Morsmelk

Hassog

Flørter med forumet
Jenta mi på 7 måneder tar puppen i bare 1-3 minutter på dagen. Så noen ganger føler jeg behovet for å pumpe og da får jeg ut opptil 180ml fra begge om det er en stund hun ikke har tatt brystet. Det drikker hun på en gang. Tror ikke det er nok så gir jeg mme i tillegg men vil ikke drikke mer enn 100ml. Av fast føde får hun grøt til frokost, mme eller pumpet mm og smoothie til lunsj og så gronnsaksmos på kvelden. Om natta ammes hun 2 ganger.

Spørsmålet mitt er at hvis jeg kutter pumpingen får hun i seg nok væske? Jeg selv synes ikke da de trenger rundt 30ml/time i dennr alderen ( fikk det fra Ammehjelpen) men på andre siden så blir så mye styr med koking og vasking av pumpeutstyr ( mtp at jeg i grunnen har lyst til å pumpe flere ganger siden hun er mer interessert i mm enn mme.) Det blir litt slitsomt når jenta mi vil alltid være i fanget. Noen ganger vil hun ha en som holder henne i fanget og en annen som må underholde henne ellers så gråter eller er grinete.

hvordan er det hos dere?

Beklager der ble litt rotete men har prøvd å skrive mens jeg har henne i armen og går rundt og rundt for å gjøre henne fornøyd.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Noen babyer er hurtiggourmeter, med andre ord de får i seg veldig mye melk på veldig kort tid. Jeg hadde virkelig overproduksjon i en periode, når jeg pumpet fikk jeg ut ca 250 ml pr side (på under 7 min) og gutten min tømte brystet raskere og mer effektivt enn pumpa. Han spiste seg mett på bare noen få min. Noen babyer spiser fortere og mer enn du tror. Men jeg støtter rådet som kom over, snakk med hs dersom du er usikker.
 
Back
Topp