Morsdagsgave.. Hva forventer du?

Forventer ikke gave, men forventet oppmerksomhet som f.eks kort, blomster eller sove lenge. Fikk gave og deilig frokost :-)

Forventer overhodet ingenting. Har ikke hatt noe fokus på slike dager gjennom egen barndom heller. Viktigere å kunne vise omtanke og takknemlighet i hverdagen. Det gjør jeg med min gutt og da er jeg mer enn fornøyd. Er forøvrig alenemamma i den grad det har noe å si. Var heller ikke fokus på disse dagene i bhg eller nå på skolen. Bra synes jeg ;).

Forventer ingenting og heller ikke fått noen ting:D
Sånn jeg vil ha det også. Kjekkere med oppmerksomhet på hvilken som helst annen dag;)

Vi har vært på tur i skogen i dag med pølser, vafler og kakao:D Koselig søndagstur med noe digg,morsdag eller ei.

Forventer å få sove lenge og en liten oppmerksomhet.

I år husket han på det, kan ha noe med at morsdag og valentines kom på samme dag ;)
Fikk sove lenge, og sjokolade, smågodt og hjerteformet lysfat på sengen.

Fikk kjempe god middag i går, stor blomsterbukett, ferske rundstykker fra bakeren og nyvaska vinduer.

Et kyss, glad datter og sur katt. Veldig fornøyd med andre ord :)

Forventer å få sove lenge! Og at mannen ordner frokost :D

Forventer vet jeg ikke om jeg gjør, men håper og ønsker at samboer skal gjøre noe. Første morsdagen min og er bonusmamma idag i tillegg så skulle gjerne fått et kort eller en blomst. Hittil ser det dårlig ut... ikke frokost eller noe. Men han var ikke morgengretten i alle fall

Forventer overhodet ingenting. Har ikke hatt noe fokus på slike dager gjennom egen barndom heller. Viktigere å kunne vise omtanke og takknemlighet i hverdagen. Det gjør jeg med min gutt og da er jeg mer enn fornøyd. Er forøvrig alenemamma i den grad det har noe å si. Var heller ikke fokus på disse dagene i bhg eller nå på skolen. Bra synes jeg ;).
Men nok en gang at man har fokus på og feirer sånne dager betyr ikke at man ikke har fokus på det resten av året , skjønner ikke hvorfor man kommer med det hver gang sånne diskusjoner er oppe ;)
Vi feiret sånne dager gjennom hele min barndom også , synes det er hyggelig jeg :)

Jeg fikk et kort fra lillemor, det er alt jeg trenger :-)

Jeg forventet ingenting, for mannen jobber i dag og vi er blakke. Vanligvis ville jeg fått litt godis og blitt tatt litt ekstra godt vare på. :-)

Forventer litt ekstra kos og oppmerksomhet fra tiåringen, ja. Vanligvis får jeg kort, men I år ligger tegnesakene I flyttebilen. Dermed sang hun en sang I stedet, søte jenta, og tok morgenstellet for lillebror.

Men nok en gang at man har fokus på og feirer sånne dager betyr ikke at man ikke har fokus på det resten av året , skjønner ikke hvorfor man kommer med det hver gang sånne diskusjoner er oppe ;)
Vi feiret sånne dager gjennom hele min barndom også , synes det er hyggelig jeg :)
Jeg synes det er supert at ikke disse dagene har fokus, hverken i bhg han gikk i eller på skolen. Det er barn som ikke har begge foreldrene sine tilgjengelig av ulike grunner. For disse barna trenger ikke disse dagene være noe de ønsker ekstra fokus på. Fint at andre har sine måter å markere og feire dagene på, men jeg ser det ikke som skolens/bhgs oppgave. Mange er sterkt imot at man har skolegudstjeneste og lignende, fordi det for dem er en privatsak om man tror eller ei eller ikke ønsker at barna skal få en innføring i kristendommen via skolegudstjenesten. Ser ingen grunn til at skolen skal gjøre noe ut av mors-/farsdag ettersom dette jo er noe som tilhører den enkelte familie. Min familie har altså aldri hatt fokus på disse dagene. Det lever vi meget godt med og det har heller aldri vært noe savn. Jeg bryr meg overhodet ikke om hva du eller andre gjør på denne dagen og min familie velger å ha fokus like mye på de 364 andre dagene i året hva gjelder å sette pris på hverandre og vise omtanke. Er ikke det greit, da? ;) Vi trenger ikke denne dagen for å få til det, hverken gutten min eller jeg. Skjønner ikke helt at det er noe galt i å skrive det jeg har gjort fordi dette er noe JEG og MIN familie fokuserer på. Jeg stiller ikke spørsmålstegn ved hvorfor dere markerer dagen.

Haha hadde jeg forventet meg noe i dag har jeg giftet meg med feil mann. Jeg bruker å minne han på bursdagen min. Han er særdeles lite romantisk, men har veldig mange gode sider!

Forventer ingenting! Og kjenner jeg er litt "lei" kjøpepress på slike dager som mors/farsdag, valentine, osv.

Mye hyggeligere og lage en god middag sammen, finne på en familie aktivitet osv. Sammen:) DET setter jeg veldig stor pris på:) og selvfølgelig det fine kortet barna har laget selv, av fri vilje:)

Vi pleier ikke kjøpe no særlig til hverandre, men ordner slik at Ungene lager no. Denne helga hadde jeg tatt med ungene på hyttetur uten mannen, men eldste og tantungen min hadde lagd kort og frokost på senga til meg og søstera mi:)

Jeg synes det er supert at ikke disse dagene har fokus, hverken i bhg han gikk i eller på skolen. Det er barn som ikke har begge foreldrene sine tilgjengelig av ulike grunner. For disse barna trenger ikke disse dagene være noe de ønsker ekstra fokus på. Fint at andre har sine måter å markere og feire dagene på, men jeg ser det ikke som skolens/bhgs oppgave. Mange er sterkt imot at man har skolegudstjeneste og lignende, fordi det for dem er en privatsak om man tror eller ei eller ikke ønsker at barna skal få en innføring i kristendommen via skolegudstjenesten. Ser ingen grunn til at skolen skal gjøre noe ut av mors-/farsdag ettersom dette jo er noe som tilhører den enkelte familie. Min familie har altså aldri hatt fokus på disse dagene. Det lever vi meget godt med og det har heller aldri vært noe savn. Jeg bryr meg overhodet ikke om hva du eller andre gjør på denne dagen og min familie velger å ha fokus like mye på de 364 andre dagene i året hva gjelder å sette pris på hverandre og vise omtanke. Er ikke det greit, da? ;) Vi trenger ikke denne dagen for å få til det, hverken gutten min eller jeg. Skjønner ikke helt at det er noe galt i å skrive det jeg har gjort fordi dette er noe JEG og MIN familie fokuserer på. Jeg stiller ikke spørsmålstegn ved hvorfor dere markerer dagen.
Jeg har ikke snakket om skole og bhg i det hele tatt jeg, skjønner ikke hvorfor du svarer om Det.
Man kan altså faktisk lage noe hjemme!
Jeg stiller spm ved hvorfor man tror man ikke klarer å gjøre begge deler jeg. Vi setter pris på hverandre hele året men synes også det kan gjøres på mors/farsdag :)

Jeg forventer en oppmerksomhet, men det er det mannen sin jobb å ordne ikke ungen. ;)

Spiller ingen rolle hva eller hvordan, så lenge jeg blir litt gjort stas på når det er morsdag. :)

Frokost på senga ønsker jeg ikke, synes ikke kombinasjonen barn og mat har noe å gjøre i senga mi. :P

Jeg fikk gave som vesla hadde valgt ut selv, to fine lys og en DIIIIGER kjærlighet på pinne. :) De hadde også kjøpt blomster og morsdagskake. Veldig koselig!

Back
Topp