Morsmelkgiver

LøveMamma-15-18

Elsker forumet
Junibarna 2015
Novemberlykke 2018
Er det noen som har vært eller vurderer å bli morsmelkgiver? Jeg angret sånn på at jeg ikke gjorde det for 3 år siden, så i dag var jeg innom barneavd på sykehuset og hentet utstyr![emoji1]
Jeg har nok melk, og pumpingen blir ikke noe problem, men jeg lurer litt på om jeg kommer til å få mye spreng om natten hvis jeg pumper 1-2 ganger for dagen, og om det blir veldig styrete med alle hygienetiltakene og koking av utstyret.
Men jeg gleder meg veldig til å kunne bidra med noe bra til de aller minste[emoji173]️ Noen her som har erfaringer med å donere melk, og som vil dele noen tips?[emoji6]
 
Jeg har hentet utstyr og venter bare på at ungen kommer så jeg får melk å donere. Sist pumpet jeg når det passet meg og etter hvert kun når jeg hadde spreng etter at mini hadde spist.
 
Sniker fra desember :)
Donerte melk lenge sist, synes det prakket som medfulgte gikk greit, det er for en god sak og ikke noe en skal gjøre i evigheter. Litt mer usikker på om tiden strekker til denne gangen da jeg også har en 4åring i hus og en mann som er på sjøen halve året. Men jeg skal gi det en sjangs igjen.
Sleit med litt spreng den første uka, men kroppen ble vant til det. Synes det gikk fint :)
 
Jeg donerte med første :)
Syntes det gikk helt greit. Pumpa meg 1 gang om dagen og følte ikke det gikk utover amminga forøvrig. Syntes det var mest pes med å få levert melka. Å få med seg både kjølebag med melk og bilstol med baby inn på sykehuset var litt tungvint. Har lest at det finnes sykehus med egne melkebiler som henter melka hjemme. Det skulle jeg ønske st.Olavs gjorde også :)
Men tenker jeg skal donere melk denne gangen også, må bare få ringt ned og ordna det praktiske :)
 
Jeg donerte med første :)
Syntes det gikk helt greit. Pumpa meg 1 gang om dagen og følte ikke det gikk utover amminga forøvrig. Syntes det var mest pes med å få levert melka. Å få med seg både kjølebag med melk og bilstol med baby inn på sykehuset var litt tungvint. Har lest at det finnes sykehus med egne melkebiler som henter melka hjemme. Det skulle jeg ønske st.Olavs gjorde også :)
Men tenker jeg skal donere melk denne gangen også, må bare få ringt ned og ordna det praktiske :)

Jeg har bilstoladapter til vogna, så da får jeg heldigvis med meg alt på en gang Blir ikke store kjølebagen jeg trenger å ha med heller, for jeg har ikke så stor fryseboks på kjøleskapet, så jeg får ikke lagret så mange melkebeger om gangen
 
Vet dere om man kan være melkedonor hvis man har diabetes type 1?
Er veldig usikker. Man skal jo være frisk og ikke gå på medisiner, men er da usikker på om insulin går under dette. En kjapp telefon til barneavdelingen på sykehuset gir deg nok svar på det:)
 
Back
Topp