Motatt faktura etter legetime (svangerskapsrelatert)

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
Hadde frikort i fjor. Men var hos legen denne uken pga svangerskapsplager, fikk da forlenget 30%sm og tok nye blodprøver (jern). Mottok i dag faktura på 229kr.

er ikke alt svangerskapsrelatert gratis?
Da jeg var gravid med de andre tre, siste i 2015 så var alt slikt dekket av staten.

Jo, dette er svangerskapsrelatert. Det kan ha gått litt fort i svingene for fastlegen din og at det er blitt lagt inn feil takst eller liknende på avtalen din. Jeg ville kontaktet legekontoret i morgen for å høre med dem om det kan ha skjedd en feil.
Bare pass på å ikke betale før du er helt sikker på at det stemmer! Da er det en mye enklere sak for dem å kreditere beløpet.

Jo, dette er svangerskapsrelatert. Det kan ha gått litt fort i svingene for fastlegen din og at det er blitt lagt inn feil takst eller liknende på avtalen din. Jeg ville kontaktet legekontoret i morgen for å høre med dem om det kan ha skjedd en feil.
Bare pass på å ikke betale før du er helt sikker på at det stemmer! Da er det en mye enklere sak for dem å kreditere beløpet.
Fastlegen min er slutta, så var hos en turnuslege nå tror jeg. Eller vikar, men utifra aldern hans så tror jeg turnus:p så mye mulig han har gjort noe feil.
Bare tenkte på om det ikke var en slik ordning lengere, med gratis under svangerskap. Har slevfølgelig ikke betalt den, så skal ringe dit i mårra, så håper jeg de retter opp i det:)

Back
Topp