Morsmelkersatning.

Bruker50st

Første møte med forumet
Hei! Jeg har en fantastisk snill gutt på 2 måneder. Men jeg er litt usikker i forhold til erstatningen han får. Han får 180 ml, i hvert måltid. noen ganger tar han alt, noen ganger litt lite. Men han sover hele natten, fra ca kl 00 til 0830-0900. Bruker også NAN. Men jeg synes han spiser lite i forhold til det som står på pakken. Han kan være våken og fornøyd, smiler, ler og sier arø i ca 3 timer og så sovner han. Men så sover han en god stund. Har hørt at han må få mat hver 3 time, mens andre sier det kan gå 5 timer mellom hver. Hvis jeg vekker han for å gi han mat blir han skikkelig sinna. Nå i to dager har han fått 4 måltider på dagen, sover like godt om natten.. Jeg synes det er veldig lite..!

Hei! Jeg har en fantastisk snill gutt på 2 måneder. Men jeg er litt usikker i forhold til erstatningen han får. Han får 180 ml, i hvert måltid. noen ganger tar han alt, noen ganger litt lite. Men han sover hele natten, fra ca kl 00 til 0830-0900. Bruker også NAN. Men jeg synes han spiser lite i forhold til det som står på pakken. Han kan være våken og fornøyd, smiler, ler og sier arø i ca 3 timer og så sovner han. Men så sover han en god stund. Har hørt at han må få mat hver 3 time, mens andre sier det kan gå 5 timer mellom hver. Hvis jeg vekker han for å gi han mat blir han skikkelig sinna. Nå i to dager har han fått 4 måltider på dagen, sover like godt om natten.. Jeg synes det er veldig lite..!
Hei!
Det varierer fra barn til barn hvor mye de drikker. Det beste tegnet på at gutten din får nok melk, er at han han har flere våte bleier pr dag og at han viser god trivsel og vektøkning. Det at han sover godt er også et tegn på at han er god og mett. Du sier også at sønnen din er sosial og babler i vei når han er våken. Dette er også et friskt og godt tegn på at alt er normalt. Det vanligste er at det går ca 3-4 timer mellom hvert måltid,- noen ganger mer og noen ganger mindre. Intervallene kan variere i løpet av døgnet. Er du i tvil om sønnen din får nok mat, vil jeg anbefale deg å gå på helsestasjonen for å få veid ham. Lykke til med gutten din! Hilsen Elin.

Back
Topp