Morshjertet mitt er knust..

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
♡Oktoberskattene 2026♡
Var på møte igår i barnehagen ang yngstejenta mi og PPT! Hu følger ikke ikke utviklingsmessig m som hu skal. Hu hadde kraftig kiss/kidd og var som ett spedbarn helt til hu var ett år. Vi tror det har forsinket utviklingen hennes mye. Hu har språkproblemer og har store problemer m og forstå enkle beskjeder. Har i tillegg dårlig balanse og blir stillestående ute i bhgen.Hu har nok dårlig hørsel og vann i ørene! Har blitt undersøkt på ahus, men hu er redd for leger pga sine mange sykehusopphold mht kroniske nyresykdom. De finner ikke årene hennes, har det samme som meg. Så de kan stikke og stikke, uten og få treff:eek: stikker over 40 ganger på flere forskjellige steder:oops: derfor er hu så redd så får helt skrekken bare hu ser en lege m hvit frakk! Så må ha narkose nå som hu skal undersøkes i ørene igjen..

Hu sutrer også en del, blir frustrert når ingen forstår hu og hu ikke får formidlet det hu så sårt ønsker! Så de store i bhgen har begynt og si ånei nå gråter hu igjen osv. Jeg er så lei meg, men visste jo fra starten av at hu er litt spesiell og trenger litt ekstra hjelp. Hu har vært gjennom veldig mye og er så lei meg:(:(:(:( jeg sa ifra selv allerede ved bhgestart at jeg mente hu trenger ekstra oppfølgning og hjelp, så er glad hu nå får hjelp, men er så ubeskrivelig vondt. For aner ikke hva annet jeg kan gjøre for henne annet enn og vise jeg elsker henne akkurat for den hu er<3<3<3 Så kommer til og være mindre aktiv fra nå av, må bruke all min ledige tid på og hjelpe henne så godt jeg bare kan! Beklager, dette blei litt langt.. Men måtte bare få det ut!!!

Så vondt å lese.. :( Aldri noe hyggelig med slike beskjeder....
Dere får ta tiden til hjelp og så håper jeg dere snart får det fint...
Skjønner hun er redd stakkars :(

Ønsker dere lykke til <3

Åå.. klart du skal bruke mer tid på henne og mindre tid med oss. Barna kommer alltid først. Stor klem!

Uff, det var ikke hyggelig lesning :/ håper det går bedre med henne nå som hun får bedre oppfølging! :) skjønner godt at bv kommer nederst på prioriteringslista..

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Ikke noe kjekt for dere! Håper dere får den hjelpen dere trenger! Skjønner gidt at familien går foran bv :-) lykke til og god bedring!

At du er der for hun, og viser at du elsker hun, er nok noe av det beste du kan gjøre!! =
Flott ar barnehagen følger opp da, håper dere har en god dialog og kan komme frem til en barnehagehverdag som er bra for Neline!

Huff, skjønner deg godt! Synes det er veldig rart at de har venta til hun er 3 år med å sette inn hjelpetiltak for henne. Spesialpedagogen i meg vil tipse om at hun har krav på støttepedagog og språklig- samt sosial trening i mindre grupper, det kan gjøre barnehagehverdagen lettere for henne. Håper PPT nå tar tak og hjelper dere så lille snuppa slipper å være så frustrert, det er ikke rart når man så gjerne vil formidle noe men ingen forstår! Masse lykke til og bruk all din tid til barna du! Vi er her om du trenger utblåsning eller råd :3some

Huff, skjønner deg godt! Synes det er veldig rart at de har venta til hun er 3 år med å sette inn hjelpetiltak for henne. Spesialpedagogen i meg vil tipse om at hun har krav på støttepedagog og språklig- samt sosial trening i mindre grupper, det kan gjøre barnehagehverdagen lettere for henne. Håper PPT nå tar tak og hjelper dere så lille snuppa slipper å være så frustrert, det er ikke rart når man så gjerne vil formidle noe men ingen forstår! Masse lykke til og bruk all din tid til barna du! Vi er her om du trenger utblåsning eller råd :3some

Gode tips her!

At du er der for hun, og viser at du elsker hun, er nok noe av det beste du kan gjøre!! =
Flott ar barnehagen følger opp da, håper dere har en god dialog og kan komme frem til en barnehagehverdag som er bra for Neline!

Siterer denne!

Mye god hjelp å få av ppt, det blir nok bra skal du se:-)
Stor klem :hug013

Det er godt at dere får hjelp såpass tidlig.Selv om hun sikkert kunne fått det før,så er systemet ofte så tregt at mange barn går altfor lenge før de får den hjelpen de har krav på!
Når Ppt er inne i bildet vil jeg kanskje tro hun får en sakkyndig vurdering?! Da er det jo mye enklere å kreve sånne tiltak som Marian beskriver over her.I tillegg kommer jo også tillegg som timer med fysioterapeut osv.
Dersom det er behov for det, vil hun jo også få mye bedre tilrettelagt skolehverdag når den tid kommer når det er satt inn tiltak såpass tidlig.

Ønsker dere lykke til.Forstår godt at det er tungt,og at du må vie henne ekstra mye tid.Håper hun får god videre oppfølging som sikrer utviklingen hennes på best mulig måte.

Klem til dere

Stakkars lille Neline! :( Håper dere får den hjelpen dere trenger nå fremover!
Skjønner godt at du prioriterer familien foran BV. Alt til sin tid ;) Gode ønsker sendes din vei! :smiley-angelic003
Det er lov med en utblåsning når man trenger det! :) :smiley-angelic003

Tusen takk for gode ord, alle sammen:) bhgen ville selv observere henne og ville vente til hu var trygg i bhgen i håp om at hu hadde bedre utvikling enn det hu da har hatt. Hu begynte i denne bhgen i august 2012. Jeg nevnte allerede første dag at jeg mente PPT burde kontaktes. Blir nok ikke satt igang tiltak før neste år:):confused::eek: da det som regel er 3 mnders behandlingstid hos PPT!! Og denne bhgen skal legges ned fra august av. Da blir alle barna fra bhgen flytta over i enn andre bhgen som fins her. Det blir da helt nytt miljø, barn og voksne for henne og forholde seg til. Så jeg vil at PPT sin vurdering av henne skal skje nå i den gamle bhgen. Der hvor hu er trygg så de får ett riktig resultat!

Det som er spesielt sårt er at Neline godt selv er veldig klar over at hu ikke mestrer det hu egl skal kunne. Når de feks sitter og klipper i papir. Så ser hu de andre får til, hu prøver og da ikke får til så veldig bra. Da sender hu ofte ett sårt blikk til den voksne for og vise at hu vil så veldig gjerne, men ikke får til:(:(:(

Vi øver hjemme på språk. Leser bildebøker om dagligdagse ting, dyr, farger og former. Så gjør alt jeg kan for og hjelpe henne.

De har rett og slett ikke nok bhgepersonale til og gi hu den hjelpen og oppfølgningen hu trenger:( Blir så sint, lei meg og ikke minst frustrert. Akkurat som jenta mi:oops:

Har en god dialog m bhgen, så er glad for det:):);)

Tusen takk for gode ord, alle sammen:) bhgen ville selv observere henne og ville vente til hu var trygg i bhgen i håp om at hu hadde bedre utvikling enn det hu da har hatt. Hu begynte i denne bhgen i august 2012. Jeg nevnte allerede første dag at jeg mente PPT burde kontaktes. Blir nok ikke satt igang tiltak før neste år:):confused::eek: da det som regel er 3 mnders behandlingstid hos PPT!! Og denne bhgen skal legges ned fra august av. Da blir alle barna fra bhgen flytta over i enn andre bhgen som fins her. Det blir da helt nytt miljø, barn og voksne for henne og forholde seg til. Så jeg vil at PPT sin vurdering av henne skal skje nå i den gamle bhgen. Der hvor hu er trygg så de får ett riktig resultat!

Det som er spesielt sårt er at Neline godt selv er veldig klar over at hu ikke mestrer det hu egl skal kunne. Når de feks sitter og klipper i papir. Så ser hu de andre får til, hu prøver og da ikke får til så veldig bra. Da sender hu ofte ett sårt blikk til den voksne for og vise at hu vil så veldig gjerne, men ikke får til:(:(:(

Vi øver hjemme på språk. Leser bildebøker om dagligdagse ting, dyr, farger og former. Så gjør alt jeg kan for og hjelpe henne.

De har rett og slett ikke nok bhgepersonale til og gi hu den hjelpen og oppfølgningen hu trenger:( Blir så sint, lei meg og ikke minst frustrert. Akkurat som jenta mi:oops:

Det er jo nettop pga personalet at utredningen bør få fortgang, da kan det settes inn ekstra ressurser som er kun for henne! :D
Håper alt går radig for seg!

Jeg synes det er veldig rart de vil vente med å sende en hendvendelse, jeg jobber selv som førskolelærer og ville ikke ventet, nettopp på grunn av det du sier. Du vet at du kan kontakte dem selv? Bra du har fin kontakt med dem, jeg ville ha sagt at de skal koble inn ppt omgående, slik at hun blir utredning snarest.

Det er jo nettop pga personalet at utredningen bør få fortgang, da kan det settes inn ekstra ressurser som er kun for henne! :D
Håper alt går radig for seg!

Ja, jeg synes de har vært for slappe i denne saken. Ga allerede beskjed i sommer om at hu trengte hjelp og at hu har spesielle behov. Tenker og mht og sette en diagnose på henne, om hu har det. Hu sliter veldig m konsentrasjonen og i det hele tatt og sitte stille. Store vanskeligheter m og sitte i ro, om så bare i ett minutt.

Jeg synes det er veldig rart de vil vente med å sende en hendvendelse, jeg jobber selv som førskolelærer og ville ikke ventet, nettopp på grunn av det du sier. Du vet at du kan kontakte dem selv? Bra du har fin kontakt med dem, jeg ville ha sagt at de skal koble inn ppt omgående, slik at hun blir utredning snarest.

Har faktisk ikke visst vi kan kontakte de selv. Avdelingslederen skulle fylle ut ett såkalt tras skjema og få sendt det av gårde til PPT. Har gitt beskjed om at jeg vil ha fortgang i saken:) fikk heldigvis en avbestillingstime på ahus nå den 6 februar til audiograf og lege. Så veldig spent på hvordan det går denne gang. Det må bare gå for er ekstremt viktig og få bekreftet eller avkreftet om hu hører dårlig eller ikke.

Har faktisk ikke visst vi kan kontakte de selv. Avdelingslederen skulle fylle ut ett såkalt tras skjema og få sendt det av gårde til PPT. Har gitt beskjed om at jeg vil ha fortgang i saken:) fikk heldigvis en avbestillingstime på ahus nå den 6 februar til audiograf og lege. Så veldig spent på hvordan det går denne gang. Det må bare gå for er ekstremt viktig og få bekreftet eller avkreftet om hu hører dårlig eller ikke.

All dokumentasjon er viktig i en sånn sak, så papirer derfra styrker saken din, hun har krav på hjelp.
Men uansett hva utfallet vil bli ahus, så må barnehagen sende inn en bekymringsmeldig til ppt, hvor de forklarer hvorfor, hva og hvordan jenta trenger hjelp.

All dokumentasjon er viktig i en sånn sak, så papirer derfra styrker saken din, hun har krav på hjelp.
Men uansett hva utfallet vil bli ahus, så må barnehagen sende inn en bekymringsmeldig til ppt, hvor de forklarer hvorfor, hva og hvordan jenta trenger hjelp.

Ja, de skulle gjøre det m en gang etter vi hadde vært på møtet, så ga beskjed om at det var viktig det blei gjort og vi ville det skulle gjøres så fort de bare kunne! Ja, men for vår egen del og tenker jeg på det er greit og vite og hvis det er vann i mellomøret, noe jeg tror, hu har også vært plaget m utallige ørebetennelser, så får de satt inn dren. Så hu hører bedre. Er utrolig spent og holder dere selvfølgelig oppdatert på hva som skjer videre. Ønsker og få gjort noe m at barn ned spesielle behov IKKE skal være ett tabu tema, noe jeg føler den dag idag. Veldig hysj og skambelagt, føler jeg selv da. Derfor jeg også er forteller åpent om det. Dess mer man prater om det, dess lettere blir det også:) Hjelper meg utrolig mye og prate m dere herlige jenter om det. Og er utrolig glad for råd, tips og godord på veien:)

Ja, de skulle gjøre det m en gang etter vi hadde vært på møtet, så ga beskjed om at det var viktig det blei gjort og vi ville det skulle gjøres så fort de bare kunne! Ja, men for vår egen del og tenker jeg på det er greit og vite og hvis det er vann i mellomøret, noe jeg tror, hu har også vært plaget m utallige ørebetennelser, så får de satt inn dren. Så hu hører bedre. Er utrolig spent og holder dere selvfølgelig oppdatert på hva som skjer videre. Ønsker og få gjort noe m at barn ned spesielle behov IKKE skal være ett tabu tema, noe jeg føler den dag idag. Veldig hysj og skambelagt, føler jeg selv da. Derfor jeg også er forteller åpent om det. Dess mer man prater om det, dess lettere blir det også:) Hjelper meg utrolig mye og prate m dere herlige jenter om det. Og er utrolig glad for råd, tips og godord på veien:)

Godt det hjelper å snakke om det:-) Alle barna er en glede uansett.
Desverre skjønner jeg hva du mener, jeg kjenner flere med barn som har problemer med språk, og mulig adhd, foreldrene vil helst bare fortrenge det hele, og blir sinte når barnehagen prøver å hjelpe. Det er skikkelig skikkelig synd :( :(

Godt det hjelper å snakke om det:) Alle barna er en glede uansett.
Desverre skjønner jeg hva du mener, jeg kjenner flere med barn som har problemer med språk, og mulig adhd, foreldrene vil helst bare fortrenge det hele, og blir sinte når barnehagen prøver å hjelpe. Det er skikkelig skikkelig synd :( :(

Uff, så utrolig synd!
Barna burde jo heller få den hjelpen de trenger for å fungere best mulig! :D

Back
Topp