Morsmelkerstatning

2 Keisere

Flørter med forumet
Hei!
Prøver dette her for første gang og håper på respons.

Jeg har en gutt på fem mnd som har fått flaske siden han var fire uker, da jeg ble sjuk og ikke kunne bli frisk uten sterke medisiner som man ikke kunne amme på. Av den grunn føler jeg tidvis at andre mødre (som ammer) ser ned på meg.. Det finnes faktisk ganske mange som av en eller annen grunn ikke kan amme.. Hvordan har det seg at "alle" føler at dem kan si hva dem vil til oss som gir flaske?? Vi er faktisk ikke dårligere mødre enn andre!!

Jeg tror du er en kjempeflink mamma!
Er nok ikke alle som forstår det med at ikke alle har mulighet for å amme "naturlig", så det er vel mest fordi de ikke forstår at de virker fordømmende.. Håper dette blir lettere for deg etterhvert[;)]

Lykke til med den lille prinsen din[:D]

Kjenner flere som gir morsmelkerstatning[:)] Skjønner ikke helt hvorfor noen ser
"ned" på dere som gir det... Er jo som du sier flere som ikke har mulighet til å amme,
og dessuten vokser da barna opp sunne og friske av morsmelkerstatningen også[:)]

Ei venninne har gitt det så og si fra begynnelsen av, og har et barn som er mer
fornøyd enn tidligere, for nå får han da nok mat... Dessuten synes hun det er
deilig at også andre kan gi flaska, og at ikke bare hun skal mate barnet...
Men de som hadde kunnet amme, hadde vel gjort det... Litt av kosen
sikkert...

Klem[:)]

Prøv å ikke bry deg om hva andre folk sier. De mener nok ikke å dømme deg, men jeg skjønner godt at det er slik du oppfatter det! Det er ko en grunn til at det blir laget morsmelkerstatning. Nettopp fordi ikke alle kan gi brystmelk.

Jeg er sikker på at du er en absolutt like god mor som de som ammer til ungen er 1 år!!!!

Lykke til videre, og du skal vite at her inne får du all den støtten du vil ha.

Mange klemmer fra mamma84!!![:D][:D][:D]

Du er uten tvil en like god mor som alle andre[:)]

ja den henger eg meg på, er også heilt sikker på at du er ei flink og god mor. tåpelig av dei som seier sånt, og ser ned på dere som gir flaske, det seier jo mest om dei då..viss dei ikkje har annet å bry tankene sine med liksom. lykke til med vesle gutten din[:)]

Hei,du! Det viktigste må vel være at sønnen din er frisk og vokser- så får folk tenke hva de vil!! Dessuten får jo faren muligheten til større nærhet med barnet ved at han også kan gi mat!! Det at du ikke ammer gjør deg ikke til noen dårligere mor!!!Lykke til videre- klem fra meg [:)]

hei[:D]
er vel samme hvilken melk barnet får,bare det spiser og vokser fint.
kos deg med barnet ditt
klemmer fra stine

Tja...er jo noen mennesker som er mer sære enn andre![8|]
Syns du har gjort det du kunne og jeg da,siden du prøvde å amme. Var jo sikkert ikke akkurat din skyld at du måtte ha sterke medisiner heller...
Og da var jo det beste uansett at du stoppa å amme,for guttungen sin skyld.
Så ikke bry deg om du føler andre ser ned på deg,du har jo bare gjort det riktige![;)]

morsmelk erstatning er veldig bra- har enn sønn som har fått erstatning siden han var 2 mnd,, han la på seg 30 g på 3 uker så jeg måtte,,,, han var veldig tynn da.men nå er han godt i hold

han elsker melk,,, det er bilde av han Nathaniel på side 13 på fotokonkurransen

er helt enig med dere, bare barna vokser normalt og er fornøyd,,, kjenner en som gutten hennes var bare fornøyd om kvelden for da fikk han grøt,men hun forsto ikke at gutten trengte mere mat på dagen,,hun ville ikke gi flaske for da minket morsmelka,,, det hadde ikke jeg tenkt på bare ungen får mat å er fornøyd..., han var sutret hele dagen men snill etter grøten på kvelden,,, jeg sa det til henne men hun ville ikke høre..men en må jo finne det ud selv...
Nathaniel fikk jo også for lite mat, men han ga ikke beskjed om det så det er ikke lett..

heisann,,,
jeg er helt enig med deg..
jeg måtte begynne å gi sønnen min morsmelkerstating da jeg mistet matlysten..mistet jo derved også melken..
blitt sett hardt ned på pga jeg sluttet å amme men som jeg sier mat er mat og barnet mitt vokser og gror uansett

Hei Becky!

Sånne nedverdigende kommentarer skal du ikke bry deg om! Selv om det er sånn at det er bra for barnet å få morsmelk så lenge som mulig (spesielt pga. antistoffer), så er ikke du noen mindre god mor fordi om du begynte tidlig med erstatning.
Jeg har en venninne som fikk tvillinger for to år siden, og hun ble så sliten og stresset av det den første tiden at hun mistet all melken. Så da ble det morsmelkerstatning for de fra de var ca. fire uker gamle. Men det er blitt to herlige, tøffe, normale og friske unger!

Kos deg med barnet ditt! [:)]

Vi er like gode mammaer vi som har tom pupp. Stresset veldig i begynnelse med å gi henne pupp og pumpe. Hun har ikke fornøyd og jeg ble stresset. Når jeg kuttet ut ammingen ble alt så mye bedre. Nå er hun 4 mnd., sover på eget rom og må bare ha mat en gang for natta.

Mine gutter, Albert og Oliver, fikk morsmelkerstatning. Albert fikk fra dag en, jeg hadde ikke en dråpe selv til han. Oliver fikk etter to uker.
Og de er så sunn og deilig at det kan ikke bli bedre. De har det helt fint.

Hei,jeg ammet sønnen min til han var to og et halvt år,det er lenge,men han var veldig allergisk,et EKSEM-plarisk barn.Han hadde også hjertefeil og medfødt imunforsvars svikt.
Jeg ammet i tillegg min beste venninnes datter,der fikk ikke mamman`noe melk og jeg hadde mer en nok.
Da hun fik nr 2 ga hun flaske fra dag en,og han er en stor og flink gutt!!
Like frisk som alle andre.
Gjør det som passer for deg,ingenting er riktig eller galt.Det som betyr noe er at både mor og barn har det bra.Amming er praktisk og koselig,men ikke et krav.[:D]

[:)]Jeg ammet aldri "offentlig"etter han var ca et år.Synes ikke det tar seg ut med barn som kommer løpene mens de roper "få pupp".Men når du har et barn med 15 lungebetennelser,i løpet av 16 mnt.-og han i tillegg er allergisk mot etrymysin-penisilin +ørebetennelser,eksem,så ammer du når du får råd om at det kunne hjelpe.Var bra lei etter hvert ja.[:@][:@]..Det siste året fikk han kopp,men med morsmelk.[:D]

Back
Topp