Motorisk utvikling

Hgl90

Blir kjent med forumet
Jeg er bare nysgjerrig. Vet det er store forskjeller og det meste er vel innenfor normalen, men hvordan er deres baby i forhold til motorisk utvikling? Kan de sitte? Åle? Krype? Rulle?

Her har mini god kontroll på rygg til mage, men har bare klart mage til rygg et par ganger. Ellers er han i full gang med åling både fremover og bakover, og kommer seg opp i krypestilling på madrassen/mykt og ikke glatt underlag. Han har også begynt å plukke ting i hyllene ved gulvet. Han er 6.5 mnd. :)
 
Min er straks 7 mnd. Verken sitter eller kryper :p snur seg rundt i ring, og har kommet seg fra mage til rygg ett par ganger kun
 
Blir 6 mnd i morgen.. akkurat lært seg å rulle fra rygg til mage. Snur seg i ring. Ellers er hun ikke så veldig mobil enda, og enn så lenge er det helt greit :p
 
Nesten 6,5 mnd. Ruller begge veier lenge, og klarer snu seg rundt i ring på gulvet. Ellers sitter hun ikke eller kryper/åler ser;)
 
Min er straks 7 mnd. Verken sitter eller kryper :p snur seg rundt i ring, og har kommet seg fra mage til rygg ett par ganger kun
Min og. Blir 7mnd 29. Kommer seg ikke fremover eller bakover. Sitter ikke av seg selv, men det har vi ikke trent på heller. Hun ruller fra rygg til mage og innimellom fra mage til rygg. En racer på å snu seg rundt i ring etter leker som ligger i rekkevidde.
 
Her rulles det fra mage til rygg, forsøker å reise seg i krabbe posisjon! Åler seg litt bakover og fremover men mest i sirkel :) 6.5 mnd :)
 
Har en litt for travel type.. Han ruller begge veier, åler seg (som en vind), står og gynger i krabbestilling og opp på tærene (hender og tær i bakken), reiser seg opp i knestående etter lave ting. Han er 6 mnd. Sistemann kunne godt vært baby litt lengre altså- men det har ikke han her tid til!
 
Relativt aktiv kar her. Ruller begge veier som bare det (mage til rygg har han gjort to måneder, andre veien i en), nettopp begynt å åle. Kommer seg bakover og i sirkler. Prøver å sitte. Prøver å krabbe. 6 mnd og 2 dager :)
 
Mini ruller begge veier, snurrer 360, og dytter seg bakover (forflytter seg fort) ☺️ Prøver iherdig å komme seg fremover, men er ikke helt der ennå. ☺️
 
Jeg er bare nysgjerrig. Vet det er store forskjeller og det meste er vel innenfor normalen, men hvordan er deres baby i forhold til motorisk utvikling? Kan de sitte? Åle? Krype? Rulle?

Her har mini god kontroll på rygg til mage, men har bare klart mage til rygg et par ganger. Ellers er han i full gang med åling både fremover og bakover, og kommer seg opp i krypestilling på madrassen/mykt og ikke glatt underlag. Han har også begynt å plukke ting i hyllene ved gulvet. Han er 6.5 mnd. :)

det høres ut som vi er kommet ca likt. Mi ruller begge veier, åler seg raskt fremover/bakover og til sidene, og øver seg på krabbing nå, dvs setter seg opp i krabbestilling og tenker veldig, så virker det som hun 'ikke tørr' og bare legger seg ned isteden:p

Når hun er i badebaljen har hun begynt å ta tak i kanten og reise seg på to ben, ellers klarer hun fint å stå oppreist og balansere mens vi holder henne i hendene:)
Helsesøster bemerket at hun var veldig sterk og tidlig ute!
 
Ruller begge veier, åler seg raskt rundt omkring der han vil, og tar også noen "krypetak". Han står en stund når han støtter seg inntil ting, og sitter ganske greit på fast underlag. Veeldig aktiv, så her er det travelt å følge etter og fjerne ting han kan rive ned. :) Han er 6,5 mnd.
 
Vår Lillevill elsker å ligge på magen med strake armer og gynger (danser) fram og tilbake , ligge i flyvestilling og åler seg rundt i sirkel. Får til å få knærne under magen og rompa opp. Ser ut som han skal ta fart ;-) Åler seg også bakover. Sitter snart ganske stødig i stol. Litt over 6.5 mnd :-D
 
Tøtta her hun sitter seg opp i sittestilling og sitter stødig, hun kryper rundt i hele huset på alle 4 og hun reiser seg opp etter møbler og diverse andre ting ;) nå er hun begynt å eksperimentere med å slippe litt :eek: Blir 7 mnd om noen dager ;) begynte å krype på alle 4 og stå rett før 6 mnd og begynte å sitte rett etter hun var 6 mnd ;) hun er en veldig travel liten jente :eek:
 
Føler lille kjempen min er kjempe langt bak mange av dere! Men jeg vet alt kommer til sin tid [emoji173]️
 
6,5 mnd

Skulle til å skrive her for et par dager siden, da freste han bakover på gulvet, kom helt opp i knestående på alle 4, og roterte som en snurrebass. Men i løpet av helgen han har begynt å sette seg opp! Han står på alle fire, strekker ut høyrefoten og setter seg på den venstre foten. Men han har jo ikke stabiliseringsmuskulatur så det er en risikabel aktivitet!

Han har aldri blitt oppfordret til å SITTE på gulvet, så aner ikke hvorfor akkurat det ble Den nye hobbyenhans!
 
Føler lille kjempen min er kjempe langt bak mange av dere! Men jeg vet alt kommer til sin tid [emoji173]️

Her har vi lært denne uken å rulle fra rygg til mage, og der blir hun stuck.. hun var 6 mnd denne uken.
Stresser ikke, for jeg ser jo hun følger utviklingen ellers, så det kommer når hodet OG kroppen er klar for det. Så helt ærlig bare nyter jeg siste tiden hvor hun ikke er så mobil, for snart må vi løpe rundt og passe på hele tiden ;)
 
Stresser ikke, for jeg ser jo hun følger utviklingen ellers, så det kommer når hodet OG kroppen er klar for det. Så helt ærlig bare nyter jeg siste tiden hvor hun ikke er så mobil, for snart må vi løpe rundt og passe på hele tiden ;)

Indeed.. for her har hundeskålene blitt iiinnmari spennende siste dagene hvor han har fått mer teken på ålinga :p
 
Indeed.. for her har hundeskålene blitt iiinnmari spennende siste dagene hvor han har fått mer teken på ålinga :p

Det tror jeg på!!! Vi har hundeskåler i gangen, og grind mellom gang og stue, så glad vi kan skille av litt når hun begynner å bevege seg :p Hehehe
 
Her har vi lært denne uken å rulle fra rygg til mage, og der blir hun stuck.. hun var 6 mnd denne uken.
Stresser ikke, for jeg ser jo hun følger utviklingen ellers, så det kommer når hodet OG kroppen er klar for det. Så helt ærlig bare nyter jeg siste tiden hvor hun ikke er så mobil, for snart må vi løpe rundt og passe på hele tiden ;)

Ja! er i grunn glad jeg kan nyte roen litt til. Men idag på kjøkkengulvet så jeg hun skjøv seg bakover et par cm.
Vi kjøpte trappegrind på IKEA før hun ble født. Men de ble tilbakekalt, leverte dem i sommer og det har enda ikke kommet erstatning i hus. Så må kjøpe noe snart[emoji5]️
 
Ruller fra mage til rygg, åler bakover og rundt i ring. jobber iherdig med å komme fremover men litt utålmodig så blir bare sprelling. Eller begynte å komme seg fremover rett over 4 mnd men tippa forover så fikk litt skrekken.. I dag jobbet han hardt for å komme seg fremover så tror det nærmer seg at han kommer seg fremover. Står ganske stødig med strake armer og jobber med å få knærne oppunder magen.
 
Back
Topp