Morsmelk vs. Morsmelkerstatning

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Hei ☺️

Jeg skal være med en venninne og prøve brudekjoler neste helg, og mannen skal ha lille alene hele dagen.

Spørsmålet mitt er da; hva gjør dere når dere skal bort ift. mat til babyen?

Tidligere har jeg pumpet meg, men mye av melken forsvant etter 3mnd, så jeg har ikke nok overskuddsmelk til å pumpe noe særlig.

Kan man gi erstatning i stedet? Eller er ikke det en "smart" løsning når hun er vant til morsmelk, og det kun er snakk om den ene dagen?
Hun spiser grøt til frokost og kveldsmat, så jeg tror nok hun tåler det.
 
Du kan nok godt gi erstatning, men ville prøvd å gi det før du skal dra så du vet lille spiser det.
 
Vi gir mme nå når jeg er borte. Ga mm til hu var ca 12 uker, men nå gidder jeg rett og slett ikke pumpe opp lager ;)
 
Hei ☺️

Jeg skal være med en venninne og prøve brudekjoler neste helg, og mannen skal ha lille alene hele dagen.

Spørsmålet mitt er da; hva gjør dere når dere skal bort ift. mat til babyen?

Tidligere har jeg pumpet meg, men mye av melken forsvant etter 3mnd, så jeg har ikke nok overskuddsmelk til å pumpe noe særlig.

Kan man gi erstatning i stedet? Eller er ikke det en "smart" løsning når hun er vant til morsmelk, og det kun er snakk om den ene dagen?
Hun spiser grøt til frokost og kveldsmat, så jeg tror nok hun tåler det.
Liker hun erstatning da? Hvis det, så hadde jeg bare kjørt på! Her i huset liker ikke minstemor erstatning... Så litt problemer, da jeg også merker nå at jeg har fått mindre melk! :(
 
Liker hun erstatning da? Hvis det, så hadde jeg bare kjørt på! Her i huset liker ikke minstemor erstatning... Så litt problemer, da jeg også merker nå at jeg har fått mindre melk! :(
Samme her. Har prøvd flere ganger, men han tar ikke erstatning. Det er ikke flasken som er problemet, for han får får flaske med morsmelk hver kveld. Men jeg har ikke så mye overskudd lenger til å pumpe mer enn den flasken. Som da er i stedet for kveldsamming.
 
Samme her. Har prøvd flere ganger, men han tar ikke erstatning. Det er ikke flasken som er problemet, for han får får flaske med morsmelk hver kveld. Men jeg har ikke så mye overskudd lenger til å pumpe mer enn den flasken. Som da er i stedet for kveldsamming.

Samme her ift pumpingen, har ikke mer enn det hun trenger ila en dag. Og da stresser jeg mer når jeg skal pumpe, og da blir hele greien fortvilende og et ork..
 
Er aldri borte :/
 
Har bare prøvd mme en gang, og da var det ingen interesse for det. Mm fra flaske går om han er sulten nok. Men jeg har i grunnen ikke vært så veldig lenge borte fra han enda.
 
Dette blir jo første gang jeg er borte fra henne så lenge. Det er vel snakk om 6-7t tenker jeg, og jeg er ikke lengre unna enn at jeg kan kjøre hjem på 40min om det skulle være krise. Men ønsker jo helst å slippe den krisen da ;)
 
Liker hun erstatning da? Hvis det, så hadde jeg bare kjørt på! Her i huset liker ikke minstemor erstatning... Så litt problemer, da jeg også merker nå at jeg har fått mindre melk! :(
Vi hadde det problemet med eldste, og fikk da beskjed av hs og først prøve med malt i og der etter med 1ts sukker om det ikke hjalp med malt. Ble 2 flasker med sukker og da var den saken løst her. :)
 
Back
Topp