Morsmelk for enhver pris?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Endelig ventet jeg mitt første barn. For en spennende tid. Mye skulle forberedes og kjøpes inn. Jeg så på lister over nødvendig barneutstyr som jeg fant på nettet. På slike lister stod det som regel oppført både tutteflasker og brystpumpe. Det trengte i hvert fall ikke jeg å kjøpe, for jeg skulle amme!
Les leserbrevet her

Er det verdt å amme for enhver pris?

Enig i at man ikke skal amme absolutt for en hver pris. Det går helt fint å gi babyer erstattning, og de får alt de trenger av næring av det, og man er ingen dårlig mamma, alle har sin grunn for at de må gjøre det. Allikevel er det greit å prøve seg gjennom en kamp eller to for å se om man kan få det til. Det er absolutt mest praktisk å få til ammingen. Jeg ba også om hjelp hver gang jeg la til på sykehuset med første, for å være sikker på at det ble riktig, og det anbefaler jeg alle å gjøre. Man er ikke til bry, det er jo for å hjelpe oss at det er jordmødre og barnepleiere på barsel.

Med første så ble det en del komplikasjoner slik at ting endte i keisersnitt og han fikk streptokker grubbe b. Jeg følte skikkelig press på det at jeg MÅTTE på død og liv amme! Selv om jeg lå med 300 i crp og var utrolig dårlig selv. Syns kanskje de burde tatt litt hensyn, men slik var det ikke der. Jeg fikk det jo ikke til og han måtte få erstatning, men etter alt presset om å måtte gjøre det så følte jeg meg som en ganske dårlig mor som verken fikk til å føde på naturlig måte og heller ikke amme! Men han hadde det bra på alle måter med erstatning :-) Denne gangen krysser jeg fingrene for at jeg får det til :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp