Morsmelk og Pumping

Løvemamma

Betatt av forumet
Hvor mye melk får dere ut når dere pumper?
Jeg får ikke ut mer enn en 100ml på begge bryst. Syntes det høres litt lite ut til ei på 5 mnd. Vet nå at du ikke får pumpa ut like mye som de spiser men alikevel..
Hun vil ikke ha pupp på dagen omtrent, etterspør veldig på natten bare.. Da hun var hjemme med far her ammet jeg henne ved 17.00 tiden, pumpet meg litt på det brystet hun ikke ville spise fra og la igjen før jeg dro. Hun fikk da grøt av far rundt 17.45 og litt utpumpet melk kl. 19.00 før hun la seg. Var vel ikke mer enn en 30ml. Da sov hun til jeg vekte henne kl. 03.00. Så hun fikk ikke noe mer mat den gang enn nå.. Så skjønner ikke at det kan ha noe med melka å gjøre heller.. Men er så usikker.. Lurer på om jeg skal prøve å pumpe meg hver 2. time på dagen en periode for å få mer. Men bare tenker at om det var evt. et økedøgn og jeg hadde for lite melk, ville hun vel etterspurt mer på dagtid også? Hva mener dere? Hva ville dere gjort?

Her får jeg ut mellom 30 og 60 om det er vanlig dag uten spreng.. Hadde spreng her om dagen og da fikk jeg ut 120 på en og 20 på en:)

Med spreng rundt 120 ml på en pupp. Uten spreng alt fra 40-80 på en pupp.

Så lenge hun legger på seg så ville jeg ikke bekymret meg. Det er mye mer der inne enn det du greier å få ut og de er flinke på å regulere matmengden selv. :)

Så lenge hun legger på seg så ville jeg ikke bekymret meg. Det er mye mer der inne enn det du greier å få ut og de er flinke på å regulere matmengden selv. :)

Jo det er det jeg har sagt til meg selv men så leser du om de som spiser det dobbelte. Men snuppa her er ikke intressert i mer enn det jeg har så det må da være bra nok for henne. Og vi har ikke hatt no problemer med for lite melk eller lite vekt oppgang. Har bare vært at hun har våknet så utrolig mange ganger i løpet av natten i det siste så jeg begynte å lure på om det kunne være derfor men trur nå ikke det er det. Er vel bare en fase. :) I natt sov hun godt igjen men det kan nå ha noe med vaksinen i går å gjøre.

Back
Topp