Mot et sunnere liv

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Nå er minstemann tre og en halv måned, og jeg ammer, så jeg skal ikke slanke meg. Likevel må jeg prøve å leve sunnere og komme i form igjen, og jeg håper jo at jeg skal komme tilbake til startvekt etterhvert.

Nå veier jeg 83,7 kg, startvekt var 79 kg.

Denne uka tar jeg det rolig, er forkjøla, men skal prøve å få i meg godt med frukt og grønnsaker.
 
Minien er nå fem måneder, og jeg veier 83 kg. Har spist ekstremt usunt, sånn at jeg er helt flau. Nå skal jeg roe ned og spise sunnere. Fire kilo igjen til startvekt. Jeg skal såklart ikke slanke meg mns jeg ammer, men jeg skal prøve å la være og spise på meg diabetes. Bare roe ned og få i meg litt grønnsaker. Etter jul blir det nye tider! :)
 
Snart er det jul! :) Minsten er seks måneder, og jeg veier 82,5kg. Får se om jeg klarer å holde vekta i jula eller om jeg går opp igjen litt. Jeg spiser megausunt, er helt flau, så eneste grunnen til at jeg går ned er vel ammingen. Uansett er det 3,5 kg igjen til startvekt, og etter nyttår blir det andre boller (bokstavlig talt). Gleder meg til sunn mat, og til å gå en del turer. Kanskje får jeg litt tid for meg selv og litt søvn også. Det er lov til å håpe, i alle fall. :)
 
Nå gleder jeg meg til ny slankekrig fra 4. januar. Kroppen er tung og sliten, det knirker i knærne og ryggen gjør vondt. Jeg gleder meg til å veie mindre så kroppen får mindre å bære på. Og så gleder jeg meg spesielt mye til å ta over kveldsturene med hunden, i alle fall de fleste kvelder. Mannen gleder seg nok til å slippe. Nå sover mini såpass greit når jeg først har lagt han at jeg kan ta turen ut av huset i en halvtime eller time. Jeg må ikke amme i tide og utide. Det er godt. Turene skal bli godt for både kropp og sjel. :)

Planen er å gå turer og å kutte ut godisen. Det blir ingen kaloritelling, jeg ammer fortsatt og ønsker bare å leve sunnere. Likevel tror jeg at det kommer til å resultere i tapte kilo ganske raskt. Gleder meg! :)
 
Da er jeg i gang med livsstilsendringene mine på tredje dagen. Jeg har hodepine, er trøtt og sliten og egentlig ganske sur. Og det er uten å ha gjort noe drastisk! Jeg har ikke gått en eneste tur pga opp imot 30 kuldegrader, og jeg har spist både kake og godis fordi det er den ene bursdagen etter den andre i familien nå. I kveld skal jeg på kake og kaffe i svogeren sin bursdag. Men det er ikke sjokolade i kjøkkenskapet mitt. Vanligvis spiser jeg godis gjennom hele dagen og så ekstra mye på kvelden (ja, jeg vet, det er helt vanvittig), så på tross av kake er dette en stor forandring. Nå er vi ordentlig blakke, så å bruke penger på masse godterier er helt uaktuelt også. Jeg klapper meg selv på skuldra og minner meg selv på at jeg ikke går glipp av noe, jeg FÅR noe. Kroppen min får riktig næring og mindre mat som skaper betennelser i kroppen. Kanskje jeg får mer energi etterhvert? Det tror jeg! :)
 
Nå er uke 3 av slankekrigen straks over, og det går sakte, men sikkert bedre. Jeg spiser sunnere og beveger meg mer. Dessverre må det nok mer til før jeg ser de store forandringene, for jeg spiser ganske mye mat. For en uke siden veide jeg 81,7 kg. Jeg veier meg igjen i morgen tidlig. Får håpe jeg ikke har gått opp....
 
I dag var det startinnveiing til den nye slankekrigen, og jeg veier per i dag 82 kg. 3 kg unna startvekt før siste graviditet, 10 kg unna startvekt før jeg ble gravid med storesøster og rundt 15 kg unna det jeg veide før jeg ble prøver.

Jeg ammer fortsatt, så det blir ikke noe sinnsyk slanking, men jeg kutter sukker annet enn på lørdager og skal ta turene med hunden hver dag. Et beskjedent mål er å være på startvekt før siste graviditet, altså 79 kg, innen minien er ett år. Da har jeg to måneder, og det er mer enn nok. Helst går jeg ned litt mer enn det. :)

Jeg sliter med dette med sukker. Motivasjonen er lav, jeg er trøtt og sliten og aller helst vil jeg sitte i sofaen og trykke i meg sjokolade. Likevel vet jeg at dette handler om helsa mi. Jeg kan ikke fortsette sånn som jeg gjør, da blir jeg syk.

Nå har vi sluttet med nattamming her, så jeg håper på mer nattesøvn og mer energi framover. Slankekrigen blir også god motivasjon. Håper bare jeg klarer å henge med litt lenger enn sist. :p
 
I dag hadde jeg familiebursdag, og jeg laget vannmelonkake med frukt og nøtter. Ingen godis eller sukkerkake. Jeg hadde kjøpt inn brus til nieser og nevøer, men rørte det ikke selv. Fikk selvsagt noe godis i gave og la det pent bakerst i skapet til lørdagen. Nå er jeg innmari stolt av meg selv, og jeg gleder meg til uka som kommer. Da blir det gode, sunne middager, masse frukt og grønt, og masse aktivitet. :)
 
Oj, det er vanskelig å gå ned i vekt denne gangen! Det går sneglesakte. Jeg er absolutt sunnere, og det føles godt, men spesielt slankere har jeg ikke blitt. Jeg tror det henger sammen med at jeg er i ferd med å kutte ned på ammingen, noe som gjør at jeg selvsagt forbrenner mindre kalorier. Ellers er jeg fullstendig opphengt i tanken på at jeg kan være gravid, noe jeg egentlig vet ikke stemmer. Vi har ikke vært uforsiktige, og jeg har testet meg to ganger, begge testene var negative. Jeg håper alle symptomene henger sammen med at mensen er på vei tilbake (har ikke fått den igjen etter fødselen, det er snart elleve måneder siden). Jeg føler meg stor og tung, har kjempemage og mensmurringer.

Jeg tenker masse på hvordan jeg vil leve livet mitt, sånn matmessig. Håper å finne noen sunne og gode spisevaner jeg kan leve med. Skulle jo helst vært veganer, men i dag spiste jeg bifftaco, så det sier seg selv at jeg ikke er helt der enda. Jaja....
 
Nå har jeg begynt å bevege meg mot en vegansk livsstil, og det føles bra! :) Men har ikke gått ned noe, da. Det er vanskelig å tenke slanking når man prøver å finne helt nye ting å spise, og det blir fort litt (endel) peanøttsmør. Det er jo ikke akkurat kalorifattig.... Men har ikke gått opp heller, da. :)
 
Nå har jeg spist vegansk i snart en måned. Det er ikke en slankekur, og jeg spiser langt fra så sunt som jeg burde, men likevel sunnere enn jeg gjorde før. Jeg spiser ikke vegansk for å gå ned i vekt, det er i hovedsak dyrevelferd som er grunnen, men vektnedgang er tydeligvis en bonus. Jeg har nemlig nådd mitt første delmål. Hurra!!! :D Nå er jeg på startvekt for graviditet nr to, 79 kg. Det føles så utrolig bra! Jeg ser det tydelig i speilet og. Glad, glad, glad! :)
 
Nå slankekrig, og jeg har slengt meg på igjen. :) Begynner krigen på 78,5 kg, og er så glad for det. Det er lenge siden jeg veide under 79. Jeg er i ferd med å avslutte ammingen, og så fort jeg er helt ferdig kan jeg legge inn støtet. Jeg SKAL tilbake til en sunn vekt.

Etter at jeg kom under 80 kg har jeg nesten ikke hatt noe smerter i knærne. De knirker litt enda, men fillern heller, det får jeg tåle. :p Det er godt å vite at det bare var vekta som skapte problemer, da løser det seg jo ved vektnedgang. Gleder meg til å kjenne på resten av fordelene. :)

Jeg er fortsatt veganer, det føles veldig riktig for meg. Og jeg tror det er bra for helsa også. Så lenge jeg passer på å spise sunt nå som jeg skal mer ned i vekt, sånn at jeg får i meg det jeg trenger, så blir dette skikkelig bra! :)
 
Æøn lø,o. HyfehfzeXza
 
Back
Topp