Mot strekkmerker?

Missymi

Forelsket i forumet
vet godt at «de lærde» sier at det ikke er mye å gjøre for å forebygge strekkmerker (og det stemmer sikkert) - men jeg er likevel på jakt etter tips og triks og erfaringer.. så kjære forumvenner.. smører dere noe på magene deres? Isåfall hva? ☺️❤️
 
Smører igrunn magen med badeolje xD men ikke noe annet.. har 2-3 synlige strekkmerker etter de 2 forrige graviditetene
 
Jeg smører meg hver dag, selv om mange sier det ikke har noen hensikt. Det blir ihvertfall ikke verre ;) bruker akkurat nå bio oil på kvelden
 
Fuktighet til huden er uansett bra :) og det kan hjelpe på tøyeligheten men strekkmerker er hormonelt betinget, noen får det , andre ikke. Jeg er en av de som får, og jeg synes ikke det er pent men det minner meg om hvilken fantastisk gave det har gitt meg.
 
Samme bodylotion/body butter som jeg alltid bruker
 
Jeg brukte bio oil forrige gang, fikk ingen strekkmerker på mage, men på innsiden av lårene :)tenker å gjøre det samme denne gangen, må bare huske å kjøpe ny :happy:
 
Jeg smører med Burts Bee's mama bee hver kveld. Har fra før av mye strekkmerker på puppene og lårene, men fikk ingen merker på magen i forrige sv.skap. Smører derfor grundig nå også, siden jeg tydeligvis har anlegg for strekkmerker.
 
Smører med ymse fuktighetskremer med ujevne mellomrom. Hadde brukt babyolje om det ikke var for at eg vil ha noe med honninglukt (hei cravings! :hilarious:)
 
Jeg fikk altså, men rett før fødsel med nr 1. Brukte frem til ta kokosnøttkrem fra bodyshop og en fuktighetskrem mot strekkmerker fra dr.greve. Ble myk og utørr på magen :)
 
Jeg smører med Burts Bee's mama bee hver kveld. Har fra før av mye strekkmerker på puppene og lårene, men fikk ingen merker på magen i forrige sv.skap. Smører derfor grundig nå også, siden jeg tydeligvis har anlegg for strekkmerker.

Smører du oljen på pupper og lår også? :)
 
Smører du oljen på pupper og lår også? :)
Det er en krem:happy: Og ja, jeg bruker den på puppene og lårene også, fikk to nye strekkmerker på puppene i graviditeten og ingen nye på lårene, om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke. Fikk en haug nye strekkmerker på puppene i ammeperioden for da var jeg ikke flink til å smøre, og puppene gikk jo fra sprengte meloner til vrengte bukselommer flere ganger om dagen:hilarious:
 
Sniker
Jeg veit at dere vet det, men strekkmerker er jo først og fremst hormonelt. Jeg fikk nye strekkmerker ETTER fødsel, den første uka pga hormoner. Så alt er mulig :hilarious:
Ja, det tar litt tid å vende seg til å ha røde striper på hele magen, men når det har gått et års tid er de faktisk nesten ikke synlige lenger. Og det hadde jeg ikke trodd i og med at hele magen var veldig full. Fikk ingen på pupper, tross gigantisk endring i puppestørrelse, og lår da ;)
 
vet godt at «de lærde» sier at det ikke er mye å gjøre for å forebygge strekkmerker (og det stemmer sikkert) - men jeg er likevel på jakt etter tips og triks og erfaringer.. så kjære forumvenner.. smører dere noe på magene deres? Isåfall hva? ☺️❤️

Smører med burts bees-mama Bee på morgen og unner meg Ole Henriksen sin nurturing lavendel body Oil på kvelden, både for fukt, forhåpentligvis forebygging av strekkmerker, men koseligste av alt, fordi pappaen kan smøre inn magen på kveldstid for nærhet og avslapping. Den fra Ole Henriksen har en helt fantastisk og avslappende duft :love017
 
Jeg bruker bio oil og har faktisk trua på at det fungerer! Brukte det daglig med førstemann og fikk ingen strekkmerker på magen. Fikk derimot noen på puppene, så denne gangen skal jeg bli flinkere til å smøre dem i samme slengen. Jeg tenker at man uansett ikke finner ut om det funker hvis man ikke prøver. Jeg velger å tro at det forebygger og kjører på :joyful:
 
Smører med burts bees-mama Bee på morgen og unner meg Ole Henriksen sin nurturing lavendel body Oil på kvelden, både for fukt, forhåpentligvis forebygging av strekkmerker, men koseligste av alt, fordi pappaen kan smøre inn magen på kveldstid for nærhet og avslapping. Den fra Ole Henriksen har en helt fantastisk og avslappende duft :love017

Jaaa det gjør vi her hjemme også (men med bio oil da). Superkoselig fellesaktivitet ❤️
 
  • Liker
Reactions: Wv
Jeg bruker bio oil og har faktisk trua på at det fungerer! Brukte det daglig med førstemann og fikk ingen strekkmerker på magen. Fikk derimot noen på puppene, så denne gangen skal jeg bli flinkere til å smøre dem i samme slengen. Jeg tenker at man uansett ikke finner ut om det funker hvis man ikke prøver. Jeg velger å tro at det forebygger og kjører på :joyful:

Valget falt på bio oil her også. Og en fuktighetskrem fra dr greve for gravide som jeg bruker på andre steder (legger, lår, rygg osv) enn mage og pupper. Aner ikke om den virker, men synes den er veldig behagelig (litt sterk lukt, men går greit).
 
Back
Topp