Morsdag og tradisjoner

Vi brukte alltid ordne med frokost på senga, eller dekke frokostbordet når vi var mindre. Også ryddet vi, laget tegninger eller kort, bakte kake og var snille barn hele dagen [;)] 

får god frokost og hjemmelaga kort på senga. Gubben kjøper av og til blomster [:)]
Den første morsdagen fik jeg 1 rose for hver måned jeg hadde vært mamma til gullet

Dette blir min 3.morsdag, men vi har startet de samme tredisjonene her som vi hadde hjemme da jeg var liten.
Drar alltid opp til mamma og pappa og spiser kake og sånt utpå dagen [:D]

ORIGINAL: lashes

Morsdag for meg er frokost på sengen, og hjemmelaget kort/tegning. Men nå er jeg alenemor, så blir ikke akkurat noe av det. Men nå lager jo junior masse tegninger ellers da;)

En fin anledning til å skape akkurat de tradisjonene man vil ha? [;)] Synes uansett du skal unne deg og mini noe ekstra[:)]

Gubben lager middag og kommer hjem med noen tulipaner[8D].. Gutta lager kort kanskje..

Nei, vi har ikke de sterkeste morsdag og farsdag-tradisjonene

ORIGINAL: Frk august

Vi brukte alltid ordne med frokost på senga, eller dekke frokostbordet når vi var mindre. Også ryddet vi, laget tegninger eller kort, bakte kake og var snille barn hele dagen [;)] 

Dette skal jeg tipse samboern om[:D]

har ingen tradisjoner, men bruker å få en liten ting di elste har laget. tegning ol[:)] men hadde jo vært koseligt¨å lage litt mere ut av dagen, go frokost ol

Vi reiser på besøk til mor og svigermor med blomster og kort[:D] Tenker det blir middag hos mor og far den dagen[:D]

ORIGINAL: Trekløveret

ORIGINAL: *Moråse*

ORIGINAL: Kattekvinnen

Ehm, når er det morsdag igjen?? [8|]

13 februar [;)]

Er det ikke 13.Mars da? Står nemlig det på kalenderen min...[8|]
e i feb[:)]

Forbinder det med frokost på senga, en gave av noe slag, tegning/kort fra ungene. Kake og god mat senere på dagen - sånn vi har vokst opp med det [:)]

ORIGINAL: minoja

Forbinder det med frokost på senga, en gave av noe slag, tegning/kort fra ungene. Kake og god mat senere på dagen - sånn vi har vokst opp med det [:)]

Så hyggelig[:)]

Når jeg var barn, var det alltid frokost på senga, og kaffe og kake etterpå. En liten gave, med selvlaget kort fra skolen (hvorfor gjør de ikke slikt mer???) og ellers en dag med familiekos.
Husker dette som en veldig fin dag.

Selv har vi ingen tradisjoner.. Jeg VIL gjerne ha, men orker ikke å "tvinge på" noe mer merker jeg..
Eksen (faren til Nina) brydde seg jo ikke om noe slik, så det var iallefall lost case. Nå har jeg jo lykkemannen, men han er vel ikke den største på slike dager han heller... Er iallefall ikke vant til det fra tidligere.

Hos oss feirer vi visst bare farsdag.. [8|]
Min samboer aner ikke noe om morsdag, mens jeg gjør stas på han hver farsdag..

Når jeg var liten pleide vi å vekke mamma med frokost på senga, og kort+en liten gave :)
Også dro hele slekta til mormor på ettermiddagen og spiste kake der.

Men nå når mormor har gått bort, og alle utenom 1 har flyttet hjemmefra har vi ikke den tradisjonen lenger.. Men tenker at småen kan lage et fint kort til mormoren og farmoren sin, så kan vi dra på besøk og gi det :)

Jeg hater hele den dagen. Det er en sååår å vond dag. Å har vært det i noen år nå! !

Ingenting spesielt egentlig. Har lite kontakt med min mor så hun har aldri blitt feiret. Tar en tur til farmoren min med gave/blomst ellers ingenting.

Gleder meg til gutten min blir så stor at han kan lage kort til meg på morsdagen[:D]

Jeg som trodde det bare var vi som ikke hadde fått lagd noen morsdagstradisjoner enda, men det er tydelig mange av oss.

Kanskje det er på tide å bli enige med far i huset om hvordan man skal gjennomføre dagen?

Back
Topp