Morsmelk/erstatning/annen type melk

Småbarnslivet

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
❤️Mailykke 2022❤️
Junilykke 2022
Muligens dumt spørsmål, men jeg spør likevel siden google ikke ga meg svaret :joyful:

- hvorfor velger noen å gi for eksempel helmelk før soving på dagtid? Jeg ammer enda før dupp og før leggetid, men kan man gi annen type melk ved krisesituasjoner? Eller er det best med erstatning? Mini er 14 måneder gammel.
 
Aldri hørt om.. Men
Fra 12 mnd kan barna drikke ren kumelk.
Og folk gir de jo flaske før dupp pga vane, kos osv. Noen får vann, melk, andre juice og saft (selvom det ikke er anbefalt).

Mine 3 yngste har allergi og MÅ ha spesial mme til de er 3 år pga næringsstoffene.
 
Muligens dumt spørsmål, men jeg spør likevel siden google ikke ga meg svaret :joyful:

- hvorfor velger noen å gi for eksempel helmelk før soving på dagtid? Jeg ammer enda før dupp og før leggetid, men kan man gi annen type melk ved krisesituasjoner? Eller er det best med erstatning? Mini er 14 måneder gammel.
Vi gikk over til vanlig melk etter 12 mnd men tok litt tid før hun likte smaken skikkelig, vi sluttet å Amme ved 16 mnd alder, vanlig melk på flaske har siden hjulpet henne å sove bedre. Å det har nok bare med å gjøre at det er lettere å sove med fullere mage:) jeg blir jo selv søvnig og døsig om jeg har spist/drukket mye:)
 
Det har jeg aldri hørt om. Når de er over 1 år kan man gi vanlig melk om man vil eller fortsette med mm (eller begge deler).
 
Mitt barn elsket melken og spesielt en flaske før soving. Sovnet aldri av melken, men drakk til hun var fornøyd og så sovnet hun. For henne var der veldig kos med denne flasken. Hun ble ikke ammet lenger enn 12 uker så for henne så var hun vant til flaske. Jeg ga mme frem til 12 måneder, så begynte jeg gradvis å blande ut mme med H-Melk til det til slutt bare var H-melk i flasken. Så begynte jeg å blande H-melk med ekstra lettmelk helt til det bare var det. Min ville ikke drikke ny melketype med en gang så måtte gradvis gå over. Sluttet med flaske med varm melk rundt 15 måneder og gikk over til kald melk i kopp til måltidet.
 
Back
Topp