Mot kvalmen.. ?

*obaibi*

Elsker forumet
Var det ikke noen her som hadde mange gode råd mot kvalmen? Nå er jeg så lei, den hemmer meg sånn, selv om jeg ikke spyr ,men må jo ligge strekk ut[:'(] Tenkte å kjøpe sånn armbånd mot sjøsyke i dag, hjelper det? Eller er det noe som er bedre?

Og hva spiser dere som er kvalme? Jeg blir jo kvalm uansett hva jeg spiser, og definitivt om jeg ikke spiser, så er litt kjedelig for tida...[&:]

Dagens syteinnlegg fra meg...[8D]

Har ikke prøvd seaband selv, men lest mye bra om den og nabojenta bruker mot bilsyke[:D]
Nå er ikke jeg så kvalm denne gangen, men med snuppa var det ille. Spiste sånne puffet ris på pose. På en god dag spiste jeg med melk og banan eller syltetøy på. Bedre å spise musemat enn tungt førdøyelig mat. var hos legen da og fikk noe vitaminer. Fikk beskjed om å drikke milkshake fra helsekost (at de smakte j****G er en annen sak).
Andre ting som jeg klarte å få ned: epler, pærer, loff og kokt mat[:)]

ikke greit å være kvalm. Det ER lov å syte[:D] Håper du klarer å drikke nok iallefall.
God bedring[:)]

Jeg fant vel egentlig ingen ting som hjalp så vldig mot kvalmen. Men fikk mange tips, DET kan jeg love deg![8|]
Ingefærkapsler, suge på en sitron, seaband- synes jeg faktisk hjalp litt, gikk til akupunktur, men det som faktisk hjelper!! er å ta en spypose i ene hånda, noe smått å spise på andre, å TVING deg selv ut en tur i frisk luft! det høres rart ut, men for meg gjorde det underverker!

god bedring i allefall![:D]

Virker som det er veldig individuelt hva som hjelper, men kan jo fortelle åssen det er med meg.

Jeg klarer ikke spise noe kjøttpålegg osv... blir kvalm bare jeg ser på det. Men spiser knekkebrød med tomat på.... Hjelper litt om man får i seg mat, må bare finne ut hva du "tåler".
Seaband hjalp absolutt ikke, ikke afipran eller postafen heller. Ikke prøvd akupunktur. Små spise kjeks så fort kvalmen blir værre fungerer også litt.

Men er jo verdt å prøve alt, kan jo hende det fungerer på deg!

Ja, føler jeg prøver meg fram, og det som funker en dag funker ikke neste osv.. Men har nå kjøpt seaband, verdt å prøve.. Syns kanskje jeg ikke får de verste bølgetoppene, bare en jevn uggen følelse, og det er jo bedre[:)] Og nå har jeg kjøpt inn salte pastiller, så det må prøves.. Jeg spiser jevnt hele dagen føler jeg, kvalm hvis jeg spiser både lite og mye, men verste er at jeg blir kvalm av vann/drikke på tom/ganske tom mage, men super i meg litt og litt hele dagen[8D] Jaja, vi får stå sammen, så blir vi litt sterkere[;)] Og hjelper litt å være ute ja, er jo ute med lillemann hver dag, så det hjelper[:)]

Back
Topp