Morsmelk erstatning

MammaenTilMina

Gift med forumet
Har vært på kontroll idag og fått vite at jeg må kutte ut ammingen, eller bare gi et måltid med mm om dagen.
Fordi jeg har gått så mye ned i vekt, veier nå 45 kilo[:'(]  Mina legger på seg det hun skal, men det er vist ikke sunt for meg.
For vis jeg ikke legger på meg kan jeg gå på en smell.... [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] [:'(]*Blææææ*

Så da lurer jeg på....

Hva slags morsmelk erstatning bruker dere? Må til innkjøp av erstatning og flere flasker imorgen...

Regner med at du tar dette på rett måte: HELDIGGRIS!!!!![:)] Skulle önske a,minga täret litt på sideflesket mitt slik som med förstemann.

Men synd du må gi opp siden Mina er fornöyd da. Om du trenger litt ekstra så ring meg först a!

ORIGINAL: Baby R

Regner med at du tar dette på rett måte: HELDIGGRIS!!!!![:)] Skulle önske a,minga täret litt på sideflesket mitt slik som med förstemann.

Men synd du må gi opp siden Mina er fornöyd da. Om du trenger litt ekstra så ring meg först a!

Neei :( Jeg vil ikke slutte å amme og jeg syntes det er sikkelig dritt at jeg er så tynn... Føler meg som et anoreksiavrak!*mener ikke tråkke på noen vis noen har det* Men jeg føler meg så fæl, som en pinne.... Har vist det lenge, at jeg må kutte ned helt..... blæ[:'(]
Tar gjerne imot litt flesk jeg =)

vært igjennom det samme jeg [:'(]

bruker nan til snuppa :)

ORIGINAL: Marlene89

Neei :( Jeg vil ikke slutte å amme og jeg syntes det er sikkelig dritt at jeg er så tynn... Føler meg som et anoreksiavrak!*mener ikke tråkke på noen vis noen har det* Men jeg føler meg så fæl, som en pinne.... Har vist det lenge, at jeg må kutte ned helt..... blæ[:'(]

Jeg vet hvordan du har det. Jeg var slik da jeg ble gravid. Liksom enten eller her hos meg virker det som. Jeg er 170 höy med kraftig beinstruktur(ikke noe alvekropp her nei) og veide 62 kg. Minimumet mitt er 67kg.

Jeg vet hvordan du har det. Jeg var slik da jeg ble gravid. Liksom enten eller her hos meg virker det som. Jeg er 170 höy med kraftig beinstruktur(ikke noe alvekropp her nei) og veide 62 kg. Minimumet mitt er 67kg.

Okei, jeg skal egentlig veie 60kg.. Jeg er da altså 15 kg for lett [:'(][:'(] *æsj æsj og dobbel æsj* Sikkelig drittdag altså[&o]

Nok en gang roper jeg ut; HIPP!!! Smaker best og er økologisk[:D] 

Men er jo som de sier, alle småttiser reagerer forskjellig[;)]

ORIGINAL: Bdancer

Klarer du ikke spise nok?[8|] Når du ammer, har du behov for å spise litt mer mat for å tilføre de næringsstoffene som skilles ut i morsmelken. For eksempel vil to skiver brød med pålegg og to glass skummet melk ekstra hver dag gi nok energi til melkeproduksjonen. Holder det ikke å spise et par ekstra skiver om dagen for deg? Sikker på at det ikke kan skyldes stress og/eller søvnmangel?

Om du ikke har lyst til å slutte å amme så ville ikke jeg erstattet mer enn et par måltider med mme først og fremst. Kun en gang om dagen er ikke alltid nok til å holde på melka så da er det ofte enten eller...

Jeg spiser masse, men jeg går bare ned i vekt forde... Spiser mer en to brødskiver ekstra hver dag.. Jeg er jo stressa og sover dårlig om natta... Så vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... så tynn kan jeg ikke være mer ihvertfall[:'(]

Her har vi prøvd de fleste merker. Nå bruker vi HIPP, det er den Benjamin liker best, den smaker best etter min smak og [8D]

Håper du får gjort noe med stresset og søvnen [:)]
De ga ikke noe råd mot det da?

merkelig at kroppene våres reagerer så forskjellig. Jeg legger masse på meg av å amme. For for en utrolig appetitt.
Men er viktig å tenke på degselv og din helse. Forstår det er leit å måtte gi opp ammingen. Men du har jo gjort en kjempejobb å ammet de hele første leveåret hennes. og det er kjempebra.
håper du får lagt på deg litt, og kommer opp i trivselvekten. Det mange ikke forstår er at det er like vondt å være altfor tynn som altfor tykk. Kan være vanskelig å legge på seg. Men håper det ikke er det for deg.

Klarer du ikke spise nok?[8|] Når du ammer, har du behov for å spise litt mer mat for å tilføre de næringsstoffene som skilles ut i morsmelken. For eksempel vil to skiver brød med pålegg og to glass skummet melk ekstra hver dag gi nok energi til melkeproduksjonen. Holder det ikke å spise et par ekstra skiver om dagen for deg? Sikker på at det ikke kan skyldes stress og/eller søvnmangel?

Om du ikke har lyst til å slutte å amme så ville ikke jeg erstattet mer enn et par måltider med mme først og fremst. Kun en gang om dagen er ikke alltid nok til å holde på melka så da er det ofte enten eller...

Jeg spiser masse, men jeg går bare ned i vekt forde... Spiser mer en to brødskiver ekstra hver dag.. Jeg er jo stressa og sover dårlig om natta... Så vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... så tynn kan jeg ikke være mer ihvertfall[:'(]
høres ikke noe morsomt ut nei. du får prøve å bytte ut noen måltider med mme og se om det hjelper. lykke til!
aner ikke hvilket merke som er best jeg...merket ingen forskjell. bortsett fra at jeg boikotter nestle.

Ja det er kjempe kjedelig! Det helsesøsteren sa var at jeg skulle prøve å gi et måltid med morsmelkerstatning først, og resten av måltidene med morsmelk. for å opprettholde produksjonen, men at jeg får igjen litt energi og kanskje vekt..
Prøve det i en mnd, og se om jeg går opp i vekt. vis jeg ikke gjør det skal jeg  gi to måltider med erstating og resten morsmelk osv..
Helt til jeg går opp i vekt :-)

ORIGINAL: awenka

merkelig at kroppene våres reagerer så forskjellig. Jeg legger masse på meg av å amme. For for en utrolig appetitt.
Men er viktig å tenke på degselv og din helse. Forstår det er leit å måtte gi opp ammingen. Men du har jo gjort en kjempejobb å ammet de hele første leveåret hennes. og det er kjempebra.
håper du får lagt på deg litt, og kommer opp i trivselvekten. Det mange ikke forstår er at det er like vondt å være altfor tynn som altfor tykk. Kan være vanskelig å legge på seg. Men håper det ikke er det for deg.

tusen takk :) jeg har alltid slitt med å legge på meg, men har blitt enda verre nå... Så jeg får kutte ut et måltid med mm om dagen og gi erstatnig i stede og se om det hjelper. og vis det ikke hjelper skal jeg gi to måltider med erstatning osvv.....

Huff, så synd!

Skjønner godt at du synes dette er trist. Og skjønner at du gjerne vil legge litt på deg.
Synes det høres rart ut at hs ikke kunne gi andre råd, men regner med at du har prøvd det meste for å gå opp i vekt uten å måtte slutte å amme.

Er tydeligvis mange forskjellige grunner til at man må gi opp amminga[8D][8D]

Det går helt greit med mme også[:)]. Snuppa mi får HIPP. Har prøvd NAN og Collett også. Gulpet mest av NAN og minst av Collett. Men synes Collett smaker ennå verre enn de andre to. Pluss at mannen ikke har noe tro på Collett[8D]. Også er HIPP økologisk.

Du kommer til å bli lei flaskestyret fort[&:][&:][&:], men nå er det ikke så lenge igjen før vi kan slutte å sterilisere, heldigvis.

Når det gjelder delamming, er min erfaring at det ikke er tilstrekkelig å pumpe to ganger i døgnet. Men det er sikkert veldig individuelt.

Uansett: Flott at du har ammet et halvt år!

Lykke til!

ORIGINAL: elli82

Håper du får gjort noe med stresset og søvnen [:)]
De ga ikke noe råd mot det da?

Nei ikke annet enn at jeg måtte stresse ned :P Men jeg føler egentlig ikke at jeg stresser så veldig mye, men er en så stresse person innvendig liksom.... Prøver å være rolig, men er stresset forde... =)

Søvnen er egentlig optimal, hun sover fra 7 til 7.. Men jeg syntes 7 er litt tidlig å stå opp + at jeg sover litt dårlig om natta...

ORIGINAL: gravidjente

vært igjennom det samme jeg [:'(]

bruker nan til snuppa :)

La ikke du på deg heller??

Huff, er ikke så ålreit dette[:'(]

ORIGINAL: awenka

tusen takk :) jeg har alltid slitt med å legge på meg, men har blitt enda verre nå... Så jeg får kutte ut et måltid med mm om dagen og gi erstatnig i stede og se om det hjelper. og vis det ikke hjelper skal jeg gi to måltider med erstatning osvv.....

syns det høres smart ut. klem til deg

Vi bruker Hipp Eco 2.
Mild mot magen. Den har nå i nye pakka probiotika i også, som gjør at magen tar det mye lettere.
Vi slet litt med Nan2 og magesmerter.

Back
Topp