Morsmelk og morsmelkerstatning på kvelden?

MinLillegutt<3

Andre møte med forumet
Hvordan blir avføringen hvis babyen får morsmelkerstatning en kveld ? Konsistens/farge?Tar det lang tid før det er tilbake til normalt ? Tenker at det kan være greit med mme hvis noen skal passe han en kveld ?
 
Hvordan blir avføringen hvis babyen får morsmelkerstatning en kveld ? Konsistens/farge?Tar det lang tid før det er tilbake til normalt ? Tenker at det kan være greit med mme hvis noen skal passe han en kveld ?

Min har kun fått morsmelk, med unntak av en kveld for ca en uke siden, da fikk hun 40 ml mme to ganger. Har overhovet ikke merket noe på avføringen eller annet etter det :) Vi ga fordi jeg hadde en dag med lite melk og jeg hadde ikke fått pumpa ut noe i reserve.

Jeg ville ha pumpet hvis noen skulle passe en kveld, pump ut et lite lager :)
 
Noen kan få vondt i magen og litt tyngre for å bæsje, mens andre ikke merker noe :)
 
Dette er så utrolig induviduelt fra unge til unge. Men anbefaler isåfall å kjøpe nan H.A på apoteket, den er litt snillere for magen. Også kan du med fordel putte oppi noen dråper med malt. (Hjelper på magen)

Men dette finner du altså ikke ut før du prøver. Og jeg tenker qt om du trenger deg en tur ut og få litt miljøforandring, så prøver du.
 
Jeg ga han 120ml ferdigblandet nan forrige dagen en kveld for å teste. Det gikk veldig bra , han drakk opp alt og fikk ikke noe vondt i magen [emoji5][emoji1305]
 
Så bra!

Sånn til neste gang kan det være greit å vite at ellers fullammede barn gjerne spiser mindre måltider enn fullflaskede barn (man trenger mindre mm for å gi samme næringa som mme), så kan være greit å varme litt og litt så du slipper å evt kaste/overmate :) Bruk langsom flaskemating og så er du sikrere på at lille ikke overspiser :) Anvisninga på pakken passer ikke fullammet barn :)
 
Min blir veldig treg i magen av MME så jeg gir ikke MME med mindre jeg MÅ. Det er jo ikke sikkert din reagerer likt, men MME pleier å være ganske tungt på magen for de fleste sånn jeg har forstått det. Hun ligger nødvendigvis ikke å vrir seg i smerte, men jeg skjønner at magen hennes jobber fælt med å få dette igjennom. Jeg hadde prøvd å pumpe hvis jeg var deg, men får du det ikke til er det ikke noe i veien med å gi MME :happy:

Jeg pleier å gi MME hjemme (hvis jeg skal ha barnevakt), og heller pumpe opp morsmelk til de skal passe, sånn at det blir litt "lettere" for de.
 
Back
Topp