Morsdag og tradisjoner

2blir3?

Elsker forumet
Har DERE noen hyggelig tradisjoner for morsdagen?

Dagen nærmer seg og vi pleier ikke å gjøre så mye, men vil gjerne bli inspirert og høre hva dere har av tradisjoner.

Jeg har laget et lite inspirasjonsinnlegg til pappane [link=http://www.lekenhverdag.com/2011/02/tips-og-ideer-til-morsdagen-eller.html]her[/link] på bloggen min.

Nada.
Husker ikke hva vi gjorde ifjor, fikk iallefall et gavekort på et senter her i nærheten. I år blir det min 2. morsdag, så har liksom ikke akkurat kommet igang med noen tradisjon.[8D]

Nei, har ingen spesielle tradisjoner for det.. Stikker til mamma for å spise middag tenker jeg [:D]

Størsten har som regel laget noe da, det er koselig!! [8D]

Da er du litt i samme situasjon som oss[:)]

Vi har liksom ikke fått laget noen tradisjoner enda, men har lyst til å skape noe. - Og det trenger absolutt ikke å være gaver innvolvert, men kanskje en deilig frokost laget av mann og barn?

ORIGINAL: Lena Levegg

Nei, har ingen spesielle tradisjoner for det.. Stikker til mamma for å spise middag tenker jeg [:D]

Størsten har som regel laget noe da, det er koselig!! [8D]

Så hygggelig[:)] Lager barna disse tingene hjemme eller i barnehagen?

Gjør alltid noe koselig den dagen. I fjor ba jeg mamma og de opp på fastelavensboller, og stefaren min hadde med seg morsdagskake..
Andre år har vi tatt med en kake til dem, og stefar har som alltid ordnet morsdagskaka...

lager kake og kjøper gave til mammaen min, og drar på besøk til henne [:)] selv så feirer vi ikke morsdagen min her hjemme [8D] mannen er ikke fra Norge, og der han kommer i fra er det ikke vanlig, så det blir liksom ikke så mye feiring av sånne dager her hos oss.. [:)]

Det vi hadde som tradisjon som barn da jeg var liten for "ørti" år siden, var morsdagskort og kake. Tror vi går for det samme her om ikke samboern finner på noe annet hyggelig[:)].

Nå er vi inne i en vakuuuum periode når det gjelder den dagen. Hun største er for stor til å lage noe til meg, og han minste er for liten. Hun største kan nok finne på å kjøpe en ting (med penger fra stefaren selvfølgelig [8D]) men barne gleden og engasjementet er nå borte. Gleder meg til småtten blir større [:D]

Som alenemor er vel morsdag egentlig bare ett trist lite fenomen ennå[8D]

Men når jeg var liten, så var det opp og lage kake og frokost, kjøpe/lage en liten gave og vekke mamma til morsdag og pappa til farsdagen på senga med kos[:)]

Overraskene mange som ikke har etablert tradisjoner rundt denne dagen.

Personlig synes jeg det er på sin plass med en liten markering og tviholder på frokost på sengen og i år håper jeg det vil skje for første gang[:)]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Ehm, når er det morsdag igjen?? [8|]

13 februar [;)]

For meg er morsdag en dag da mor blir gjort litt stas på med frokost, gjerne på senga og et selvlaget kort. Kake senere på dagen og noe godt til middag.

Ikke gaver altså, mest mat [8|]

har ingen - eller jeg hadde vel når pappan til kidsa var inne i bildet.....var jo kake, god middag og en oppmerksomhet.

Men nå er d heller  å sette pris på min mamma og bestemor[:)] men i år er jeg hos kjæresten ettersom d er supriseparty for han kvelden før.....men skal til min bestemor den kvelden, så får kjøpe en blomst ell noe til henne istede!
Blir overrasket om d kommer noe til meg....regner ikke med d nei!

ORIGINAL: Tweak

For meg er morsdag en dag da mor blir gjort litt stas på med frokost, gjerne på senga og et selvlaget kort. Kake senere på dagen og noe godt til middag.

Ikke gaver altså, mest mat [8|]

Det er det vi har hatt av tradisjoner også...[:)]

Morsdag for meg er frokost på sengen, og hjemmelaget kort/tegning. Men nå er jeg alenemor, så blir ikke akkurat noe av det. Men nå lager jo junior masse tegninger ellers da;)

Jeg pleier å få frokost på senga, og gjerne en liten presang[:)]
Senere på dagen spiser vi kake sammen etter middag.
Samme prosedyren på farsdagn, hehe..

Fra jeg var liten så har vi feira morsdagen. Mamma fikk gave fra oss, og vi spiste god middag[:)]
Har vel ikke feira så fælt etter jeg fikk barn selv. Jeg kjøper til mamma da[:)]

Back
Topp