Motivasjonstråd

Invincible

Blir kjent med forumet
Skal vi skrive/legge ut bilde e.l. av ting som motiverer oss til å gå ned i vekt?? Jeg syns iallfall det er kjekt å ha noe som minner meg på hvorfor jeg skal holde ut, når alt virker håpløst og jeg helst vil gi opp :)

Så kom igjen, jenter! Hva motiverer dere til å bli kvitt kiloene?? 

emoticon
 
 

Tenk å kunne føle seg vel i en bikini... Tror neppe jeg kommer til å gjøre det noen gang, samme hvor mye jeg går ned i vekt. Men allikevel kommer man ikke forbi at "bikinisesongen" er noe man gjerne vil komme seg litt i form til. 



Jeg blir 30 år til sommeren, og det er i seg selv noe som motiverer meg til å finne tilbake til trivselsvekta. Har lyst til å føle meg litt vel da. Blir vel en aldri så liten fest, tenker jeg ;)




Vil svært gjerne få på meg de gamle buksene mine...


 
Motivasjonen er at jeg skal være forlover, samt at jeg skal i to dåp i sommer til familiemedlemmer. Og det vil naturligvis bli tatt bilder i alle anledninger. Det er en motivasjon i seg selv med tanke på hvor mye jeg virkelig HATER å bli tatt bilde av!


Motivasjonen min er også at jeg har blitt friskere. Blodtrykk er bedre enn noen gang, jeg er ikke lengre utsatt for kolesterolfaren, prøvene mine er normale, det er ikke fare for diabetes2 lengre og BMI´en lyser ikke lengre på kanten mot sykelig overvekt - men lander straks på normal


Og den største motivasjonen min er at jeg ikke skal gå opp 5 buksestr igjen, jeg er på vei ned enda en og det er også målet :)
 
Strikketrollet: Da har du gått en lang vei! Så utrolig bra!

Største motivatoren her er nok ryggen. Den er svak og tåler dårlig overvekten. Jeg merker kilo for kilo at den blir bedre. I tillegg så hjelper økt aktivitet. en slank kropp er det større sannsynlighet for er mer i aktivitet, ergo så er det den gode sirkel jeg vil inn i.



Motivator nr.2 er å være mer aktiv med barna. Da trenger man gode klær, og det har jeg ikke i den størrelsen jeg er i nå. Jeg hadde heller ikke følt meg vel nok til å kjøpt det. Så da blir det ikke regnværsturer..


Motivator nr.3 er baby! Jeg ønsker ikke å starte svangerskapet som overvektig. Med hard bekkenløsning og vektøkning UANSETT som følge av elendig forbrenning og ingen bevegelse, så må jeg ha noe å gå på. I tillegg så vil jeg etablere de sunne vanene nå, sånn at jeg kanskje går opp noen kilo mindre.



Motivator nr.4 er selvsagt klær :))



Nja, kanskje heller noe sånn ;)
 
Motivasjoner for meg er å fortsette å ha en god helse. Jeg kommer fra en familie med mye hjerteproblemer på farssiden. Nå har jeg 3 barn og synes rett og slett at det er mitt ansvar å ta vare på helsa mi.

I mai skal jeg på spa med jentene og da ønsker jeg å gå i bikini uten klump i magen. Jeg blir aldri sånn sylslank med helt flat mage og det er greit, men litt strammere hadde vært fint!
 
Motivasjon er 14 dagers tur til Tyrkia i juli :) Også ønsker jeg å bli gravid, etter 4 års prøving og 2 ivf forsøk uten hell (er ingen påviste feil). 
 
Motivasjonen her i gården er en baby :) 



Først og fremst det å bli gravid, men også det med et så sunt svangerskap som mulig.

 

Andre motivasjonen er selvtillit, og det å føle seg vel! 
Har en stor passion for klær, men sånn som jeg er nå er det ikke aktuelt :)

 
Motivasjonen her er å kunne gå i de klærne jeg vil - og se slank ut!
Da har jeg det bedre med meg selv, og er blidere med de rundt meg :)
 
Back
Topp