Morsmelkerstatning

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Egentlig et spørsmål til dere som ammer, men jeg prøvde å gi mme i dag til minien, men han ville ikke ha :p han bare laga grimaser og ville ikke suge på flaska :p er det flere som har opplevd dette? Han fullammes og jeg har tenkt å fortsette, men skal ha barnevakt på lørdag og i tilfelle jeg har pumpa for lite tenkte jeg at mme burde prøves først. Men kanskje han må tilvennes? :)
 
Jeg får ikke mini til å ta flaske:/ kommer meg ikke ut av huset. Følge med her om jeg får noen tips jeg også:) har ikke hatt det problemet med de andre to.
 
Er jo ny smak for han med mme, så må nok tilvennes litt ja :) For din tar til vanlig flaske med mm ja?

Snakket en del med hs i dag ang erstatning og tilvenning, da vektoppgangen til vesla er for liten og ustabil for tiden, må muligens supplere med litt erstatning en stund framover. Hun tipset om å blande mm og mme, mest mm i starten og så mer og mer mme, for å gradvis venne henne på den nye smaken. Er noe helt annet om jeg i det hele tatt får henne til å ta flaske... Men i krise kan man jo bruke skje/kopp/tutekopp.
 
For oss så har det gått veldig fint med MME på flaske (prøvde et helt døgn sist helg, og ellers små tester 2-3 ganger 2-3 uker før dette). Jeg fullammer. Prøvde også når han var 1 måned, men da ville han ikke ha flaske (det var også MME). Plutselig så ville han det, altså for 3 uker siden. Vi har brukt Hipp combiotik 1, drikkeklar.. Vet ikke om merke har noe å si?

Det er pappaen som har gitt flaske, btw. Ikke jeg.
 
Min erfaring er at babyene mye lettere tar flaske når mamma ikke er tilstede.. :)
 
Her er det også bare pappaen som kan gi flaske. Er jeg i rommet vil han ikke ha.
 
Er jo ny smak for han med mme, så må nok tilvennes litt ja :) For din tar til vanlig flaske med mm ja?

Snakket en del med hs i dag ang erstatning og tilvenning, da vektoppgangen til vesla er for liten og ustabil for tiden, må muligens supplere med litt erstatning en stund framover. Hun tipset om å blande mm og mme, mest mm i starten og så mer og mer mme, for å gradvis venne henne på den nye smaken. Er noe helt annet om jeg i det hele tatt får henne til å ta flaske... Men i krise kan man jo bruke skje/kopp/tutekopp.

Ja han har spist av flaske med morsmelk tidligere :)
det var et godt tips du kom med, kanskje vi får prøve på det :) er ikke noe stress med å få han til å ta det, har jo morsmelk i fryseren :)
 
Jeg får ikke mini til å ta flaske:/ kommer meg ikke ut av huset. Følge med her om jeg får noen tips jeg også:) har ikke hatt det problemet med de andre to.

Signerer denne! Mini her nekter også flaske... Så for tiden ser det mørkt ut for en sosial kveld for hu mor :p
 
Har dere prøvd å
Være ute av huset såppas lenge babyen har blitt skikkelig sulten? Så de hjemme hsr fått prøvd seg skikkelig og ikke bare halvveis/av mamma.. For da er det jo lett for babyen å få det som den foretrekker..
Puppen er jo mye bedre enn flaska
 
Det er lurt å gi flaske jevnlig for å unngå at de plutselig slutter å ta flaska. Vet om flere som har opplevd flaskenekt rundt denne alderen her. Nå begynner de å bli smarte nok til å skjønne at det finnes et mye bedre alternativ, og hvis man ikke gir flaske jevnlig kan det plutselig bli blånekt...
 
Back
Topp