Motorfeil!!!!!

Veldig gøy med motorfeil når man drar på merkeverkstedet og de mener at hele katalysatoren må skiftes. Når vi sjekker feilmeldingen med eget instrument sier den for høye utslipp. Kontroll på utslipp sier normale utslipp. Dvs trenger nye sensorer til en billig penge. så jeg stoler ikke på merkeverkstedet her iallefall.
Så kan være greit å få lest av feilen selv for å dobbeltsjekke verkstedet ;-)
 
Veldig gøy med motorfeil når man drar på merkeverkstedet og de mener at hele katalysatoren må skiftes. Når vi sjekker feilmeldingen med eget instrument sier den for høye utslipp. Kontroll på utslipp sier normale utslipp. Dvs trenger nye sensorer til en billig penge. så jeg stoler ikke på merkeverkstedet her iallefall.
Så kan være greit å få lest av feilen selv for å dobbeltsjekke verkstedet ;-)
Hvordan får man lest av selv?

Jeg bruker mekonomen, og de har hele veien prøvd å gjøre ting så billig som mulig.
Så jeg håper det denne gangen og ;-)
 
Veldig gøy med motorfeil når man drar på merkeverkstedet og de mener at hele katalysatoren må skiftes. Når vi sjekker feilmeldingen med eget instrument sier den for høye utslipp. Kontroll på utslipp sier normale utslipp. Dvs trenger nye sensorer til en billig penge. så jeg stoler ikke på merkeverkstedet her iallefall.
Så kan være greit å få lest av feilen selv for å dobbeltsjekke verkstedet ;-)

Mye lureri på verksteder, ja! Faren min sendte Mail til forskjellige verksted med liste over hva som var galt og pris på jobben. Hos ene fikk han høre over 30 000 og på det andre verkstedet sa de 11-12 000.... Lurer på hvordan de sover godt om natta. :p Venninna mi har også nesten blitt lurt.
 
Hvordan får man lest av selv?

Jeg bruker mekonomen, og de har hele veien prøvd å gjøre ting så billig som mulig.
Så jeg håper det denne gangen og ;-)
Var en på jobben til mannen som hadde en liten dings som kunne lese av med,mulig å kjøpe på nett og funker på de fleste biler. Koblet den til i panelet under rattet på min bil.
 
Mye lureri på verksteder, ja! Faren min sendte Mail til forskjellige verksted med liste over hva som var galt og pris på jobben. Hos ene fikk han høre over 30 000 og på det andre verkstedet sa de 11-12 000.... Lurer på hvordan de sover godt om natta. :p Venninna mi har også nesten blitt lurt.
De sover godt i de svindyre boligene som du betaler for vel;-) :p
Skal sies at noen er veldig greie da, hadde bilen min innom et annet verksted her i uken pga ulyd. Det fikset de gratis på 10 min!
 
De sover godt i de svindyre boligene som du betaler for vel;-) :p
Skal sies at noen er veldig greie da, hadde bilen min innom et annet verksted her i uken pga ulyd. Det fikset de gratis på 10 min!
Jeg har også opplevd dette der jeg setter bilen

Jeg stakk innom for å skifte ei lyspære, og det var letter sagt enn gjort. Tror de holdt på i nesten 30 min, 2-3 mann :p

Jeg betalte bare for pæra ;-)
 
Det der kan være så veldig mye forskjellig. Har hatt problem med det lyset der flere ganger selv. Første gangen var dieselpartikkelfilteret tett og en sensor var ødelagt. Andre gangen var det EGR ventilen som måtte skiftes.
 
Det der kan være så veldig mye forskjellig. Har hatt problem med det lyset der flere ganger selv. Første gangen var dieselpartikkelfilteret tett og en sensor var ødelagt. Andre gangen var det EGR ventilen som måtte skiftes.
Har disse tingene kostet mye å fikse?
 
På det bildet jeg la ut? Den gule streken rundt teksten nederst?

Ja den får bare stå der, så får jeg ta bussen til jobb. Evt avspassere litt fra morran av.
Evt sjekke sykkelen i morgen sånn at jeg kan sykle på jobb.
Ja, gult rundt teksten:)
Sykkel var lurt da!:D
 
Joda, bare litt tungvint å levere to stk unger med klær etter helga på sykkel... Blir et stykke for frøkna å gå også, så til henne burde jeg ha vogn...

Evt få montert sykkelvogna på...
Ja det blir jo litt tungvint:)
Håper de kan se på bilen fortest mulig!
 
Hvordan bil har du? Jeg jobber selv på bilverksted og jeg vil anbefale deg å få lest it feilen. Kan mest sannsynlig taes på sparket, pleier vi å gjøre. Ikke dyrt heller 300-400kr. Gule lamper er ikke farlig å kjøre med i utgangspunktet. Røde lamper skal du ikke kjøre på. Om du merker dårligere effekt på bilen kan dette være nødmodus og ikke det som er galt, da biler går i modus for å spare seg selv. Stopper på 2500omdreininger og bruker mer drivstoff er der du ser det best. Kan være noe så enkelt som en feiltenning som kan slettes og bilen er bra, eller dyrere ting som egr, coil, drivstoffpumpe etc. Men kan også være fillefeil. Lamper idag lyser stort sett pga noe elektrisk, da det er sensorer som sender signaler. Rene mekaniske feil uten sensorer lyser ikke lampene for
 
Hvordan bil har du? Jeg jobber selv på bilverksted og jeg vil anbefale deg å få lest it feilen. Kan mest sannsynlig taes på sparket, pleier vi å gjøre. Ikke dyrt heller 300-400kr. Gule lamper er ikke farlig å kjøre med i utgangspunktet. Røde lamper skal du ikke kjøre på. Om du merker dårligere effekt på bilen kan dette være nødmodus og ikke det som er galt, da biler går i modus for å spare seg selv. Stopper på 2500omdreininger og bruker mer drivstoff er der du ser det best. Kan være noe så enkelt som en feiltenning som kan slettes og bilen er bra, eller dyrere ting som egr, coil, drivstoffpumpe etc. Men kan også være fillefeil. Lamper idag lyser stort sett pga noe elektrisk, da det er sensorer som sender signaler. Rene mekaniske feil uten sensorer lyser ikke lampene for
Ford s-max

Var på verksted i dag, og det var motoroljen som var problemet visstnok.
Jeg fikk jo varsel om tid for oljeskift rett før påske, men hadde ikke hatt tid til å skifte olje enda. Ifølge verkstedet fant de ingen annen feil når de søkte enn at oljen var for gammel/oppbrukt

Sier det deg noe?

Skal hente den i morgen formiddag.
 
På Toyota så får man opp motorfeil om en av bremselysene bak er gått -.-
 
Back
Topp