for å få tak i...
den voksenvarianten er jo ikk heelt tilpasset barn!!

-og til deg som sa man ikke trenger ekstra drikke til movicol.. alle leger vi har vært i kontakt med har sagt man må drikke en viss mengde for at movicolen skal virke, og det står da også på doseringen, gjør det ikke??

Den junoirvarianten skulle jeg gjerne ha hatt tak i! her hjelper ingenting for å kamifluere smaken. Har prøvd alt i fra vanlig vann til cola ( i ren desperasjon...), men får klar beskjed fra guttungen på 3,5 år at den drikken stinker! [:D] HUn som sa til meg at den var smakløs på apoteket, burde ha tatt seg en smak før hun uttalte seg om det[:'(]

Jeg fikk også beskjed i fra legen at det var viktig med mye drikke, dette er fordi man skal spise mye fiberrik kost for at Movicol skal virke optimalt... er i hvertfall det jeg har fått beskjed om [:-]

jeg ga det men han var så liten da at vi blanda det i melka eller i grøten

Min eldste har brukt Movicol i 2 år. Først NÅ er det mulig å trappe ned, han får det nå et par ganger i uka. Legen fra Riksen sa vi måtte bruke det så lenge vi måtte, men vi ble først forespeilet 1 år, ikke 2... Det er visst forsket på, og tarmen skal ikke ta skade av det sa han. Og det må jeg stole på...

Vi sleit MAX med å få det i han, etter å ha prøvd alt mulig så ga vi han solo. DA tok han det. Han har fått et glass solo eller cola hver dag, eneste måten å få det i han på. Han vet ikke at det er medisin oppi, han får det bare hvis han er snill gutt[;)]
Det er jo ikke verdens beste løsning å gi han det i brus, det skjønner jo jeg og, men når alternativet er at ungen ikke bæsjer - ja da er det ikke noe å tenke på en gang. Foreløpig har han fine tenner, som ikke har tatt skade av det!

Det løsna etter han begynte å bæsje på do, men først nå etter et halvt år, ser jeg at han ikke stresser med bæsjing lenger. Så jeg lever i håpet om at vi snart kan slutte[:)]

Og den junior varianten skulle jeg GJERNE hatt. For det smaker helt j**** av originalen...

Jeg fikk resept på movicol junior på sykehuset og leverte den på ett vanlig apotek[;)] På resepten står det movicol junior u/smak[;)]

ok!! takk for tipset!!
skal jeg jammen meg ta meg legen...

Back
Topp