Mororefleksen forstyrrer søvnen

Sillynelly

Betatt av forumet
Vår baby på 6 uker har veldig aktiv mororefleks. Armer og bein flakser, og særlig er det forstyrrende for søvnen med armene som flakser oppi ansiktet og slår ut smokken. Baby kan godt være kjempetrett, men greier ikke å sovne skikkelig pga dette.

Til nå har vi svøpt ham, men nå åler han seg ut av den. Prøvde Ergobaby Swaddler, men følte det ble i overkant 'tvangstrøye'.

Noen gode råd?
 
For at svøping skal fungere må det være litt «tvangstrøye» på overkroppen (hofter og ben skal ikke strammes hardt). Ergobaby swadler er helt trygg å bruke. Den strammer på de riktige stedene. Så hvis det hjelper ville jeg ha brukt den. Ellers kan du ligge ved siden av babyen og samle armene på bryste og vente til babyen sovner.
 
Eldste låg jeg å holdt på til hun sov tungt, så måtte slippe veldig sakte sånn at hun ikke fikk refleksen utløst å ble vekket :p
 
Når de svøpes så må det tvangstrøyesvøpes. Ikke så stramt at ungen ikke får puste, men. Vår var også sånn og vi fikk et nytt liv når hun begynte å svøpes. Vi svøpte henne bare i ullteppene fra lillelam - de er elastiske så de kunne strammes uten at det føltes som at hun ikke fikk puste :) Nå er hun nesten 4 mnd og jeg må enda støtte henne inn i søvn ved å holde armer noen kvelder.
 
Vi svøpte i svøpedrakt til hun begynte å snu seg rundt, hun var vel 3-4 måneder da. Det var en livredder for oss da mororefleksen var ganske aktiv hos lille. Tok henne ut av drakten på natten ved amming ;)
 
Her måtte jeg svøpe nr 2. det var vår redning . jeg svøpte henne i ullteppe la henne ned sang en sang eller vaske opp så sovne hun:p nr 2 var lettast som baby når vi begynte svøpe henne.
 
Back
Topp