Motivasjon.

*Jordbæra*

Glad i forumet
Jeg har en stund nå vært overvektig. Siden august i år har jeg gått ned 5 kg. Men kjenner at jeg sliter litt med motivasjonen etterhvert.

Hva er dine beste tips for å å opprettholde motivasjonen?
 
hei
5 kilo siden august - Kjempe bra!

først - Motivasjon er ferskvare. Finn ut av hva som motiverer deg.hvorfor startet du å endre livsstilen? kan du finne en måte å holde fast ved at det er viktig for deg? hva er alternativet? Hva er fordelene ved å fortsette som nå?
Hva er ulempene ved å endre?
Gå noen runder med deg selv på dette - ikke bare se etter fordelene ved å endre! For det er krevende og kanskje litt trist å gi opp mye av det som er godt.

Jeg vil også anbefale deg å få litt hjelp/støtte - finn en som følger deg opp, ha en heiagjeng som klapper for deg når du får det til og som hjelper deg når du synes det er tungt.

I de tunge stundene, lær av hva som gjør deg umotivert - og ta med deg lærdommen videre.

Jeg må også anbefale Roede-kurs. Grunnen til at vi har slike kurs er fordi det ikke er så lett å gjøre dette på egenhånd. Det var jo grunnen til at min mor startet dette firmaet for over 37 år siden. Du er ikke alene om å synes det er vanskelig å holde på motivasjonen. På kurs får du påfyll av det hver eneste uke til du klarer det selv!

Lykke til uansett hva du velger. men ikke gi opp nå som du er så godt i gang! og sist men ikke minst, gi deg selv liv til å føle det tungt, og jobb med å finne ut av hvor du kan hente motivasjon igjen. har du noen drømmer, noen måte å belønne deg selv (ikke mat) når du når delmål, har du et plagg du vil inn i, kan du unne deg noe for hver 1, 3 eller 5 kilo du mister?(hudpleie, klesplagg, manikyr, jentekveld...., penger på sparebøssen til en større "premie").
Hilsen Jeanette
 
Veldig bra
 
Back
Topp