Morsdag - er den viktig?

Ellen Maria

Andre møte med forumet
Er morsdag viktig egentlig, hva syns dere? Har dere noen spesielle tradisjoner?
Kom gjerne med noen tips til hva slags oppmerksomhet dere ønsker å få eller vil gi til deres mor på morsdagen!

Mvh redaktør Ellen M.

Syntes verken morsdag eller farsdag er spesielt viktig, men det var litt anderledes da jeg var liten da hendte det vi gjorde litt ekstra stas på mamma eller pappa med frokost på sengen eller noe slikt. Ofte var vi også på kaffe hos besteforeldrene våre den dagen.

Jeg blir helt er klart at jeg ikke blir lei meg om guttene mine hadde funnet på noe for/til meg, men vi feirer ikke noe.

Jeg jobber i bhg, og i år har vi laget et enkelt, med kjempefint kort til mamma'ene..
Jeg hadde blirr rørt om jeg hadde fått et slikt...

Barna trykte håndavtrykkene side på et ark.. Så limte vi på et dikt, og skrev "Til mamma.. Gratulerer med morsdagen. Klem fra ****"

Diktet var:
Det hender du blir lei deg,
Fordi jeg er så liten,
Jeg setter merker alle steder
Og gjør deg ganske sliten

Men hver dag blir jeg større
Ja, en dag blir jeg stor,
Og alle mine avtrykk
Blir bare svake spor

Her er mitt lille avtrykk
Så du kan huske og forstå
hvor søte hender jeg hadde
den gang de var små

Enkleste er ofte det beste, spør du meg..

Jeg synest det er en koselig dag. Er litt kjekt å ha en dag hvor man kan gjer litt "stas" utav det.
Jeg ønsker mest av alt babyen i magen skal komma, Ellers at jeg kan få sova ut å få god frokost når jeg står opp.
Men mest av alt hadde det våre kjempe kjekt å fott en tegning så Noah hadde hat laga i barnehagen [:)]

nei,

jeg ser ingen grunn til  å feire morsdag.
jeg vil ikke at datteren min skal presses til  "hylle" meg, vi respekterer og er glade i hverandre hver dag. synes hele greia er tullete

[:)]Vi har feiret morsdag siden jeg var liten jente ,og siden jeg snart er 40 så er det jo en tradisjon. Min mamma bor i et annet land ,så jeg ringer å prater med henne ,men da jeg var liten ,så var det kaffe på sengen ,kake og hjemmelaget kort.
Nå er det min tur til å bli feiret[:D].
Så på morsdagen er det "helligdag" for meg. Jeg gjør ingen ting ,som jeg ikke har lyst til å gjøre. Får kaffe og kake,hjemmelaget kort ,servert alle måltider - og har 0 ansvar for unger og bikkje[:D]. Det er pappaen(og nå storebror på snart 16) sin sjanse til å skjemme bort meg.
Men å kjøpe noe ,er helt uaktuelt! Nå har minstemann og storebroren prosjekt med lim og glitter.. Det er morsdagskort på gang[:D].

[;)]Da svigermor og svigerbestemor var i live så dro vi dit på besøk. Tok med kake ,og hjemmetegnet kort. Men ,vi pleide å være sammen hver søndag alikevel.. Så det var vel bare at det var bløtkake ,i stedet for annen kake som var forskjellen.

(På farsdagen er det litt annerledes... Da er far -FAR -hele dagen ,og mor har fri.... Han får selvfølgelig bløtkake ,kort og kaffe på senga da[:D])

Har ikkje noen spesiell feiring den dagen, men er sammen med familien og koser oss med en go middag og thats it:) får sikkert ei tegning frå snuppa<3 det er mer enn nåkk<3

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

Jeg jobber i bhg, og i år har vi laget et enkelt, med kjempefint kort til mamma'ene..

Barna trykte håndavtrykkene side på et ark.. Så limte vi på et dikt, og skrev "Til mamma.. Gratulerer med morsdagen. Klem fra ****"

Diktet var:
Fordi jeg er så liten,

Og alle mine avtrykk
Blir bare svake spor

den gang de var små

Åh himmelsk!![:D]

Hvor jobber du? jeg vil ha mitt barn i den barnehagen....hihi. Kunne ikke alle vært så søte?

God helg til deg!!

Med tanke på at jeg er alenemamma så har jeg ikke noen særlige forhåpninger til morsdagen,han er for liten til å gjøre noe selv enda...
Men det gjør ikke noe,jeg har verdens beste lille gutt og trenger ikke få noe for å vite det..=)

ORIGINAL: KrepsenPrøverIgjen

Diktet var:
Fordi jeg er så liten,

Og alle mine avtrykk
Blir bare svake spor

den gang de var små

å tusen takk for det diktet, har leita etter det leeenge!! (tenkte jeg skulle ha det på farsdagskortet i nov, men fant det ikke)

Synes både mors- og farsdag er viktig, men for meg er ikke dette en "gavedag". Det er koselig med hjemmelagde kort/gaver fra barna, kanskje en blomsterbukett eller noe slikt, men utover det synes jeg er unødvendig.

Dette er en dag hvor mor eller far får ekstra oppmerksomhet i familien, barn skal oppmuntres til å være ekstra snille denne dagen - far tar f.eks oppvasken med barna på morsdagen, barna kan være med å lage vafler eller en enkel kake.

Ellers er det fint om familien har tid til å sette av hele denne dagen til familieaktivitet  - gå tur sammen eller lignende, ikke at hver har sine aktiviteter hver for seg[;)]

En spesiell tradisjon vi hadde da jeg bodde i Sør Amerika, var at barna sang serenader for mor på morsdagen. Man samlet barn (gjerne da unge voksne sammen med sine småbarn, og veldig nære venner i nabolaget), og etter midnatt natt til morsdagen, gikk vi fra dør til dør med en enkelt rose til hver mor/bestemor og sang ulike sanger om mødre. Det var superkoselig!!!

Morsdag her er/har vært: når barna var små: frokost på senga... og alle jentene oppi sammen med meg (hadde vannseng den gang)... balanserte brettet det beste jeg kunne... og når så ungene var ferdig med å "smake" satt jeg igjen med tomt juiceglass... bunnslammet i kakaokppen, skorpene på skivene og så var det å stå opp å skifte på senga .. den var jo full av smuler... men likevel lykkelige minner

Etter at jentene har blitt store lager de middag, eller annet for å avlaste meg....[:D]

denne dagen er ikke viktig for meg i det hele tatt! ikke valentines, halloween, farsdag eller slike markeringer heller.

man kan jo være flinkere i hverdagen til å gjøre fine handlinger, si fine ord ++ Det er vertfall min livsfilosofi[:)]

Da jeg var liten kan jeg huske at vi listet oss opp (tre søsken) tidlig om morningen for å lage frokost på sengen til mamma. Opp i sengen med hele familien og der pratet vi koselig sammen mens mamma spiste. Selvlagde kort fra oss ungene hørte jo selvfølgelig med[:D].
Etterpå måtte pappa lage frokost til oss andre.........

Nå er jeg selv mor til to, og synes det hadde vært koselig om tradisjonen fortsetter. Vet at jeg kommer til å få kaffe på senga og alle fire oppi senga. Håper jo kanskje at mannen har skrivd et koselig kort fra barna og han, men for en mann er det vel lettere å kjøpe noe, så kanskje det blir en blomsterbukett på meg?

Morsdagen/farsdagen er en fin anledning til å fortelle mor/far at du setter pris på og bryr deg om dem. For de eldre barna (tenåringene), som ofte ikke synes det er så lett å si at de er glade i mor/far er en sånn dag en gylden mulighet til å si eller skrive det[:)].
Denne dagen har i allefall høyere status hos meg enn Valentinsdagen! Feirer ikke Valentin eller Halloween for så vidt heller........[:'(] 

for meg er morsdag en viktig markering hvor man skal sette pris på sin mor, ikke alle er like flinke til å sette pris på at noen har den oppgaven d er å være mor. Selv er jeg gla jeg har denne dagen for å minne meg på hvor godt d er å ha en mamma, hun er mitt forbilde og støttespiller.
Forventer ikke mye av dagen, men en kake eller en liten oppmerksomhet er koslig. Siden barna ikke er gamle nok til å ordne dette selv er d veldig fint at min kjære viser at han setter pris på meg som mamma til våre små, akkurat som jeg setter pris på han og gjør stas på han på farsdagen.

Denne dagen har i allefall høyere status hos meg enn Valentinsdagen! Feirer ikke Valentin eller Halloween for så vidt heller........
ORIGINAL: Gla´

SIGN !

Morsdag har aldri vært feriet i vår familie, og det er en tradisjon jeg har tenkt å ta med meg videre. Morsdag er en komersielt påfunnet dag fordi februar er en treig salgsmåned. Jeg har som prinsipp at alt som jeg gjør for mor denn dagen er gratis, slik at butikkene ikke skal tjene på denne tåpelige dagen. Derfor hjelper jeg henne heller å vaske huset, da jeg var liten lagde jeg kort og noe sånt håper jeg eventuelt at mitt barn gjør også. "En dag da mor skal hedres"? bør ikke mor hedres mer enn en dag i året???

Jeg synes ikke det er viktig.
Men synes det er en fin mulighet til å sette pris på mor og far da.
Men jeg forventer absolutt ingenting på en slik dag.
Er ikke alltid jeg kjøper noe til mine foreldre heller. Nå bor pappa i Spania og mamma halvannen time herfra, men i dag skrev jeg et fint kort til mamma og kjøpte henne et fint smykke og sendte avgårde. Bare for å vise at jeg er glad i mamman min.
Regner ikke med at jeg får noe selv, gjorde ikke det i fjor, men det er helt greit det også. [:)]
Synes ikke det skal være noe kjøpepress.

Morsdag, farsdag og valentinesdag stiller i samme klasse- butikkenes dag.. Altså bullshit/ubrukelig!

Jeg setter like mye pris på foreldrene mine hver dag.

ORIGINAL: Trønderpia * SAS *

denne dagen er ikke viktig for meg i det hele tatt! ikke valentines, halloween, farsdag eller slike markeringer heller.

man kan jo være flinkere i hverdagen til å gjøre fine handlinger, si fine ord ++ Det er vertfall min livsfilosofi[:)]

Back
Topp