Morsmelk for enhver pris?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Endelig ventet jeg mitt første barn. For en spennende tid. Mye skulle forberedes og kjøpes inn. Jeg så på lister over nødvendig barneutstyr som jeg fant på nettet. På slike lister stod det som regel oppført både tutteflasker og brystpumpe. Det trengte i hvert fall ikke jeg å kjøpe, for jeg skulle amme!
Les leserbrevet her

Hvilke tanker gjør du deg om å amme aprilbabyen?

Skal uten tvil amme. Gjorde det med mine 2 første. Og alt gikk kjempe fint og ingen problemer. Bare gode opplevelser. Enkelt, maten er alltid med og man slipper å varme den opp. Kan være jeg etter3/4 måneder vil venne babyen til flaske. Sånn at pappaen kan oppleve kosen ved måltidene. Mine 2 første ville ikke ta flaske.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal gjøre det jeg kan for å amme, å det gikk veldig greit med snuppa. Men jeg har nok ett mye løsere forhold til det denne gangen. Med nr en var jeg 20 år og livredd får å feile som mor. Det var mye negativ omtale om mødre som ikke ammet barna sine og press fra helsesøster om at snuppa skulle spise hele tiden. Det var dessverre ikke bare kos. Denne gangen skal jeg amme, men går det ikke så går det ikke å jeg har bestemt meg får at det er helt greit om det ikke går. Her blir både flasker og pompe kjøpt inn. Snuppa var alderi våken om natta får å spise så pompa var gull vært nå det ble spreng om nettene :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skal prøve så godt jeg kan! De 2 andre var ikke fronøyd etter 2 mnd, da måtte vi gi tillegg også, og etter 4 mnd var det ikke mer håp... Håper jo selvsagt at jeg skal klare amme myyye lengre denne gangen!

Jeg har selvfølgelig lyst til å amme, men ikke for enhver pris..! Må bare gjøre mitt/vårt beste :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Skal amme, og gleder meg til det! :) Hadde stor melkeproduksjon sist, og håper det blir sånn denne gangen også!

Skal amme og gleder meg til det :D Var veldig kos å amme sønnen vår og vi fikk det til uten de største problemene!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg prøvde og prøvde å amme sist, men gutten min klarte bare ikke å suge seg fast... jeg pumpa og mata med skje og flaske den første tiden, men gikk over til mme etter en stund. Denne gangen skal jeg også prøve så godt jeg kan å amme, men det er uaktuelt å sitte å grine med dårlig samvittighet hvis jeg ikke får det til. Det blir folk av flaskebarn også!

Sent from my HUAWEI Y300-0100 using BV Forum mobile app

Jeg sleit voldsomt med amming med førstemann.. Jeg pumpa meg og ga han flaske de 3 første mnd. Skulle gi opp mange ganger, men plutselig fikk jeg det til :) Jeg håper at det skal gå bedre med nr.2, men som flere her sier går det ikke så går det ikke..

Håper jeg får til ammingen denne gangen også;)

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg SKAL amme, dermed basta, og denne gangen SKAL det gå bra. ;) Sist dro jeg det ut til hun var seks måneder, men da var det så lite hun fikk at det var nesten ingenting.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg SKAL amme denne gangen også. Ammer for så og si enhver pris. Forrige gang tok det 6 uker før alt gikk bra med amminga. Håper det går litt kjappere denne gang :) Men fullammet til gjengjeld til 6 måneder og koseammet til 12. Ville egentlig til 24 måneder jeg da, men ikke hun ;)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Jeg skal amme denne gangen. Med guttungen gikk det ikke bra han klarte ikle å suge seg fast :-/ nå skal jeg gjøre alt jeg la for at jeg får til ammingen.

Sent from my iPad using BV Forum

Amma storesøster i ett år. Var ikke bare enkelt i starten, men veldig lettvint etterhvert. Skal absolutt forsøke å amme denne gangen også, men ikke for enhver pris :-)

Jeg ammet jenta mi til hun var 5 mnd sist, det var mye slit da hun bare tullet med brystet så det ble en del pumping itillegg. Men jeg klarte å holde ut i 5 mnd, da hadde hun tulla så mye at brystene sluttet å produsere melk. Håper amminga går feilfritt denne gangen :)

♡Jente 2011
♡April 2015

Jeg håper jeg får det til. Ønsker det veldig, men jeg fikk det absolutt ikke til med forje. Da var de 4 første mnd ett evig stress med å få det til, men det gikk ikke. Men håper virkelig det kan gå nå :-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp