motivasjon

Smiley77

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
eller kanskje det skulle stått manglende motivasjon.. Kjenner jeg sliter med manglende motivasjon for jobben for tiden. En ting er å dra på jobb, det går for så vidt greit, selv om jeg synes det begynner å bli tungt. En annen ting er motivasjonen for å jobbe hjemme med jobben som kommer i tillegg i yrket som lærer. Retting, forberedelse til utviklingstimer osv. Strever med å holde motivasjonen for dette og føler at jeg havner bakpå hele tiden. Har lite overskudd når jeg kommer hjem fra jobb, og de tre barna jeg har skal også følges opp med skole og aktiviteter. Det nærmer seg heldigvis permisjon, men enkelte dager føler jeg at det er veldig lenge til..Flere som er i jobb og strever med motivasjonen? Hva gjør dere?

eller kanskje det skulle stått manglende motivasjon.. Kjenner jeg sliter med manglende motivasjon for jobben for tiden. En ting er å dra på jobb, det går for så vidt greit, selv om jeg synes det begynner å bli tungt. En annen ting er motivasjonen for å jobbe hjemme med jobben som kommer i tillegg i yrket som lærer. Retting, forberedelse til utviklingstimer osv. Strever med å holde motivasjonen for dette og føler at jeg havner bakpå hele tiden. Har lite overskudd når jeg kommer hjem fra jobb, og de tre barna jeg har skal også følges opp med skole og aktiviteter. Det nærmer seg heldigvis permisjon, men enkelte dager føler jeg at det er veldig lenge til..Flere som er i jobb og strever med motivasjonen? Hva gjør dere?
Går og føler på det samme. Nå har ikke jeg med meg jobben hjem da heldigvis, men kjenner at jeg gir ikke like mye når jeg er på jobb heller. Prøver å motivere meg med at det blir så mye greiere å ta perm hvis jeg får unna det jeg skal i god tid først og ikke trenger å stresse eller ha dårlig samvittighet på slutten. Det hjelper litt :P

Enig. Jobber også på skole, men som spesialpedagog med enkeltelever. Sammenliknet med før så gjør ikke mye jobb når jeg er hjemme, selv om det blir litt. Jeg er også 60% sykmeldt og er ingen som er satt inn for å gjøre annet enn selve undervisningen for meg, så jeg sliter med konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør mer for disse elevene [emoji849][emoji849]

Har hatt en del kjekke oppgaver å holde meg opptatt med de to siste ukene, men nå er jeg ferdig med de og kjeder vettet av meg! Forhåpentligvis starter jeg opplæring for den som skal ta over mine arbeidsoppgaver neste uke, så jeg holder ut de siste ukene [emoji14] heldigvis får vi en liten pause med påskeferie, for oss som starter permisjonen etter den [emoji2]

Jeg sliter også med motivasjon. Har gjort det i flere uker. Jeg jobber også i spesialavdeling i skole, forresten.
Jeg snakket med jordmor om det på 32-ukerskontrollen. Hun sa det er helt vanlig. Kroppen innstiller seg mentalt på det som skal komme, og det er både sunt og fint. Litt upraktisk når vi er i full jobb. Jeg nevnte gradert sykmelding, og hun oppfordret meg veldig til å få det.
Så de siste ukene er jeg sykmeldt 20%, ikke bare pga motivasjon, selvfølgelig, men fordi jeg blir helt utslitt av fulle arbeidsuker. Og jeg kjenner det hjelper litt på motivasjonen også at jeg ikke trenger å holde ut i 5 hele dager, men kanskje bare 2, og så få et pusterom, og så er det bare 2 dager til helg.

Kjenner meg så igjen i det du (og andre her) skriver.. Er lærer selv og skal man få gjort alt, må det bli over 40 timer jobb hver uke, og det er egentlig for mye når man er gravid (selv om formen er god) Jobber fortsatt 100% og ligger etter med alt; samtaler, individuelle planer, retting og forberedelser. I tillegg surrer jeg mye om dagen; skriver feil på tavla, glemmer å ta med meg ting etc. Tenker at nå begynner det å bli nok, og de siste ukene før perm vil jeg høre om jeg kan få delvis sykmelding/svangerskapspenger. Har vondt i ryggen, men mest fordi jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem (og fortsatt har mer jobb)

Synes man med god samvittighet kan få lov til å trappe ned litt den siste tiden! [emoji4]

Nå ble det ikke så mange gode tips her akkurat da [emoji85]

Kjenner meg så igjen i det du (og andre her) skriver.. Er lærer selv og skal man få gjort alt, må det bli over 40 timer jobb hver uke, og det er egentlig for mye når man er gravid (selv om formen er god) Jobber fortsatt 100% og ligger etter med alt; samtaler, individuelle planer, retting og forberedelser. I tillegg surrer jeg mye om dagen; skriver feil på tavla, glemmer å ta med meg ting etc. Tenker at nå begynner det å bli nok, og de siste ukene før perm vil jeg høre om jeg kan få delvis sykmelding/svangerskapspenger. Har vondt i ryggen, men mest fordi jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem (og fortsatt har mer jobb)

Synes man med god samvittighet kan få lov til å trappe ned litt den siste tiden! [emoji4]

Nå ble det ikke så mange gode tips her akkurat da [emoji85]
har lurt på det samme. kanskje trappe ned siste ukene. får så dårlig samvittighet, men likevel er jeg så trøtt om dagene at jeg nesten er på grinen på ettermiddagene. Synes ikke det er greit. Skal på møte med jobbjordmor på mandag, så jeg får høre hva hun tenker.

har lurt på det samme. kanskje trappe ned siste ukene. får så dårlig samvittighet, men likevel er jeg så trøtt om dagene at jeg nesten er på grinen på ettermiddagene. Synes ikke det er greit. Skal på møte med jobbjordmor på mandag, så jeg får høre hva hun tenker.

Jeg tok det opp med jordmor i går, og hun syntes det hørtes både fornuftig og nødvendig ut å trappe ned! Så vi skal diskutere hvor mye det blir til uka. Når du er så sliten at du er på gråten etter en arbeidsdag, er det for mye for deg. Du skal du ikke ha dårlig samvittighet for å tenke på deg selv og babyen. Men jeg vet hvordan det er! Synes det hjalp at jordmor var helt enig med meg.

Jeg tok det opp med jordmor i går, og hun syntes det hørtes både fornuftig og nødvendig ut å trappe ned! Så vi skal diskutere hvor mye det blir til uka. Når du er så sliten at du er på gråten etter en arbeidsdag, er det for mye for deg. Du skal du ikke ha dårlig samvittighet for å tenke på deg selv og babyen. Men jeg vet hvordan det er! Synes det hjalp at jordmor var helt enig med meg.

Helt enig! Er du på gråten etter en arbeidsdag er det for mye. Det var da jeg innså at jeg trengte litt pause i alle fall!
Samme sa jordmora mi. Jeg fortalte ikke henne at jeg var så sliten at jeg gråt, forresten, men at jeg var sliten, og hun støttet meg veldig på å få en delvis sykmelding. Hun anbefalte det faktisk, og gjentok det flere ganger ila samtalen.
Ikke slit deg ut! Det er bare noen uker igjen til fødsel, men mange år igjen å jobbe på etter dette!

Jeg er også lærer, og helt sluttkjørt! Har vært sykemeldt 25% i en måned nå, og det har funket fint frem til nå, men skal til legen på tirsdag og da kommer jeg til å be om litt mer. Han ville egentlig sykemelde meg mere sist. Går ut i permisjon til påske, og før det skal jeg gjennomføre 24 utviklingssamtaler. Kjenner at jeg ikke har mye energi til så mye annet da :(

Jeg er også lærer, og helt sluttkjørt! Har vært sykemeldt 25% i en måned nå, og det har funket fint frem til nå, men skal til legen på tirsdag og da kommer jeg til å be om litt mer. Han ville egentlig sykemelde meg mere sist. Går ut i permisjon til påske, og før det skal jeg gjennomføre 24 utviklingssamtaler. Kjenner at jeg ikke har mye energi til så mye annet da :(

Det skjønner jeg godt! Med alle de utviklingssamtalene igjen, blir det jo altfor lange dager for deg, selv med 25% sykmelding! Tenker det blir over fulle uker timemessig. Jeg skal be om 40 eller 50% sykmelding, har jobbet fullt til nå [emoji15]

Kanskje du kan få en tilrettelegging som innebærer at du slipper noen undervisningstimer, men får tid og energi til utviklingssamtalene? De er der jo på mange måter viktigst at du får tatt før du går ut

Her er jobben lagt på hylla og må bare ta vare på meg selv og familie nå klarer ikke mer

Har snakket med jobbjordmor i dag, og hun anbefalte meg en gradert sykemelding, slik at dagene ikke blir så lange, og jeg får tid til det som er viktig for meg nå, nemlig utviklingssamtaler og å avslutte arbeid i forhold til permisjonen. Og oppgaver som skal leveres siden jeg er student. Så da blir det vel 50% sykemelding fremover

Back
Topp