Morsmelkerstatning

Annlio83

Andre møte med forumet
Hei! Det har sikkert vært skrevet om dette er sted her tidligere, men jeg spør på nytt:) jeg skal Nå gå over på kun mme til min datter på 3 mnd og lurer på om noen har gode tips å dele med meg for å gjøre det så enkelt som mulig. Det jeg lurer på er:
Hvordan varmer dere opp maten på tur? Er det noe jeg burde skaffe meg som gjør det enklere?
Hvilket merke bruker du? Jeg har blitt andbefalt hipp fra helsestasjon
Kan man gi de ferdigblandede pakningene i romtemperatur?(uten å varme opp)
Andre gode tips?
Setter stor pris på svar

Vi gikk fra NAN til hipp fordi NAN gjorde henne hard i magen. (Et kjent problem, såvidt jeg har forstått)

På tur kan du ta med termos med kokt vann og en med avkjølt vann pluss en boks med doserte mengder med pulver. Så blander du vannet til du får riktig temperatur. :) Jeg ser mange som er fornøyde med den måten.

Vi har kokt varmt vann på termos og kokt kaldt vann på ferdigvaska flasker. Da får du perfekt temperatur med en gang. :-) I tillegg har vi sånn porsjonsbeger fra Avent. Du får kjøpt de på rema. :-) Ellers er sterilisator gull verdt. :-)

Hei! Det har sikkert vært skrevet om dette er sted her tidligere, men jeg spør på nytt:) jeg skal Nå gå over på kun mme til min datter på 3 mnd og lurer på om noen har gode tips å dele med meg for å gjøre det så enkelt som mulig. Det jeg lurer på er:
Hvordan varmer dere opp maten på tur? Er det noe jeg burde skaffe meg som gjør det enklere?
Andre gode tips?
Setter stor pris på svar
Min er 3 mnd og vi har brukt hipp lenge og er stor fornøyd. Jeg var veldig usikker på om man kunne gi den ferdigblanda uten å varme den, så jeg ringte til hipp og spurte for noen uker siden og man kan det. Så lenge babyen liker det da:) jeg kjøpte en selvoppvarmende flaske fra iioma, det var bortkasta penger, skikkelig dårlig kvalitet. Jeg kjøpte heller en flaskevarmer på barnashus, der bare trykker du på en knapp og tar den rundt flaska så varmer den opp. Etter bruk så koker du den også er den klar igjen:)
Jeg har også to pulverbeholdere til mme, da doserer jeg ferdige måltider når vi skal på tur istede for å ha med hele mme boksen, den fra avent er veldig bra!
Det kan jo være litt hardt for magen, så istarten her så måtte det gå 3-4 timer mellom hvert måltid for at han skulle fordøye melka for hver gang. Hvis ikke så fikk han veldig vondt i magen. Jeg har også et baketermometer jeg bruker for å sjekke termperatur, da jeg er veldig nøye med dette:) og et annet tips, rør ut pulveret i flaska istede for å riste, for det blir mye luft i melka av å riste:)

Vi har kokt varmt vann på termos og kokt kaldt vann på ferdigvaska flasker. Da får du perfekt temperatur med en gang. :) I tillegg har vi sånn porsjonsbeger fra Avent. Du får kjøpt de på rema. :) Ellers er sterilisator gull verdt. :)

Sier meg enig med den her :) sånn gjør vi også det, vi bruker nan å har funket fint for oss :)

Jeg koker vann og har på steriliserte flasker i kjøleskapet. Fyller på tåteflasker når hun skal spise, varmer vannet i mikroen (brukte steketermometeret til å finne riktig tidsbruk) og blander i pulver. Veldig enkelt!

På tur har jeg med termos med kokt vann og en flaske med kaldt og blander når jeg trenger det. Er det mikro dit jeg skal, bruker jeg samme metode som hjemme. Ellers har jeg et flaskerom i stelleveska, som holder vann eller ferdigblandet melk varm en stund.

Bruker bare flasker fra avent. Hun vil ikke ha andre. Nå bruker hun mme fra Collett. Hipp og nan var ikke gode for magen hennes.

Og kjøp sterilisator til flaskene! Forenkla livet mitt veldig :)

Vi brukte først nan men gikk over til hipp. Det var bedre for magen.
Nå om dagen blir det ikke bæsjebleier hver dag, så da har vi malt i.

Vi har seks flasker. Disse vasker jeg og steriliserer i mikrosterilisatoren fra avent en gang for dag.
Jeg koker også vann ig fordeler i riktig mengde i flaskene og har i kjøleskapet for et døgn. Malten har jeg Evt i mens vannet er varmt.
Så varmer jeg vannet i mikroen og har i pulveret.

Når jeg er på tur/ut av huset varier det.
Om jeg vet de jeg skal på besøk til har mikro tar jeg med flasken og pulveret.
Om ikke har jeg termos med kokende vann og bare halve mengden ned kaldt vann i flasken.
Jeg har pulveret i små bokser fra avent, fordi jeg har de liggende fra jeg pumpet. Men tenkte og kjøpe doseringsboks.

Jeg har alltid liggende en flaske og e. Kartong ferdig blandet. Jeg varmer disse, har ikke prøv å serverer den romtemperert.

Andre gode tips?
Setter stor pris på svar

Vi bruker hipp. Eneste vår tålte pga magen og luftsmerter.
Vi har gitt de ferdigblandede når vi er på tur, og har gitt de bare rett i flaska uten å varme. Funker fint.

Vannkoker og mikro er fantastisk!
Jeg koker opp vann og har det avkjølt i kjøleskapet. Fyller flaskene ferdig med f.eks 120ml. Så varmer jeg bare flaska (uten tuten) i mikroen til passe temp. Så har jeg bokser som er ferdig fylte med visst ant skjeer som passer til mengden vann. Hell rett i flaska og rører rundt med skje (rister ikke pga luft son samles i melka), og ferdig. Tar sånn 30 sekunder totalt :)

Er vi ute på tur, har jeg alltid med termos med varmt vann og kokt, avkjølt vann. Pluss ferdigmplt pulver. Blandet vannet og hiver i pulveret. :)

Hei:) takk for svar. Så du tar i pulveret etter det er varmet? Jeg har rørt inn pulveret å varmet det i mikroen etterpå. Har også blandet og satt i kjøleskap så det er klart til neste gang jeg skal gi, men det er kanskje dumt å blande det på forhånd? Tenkte at det går greit så lenge det står i kjøleskap.

Hvilken flaske bruker du? Pga luft i magen så bruker jeg dr.brown sine. De fungerer fint, men det er mange deler å sette sammen da så lyst til å prøve en annen også for å se om fungerer.

Hei:) takk for svar. Så du tar i pulveret etter det er varmet? Jeg har rørt inn pulveret å varmet det i mikroen etterpå. Har også blandet og satt i kjøleskap så det er klart til neste gang jeg skal gi, men det er kanskje dumt å blande det på forhånd? Tenkte at det går greit så lenge det står i kjøleskap.

Det anbefales ikke å blande på forhånd. Vi ble også rådet til å varme vannet før vi blandet i pulveret :)

Man varmer vannet først ja, sånn at det ikke er for varmt når du blander inn pulveret. For varmt vann ødelegger næringen i melka, det samme vil gjelde grøt osv senere.

Og blande ferdig er heller ikke anbefalt siden det fort danner seg bakterier i melka. Man skal heller ikke ta vare på rester etter forrige måltid og varme opp igjen.

Back
Topp