Most mat

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Jeg har lagd avokado og søtpotet mos og fryst det.. Jeg puttet i litt MM før det ble fryst :/ men har nå hørt og lest at man ikke skal putte det i før man fryser, kun når man tiner og skal spise det? kan jo fryse det hver for seg!

Må jeg nå kaste mosen? Er heldigvis ikke så mye isåfall..

Kan man lage vanlig potetmos og fryse den også?

Jeg har lagd avokado og søtpotet mos og fryst det.. Jeg puttet i litt MM før det ble fryst :/ men har nå hørt og lest at man ikke skal putte det i før man fryser, kun når man tiner og skal spise det? kan jo fryse det hver for seg!

Må jeg nå kaste mosen? Er heldigvis ikke så mye isåfall..

Kan man lage vanlig potetmos og fryse den også?

Jeg har også hørt at man skal tilsette mm etterpå, og har også hørt at potetmos ikke egner seg så bra til frysing. Men ingen erfaring selv da :)

Aner ikke om du må kaste den.. men trenger du å fryse ned mm da? Jeg bare håndmelket et par, tre, fire sprut rett før servering. ;) Er ikke så mye som skal til.

Vanlig potetmos blir litt seigere i konsistensen når den tiner igjen, men da er det bare å spe den ut med mm :)

Hvis du fryser maten med mm i blir det gjerne suppe når du tiner det, men du trenger jo ikke kaste den for det. Får jo bare ha suppe til middag da i såfall. :p Ikke lurt å tilsette mm til mat før rett før servering.

Aner ikke om du må kaste den.. men trenger du å fryse ned mm da? Jeg bare håndmelket et par, tre, fire sprut rett før servering. ;) Er ikke så mye som skal til.
Nei må ikke det, men saken er at jeg har gjort det:p så lurte på om den måtte kastes eller kan brukes;)

Hvis du fryser maten med mm i blir det gjerne suppe når du tiner det, men du trenger jo ikke kaste den for det. Får jo bare ha suppe til middag da i såfall. :p Ikke lurt å tilsette mm til mat før rett før servering.
Så bra!! Da kan jeg hvertfall prøve å tine den og se hvordan den blir! Er ikke krise om det må kastes.. Men siden jeg allerede har dem så er det jo greit å få brukt dem:) da vet jeg til neste gang at jeg ikke putter det oppi før servering;)

Back
Topp