Mountain buggy urban jugnle eller babyjogger City mini

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vurderer å kjøpe en av disse som vogn nr 2 da vi trenger en som tar mindre plass i bilen. Vil gjerne kjøpe nå når det er salg, men da får jeg ikke sett vogna i butikken først.
Hvordan er disse mtp høyde på barnet? Mini er litt lang for alderen. Vogna må kunne fungere til tur/soving hjemme når mini starter i barnehagen og må ha vogn der.

City Mini GT i såfall! Den har mye bedre hjul enn den som bare heter Mini.

Passer fortsatt fint i lengden til vår treåring som er en meter lang :)

Jeg så på city mini GT og mountain buggy swift, som er mindre enn urban jungle, til delvis samme formål. Vogn nr 2, men den skal ligge i bilen nå som vi har bytta bilstol. Mini er 72cm og 7mnd, men lang i rygg og kort i ben/armer. Hadde mest lyst på swift ift utseende, men var på Babybanden i Oslo som var eneste "i nærheten" som hadde og testet vogn og baby i vogna. Han hadde ikke mye å gå på i swiften. Hadde passa i år, men trolig ikke neste år! Meen den er liten ift urban jungle! Smal og lav. Så vi endte på mini GT. Ser at urban jungle er på tilbud nå, det var den ikke for halvannen uke siden, så hadde def vurdert den nå. I 2013 sto det mellom tfk og urban jungle, da valgte jeg tfk. Så urban jungle er en større vogn enn mini gt, vil jeg tro. Den har større hjul og tar dermed større plass i bilen. Med mindre du tar av hjula. GT er overraskende stabil ift størrelse og superlett å trille! Større hjul gir generelt bedre turvogn(på annet enn asfalt/pakketgrus/inne). Gt er også ganske lang i rygg ift str, den overrasket meg der :) Så ingen klar anbefaling herfra, det kommer an på hva du vil ha.

Back
Topp