Morsmelkerstatning

sommer2015

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Påskekyllingene 2020
Hei :)

Til dere som gir MME til deres nyfødte, hvor ofte og hvor mye gir dere? min på 15 dager spiser så mye og ofte at jeg nesten blir bekymret for at han får for mye. Kan spise fra 50 ML opp til 150Ml på ett måltid. Gulper ikke etterpå heller. Han ønsker mat ofte hver time!? lurer på hva dere andre som gir erstatning opplever.
 
Jeg delammer, og opplever at baby kan spise alt mellom 30 og 70 ml, dette til tross for at han har tømt begge brystene først. Så ikke rart om din vil ha 50-150 ml dersom du kun gir MME.
Kommer vel også endel an på hvor ofte du gir flaske?
 
Hei :)

Til dere som gir MME til deres nyfødte, hvor ofte og hvor mye gir dere? min på 15 dager spiser så mye og ofte at jeg nesten blir bekymret for at han får for mye. Kan spise fra 50 ML opp til 150Ml på ett måltid. Gulper ikke etterpå heller. Han ønsker mat ofte hver time!? lurer på hva dere andre som gir erstatning opplever.
Sniker fra Mars, for jeg lurte akkurat på det samme i starten. Jeg gir bare MME, det har jeg gjort siden hun var 3 dager gammel, nå er hun straks 6 uker. Hun var som din på den tiden, drakk fra 40-150ml, alt fra annenhver til hver time. Hun er fremdeles sånn, så det er nok helt normalt vil jeg tro, og hun er ikke en baby som gulper mye. Nå drikker hun mellom 100-250. Jeg gir henne når hun selv ønsker og da er hun fornøyd. Så lenge baby er fornøyd, tenker jeg at det er viktigste. Du får nok beskjed på helsestasjon hvis babyen får fornye mat, jeg fikk beskjed om at de vokser og trenger mat.
 
Min er 18 dager og jeg har fått beskjed fra helsesykepleier å gi han så mye mat og så ofte som han vil ha. Han ligger nå mellom 800-900 ml i døgnet. Vi byttet fra Nan Pro til Hipp på mandag pga. mye luft i magen. Med Nan Pro spiste han gjerne hver 2. time eller oftere og etter vi byttet så spiser han nå ca. hver 3-4 time og er mye mer fornøyd.
 
Min er 18 dager og jeg har fått beskjed fra helsesykepleier å gi han så mye mat og så ofte som han vil ha. Han ligger nå mellom 800-900 ml i døgnet. Vi byttet fra Nan Pro til Hipp på mandag pga. mye luft i magen. Med Nan Pro spiste han gjerne hver 2. time eller oftere og etter vi byttet så spiser han nå ca. hver 3-4 time og er mye mer fornøyd.
Okei, vi bruker også Hipp. Etter å ha sett at flere gir ofte også, så har jeg begynt å gi litt mer til vært måltid å da går det lenger tid til neste gang. Blir opp til 800ml PR dag. Men da er det kanskje ikke så unormalt allikavel. Så bra det funka for dere å bytte merke! Har hørt flere som reagerer bedre på hipp.
 
Jeg bruker Nan og han varierer litt på mengde. Har drukket alt fra 30 til 120 men ser han drikker mest ca 90. Han er 1mnd i dag. Noen ganger går det 3-4 timer i mellom, andre bare 1-2 ganger. Er vanskelig å få han til å rape, men selv med rap får han en del luft i magen.. føler og det av og til går lang tid mellom skitt bleiene.. kanskje jeg skulle prøvd Hipp jeg også :dontknow
 
Husker at hip var best når poden fikk mme. Men det kan jo ha endret seg noe de siste 11 årene :dead:
 
Vi gikk over til hipp for to dager siden etter en uke på nan, han har vært veldig plaget med luft i magen men ser allerede bedring! Jeg delammer så bruker mest mme på kveld/natt :) han er nå 5 uker å får mat ca hver 3-4 time. Med mme er det mellom 30-120ml hver gang, kommer an på om han tar brystet først.
 
Vi gikk over til hipp for to dager siden etter en uke på nan, han har vært veldig plaget med luft i magen men ser allerede bedring! Jeg delammer så bruker mest mme på kveld/natt :) han er nå 5 uker å får mat ca hver 3-4 time. Med mme er det mellom 30-120ml hver gang, kommer an på om han tar brystet først.
Fungerer delammingen godt om natten? Sover han bedre?

Frøkna her våkner hver time for mat om natten (de tre siste nettene). Jeg har tenkt det er øke døgn, men blir jo helt utslitt.. To netter har jeg våknet i sofaen med en sovende baby i armene. Blir jo ødelagt i rygg og nakke av slikt...
 
Fungerer delammingen godt om natten? Sover han bedre?

Frøkna her våkner hver time for mat om natten (de tre siste nettene). Jeg har tenkt det er øke døgn, men blir jo helt utslitt.. To netter har jeg våknet i sofaen med en sovende baby i armene. Blir jo ødelagt i rygg og nakke av slikt...
Han sover mye mer etter vi begynte med mme på kveld/natt. Før når jeg bare ammet han så sov han maks 1,5 time på natten mens nå er det 3-4 timer med soving før nytt måltid :) jeg pleide å tilby først brystet å deretter mme, han vil ikke ha bryst mer enn maks 5 min å da er det ofte en kamp å få han på. Nå har vi gått mer bort i fra bryst på kveld/natt for at det skal være lettest mulig for oss. På dagtid prøver jeg alltid å amme han lengst mulig men må av og til ty til mme hvis han ikke vil ta brystet.
 
Han sover mye mer etter vi begynte med mme på kveld/natt. Før når jeg bare ammet han så sov han maks 1,5 time på natten mens nå er det 3-4 timer med soving før nytt måltid :) jeg pleide å tilby først brystet å deretter mme, han vil ikke ha bryst mer enn maks 5 min å da er det ofte en kamp å få han på. Nå har vi gått mer bort i fra bryst på kveld/natt for at det skal være lettest mulig for oss. På dagtid prøver jeg alltid å amme han lengst mulig men må av og til ty til mme hvis han ikke vil ta brystet.
Hun tar brystet lett, men tror kanskje jeg har litt lite elk om kvelden...
Tenkte å prøve å amme først, deretter gi litt mme etterpå..
 
Sniker fra mai 2020

Gir dere mer enn det som står anbefalt på pakka? Jeg henger meg litt opp i den tabellen der, da jeg er redd for å gi for mye.
 
Sniker fra mai 2020

Gir dere mer enn det som står anbefalt på pakka? Jeg henger meg litt opp i den tabellen der, da jeg er redd for å gi for mye.

Min er nå 2 måneder gammel og jeg har helt siden starten gitt han så mye han selv ønsker. Når han var 2-3 uker så lå han på samme mengde som 1-2 måneder baby skulle ha i følge pakken. De fleste dagene spiser han opp i mot 1 liter om dagen, og noen ganger mer.
 
Back
Topp