moro-refleks

Sikad

Flørter med forumet
Lillegutt har nå flere ganger hatt intens moro-refleks.. Armer og ben står rett ut og det ser ut som han har sett et spøkelse og deretter gråter han skikkelig (av redsel?..) uff er skikkelig fælt å se på.. Det har skjedd både i søvne og når han er våken.. Noen andre som har opplevd dette? Må si jeg blir kjempe bekymret.... 

samme her også! skjedde seneste for et par timer siden.

uff.. ikke noe kjekt.. Lurer på å ringe fastlegen på mandag og høre hva det kan være.
Har han gutten din hatt det flere ganger?

ORIGINAL: Sol*

uff.. ikke noe kjekt.. Lurer på å ringe fastlegen på mandag og høre hva det kan være.

Ja, hatt det før også. Jeg tror på en eller annen måte at han skvetter, selv om det ikke er noen lyd eller noe som skremmer han.

Jeg trodde det var vanlig og "etter boka"... minien her og gjør det av og til.

ORIGINAL: anahen

Ja, hatt det før også. Jeg tror på en eller annen måte at han skvetter, selv om det ikke er noen lyd eller noe som skremmer han.

Blir så bekymret jeg. Har lest litt på nettet, men der står det så mye rart! Nesten godt å vite at jeg ikke er alene om dette, selv om jeg ikke unner noen babyer å oppleve det! (kanskje mammaene som har det verst?)

Lille gutt her gjør det nesten hver gang på stellebordet [&:]...
Har ikke tenkt noe over det.. Men han begynner ikke å grine da..

ORIGINAL: KuleMageIgjen

Ja kanskje det :) Moro refleksen er helt ok, men lillegutt ser livredd ut og gråter skikkelig etterpå. Kanskje jeg bare er en skikkelig hønemor [;)]

Blir så bekymret jeg. Har lest litt på nettet, men der står det så mye rart! Nesten godt å vite at jeg ikke er alene om dette, selv om jeg ikke unner noen babyer å oppleve det! (kanskje mammaene som har det verst?)

Jeg har ikke tenkt så mye på det igrunn jeg, selv om det ikke ser noe godt ut. Han roer seg fort når jeg tar han inntil meg[:)]

Mammayrket er verdens mest bekymrenede jobb[;)]

[:)]

Ja kanskje det :) Moro refleksen er helt ok, men lillegutt ser livredd ut og gråter skikkelig etterpå. Kanskje jeg bare er en skikkelig hønemor [;)]

nei du må kjenne etter på din egen magefølelse. tror jeg ville ringt og hørt jeg. det er helt sikkert ikke noe, men da hasr du hvertfall snakket med fagfolk [:)]

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

Lille gutt her gjør det nesten hver gang på stellebordet [&:]...
Har ikke tenkt noe over det.. Men han begynner ikke å grine da..

Lillegutt får det både våken og i søvne, det er slik at han våkner av det og gråter masse.. Har skjedd 6-7 ganger siste uken

nei du må kjenne etter på din egen magefølelse. tror jeg ville ringt og hørt jeg. det er helt sikkert ikke noe, men da hasr du hvertfall snakket med fagfolk [:)]

Ja tror jeg vil gjøre det, ikke noe kjekt å være bekymret...

Jeg har ikke tenkt så mye på det igrunn jeg, selv om det ikke ser noe godt ut. Han roer seg fort når jeg tar han inntil meg[:)]

Mammayrket er verdens mest bekymrenede jobb[;)]

Takk [:)][:)] Da er skuldrene på vei ut av ørene mine [:D]

Er vist normalt når de føler seg utrygge, og ofte om de ligger uten klær.

Lillegutt gjør det av og til når jeg legger han fra meg feks ned på gulvet, og ofte når jeg kler av han.

Helt normalt mente helsesøster, de vokser det av seg.

Har skjedd 3 ganger med minsin og.. Rett ut, stiv som en stokk (Akkurat som en X). Vi blir livredde, for ser ut som noe tar kontroll over kroppen, mens øynene ser livredde ut.. Varer i en 3 sekund, så går det over til hylskrik. Tok det opp med helsesøster og lege på 6 ukerskontrollen, og de kunne ikke si hva det var.. (For meg ser det ikke ut som moro-refleksen..)
Legen sa til meg at hvis det skjedde hyppig, måtte jeg komme inn med han for en ekstra sjekk.. [:-]

Sorry, jeg er vel den eneste som sitter å ler [8D][:D]
huff, så stygg jeg var nå..

men ja, gullet mitt gjør det hver enseste gang jeg kler av han

Mia fikk 4-5 sånne rett etter hverandre en dag..var litt ekkelt.. men ga seg når jeg tok henne opp.
Hun får det av og til når jeg legger henne ned..men går fort over om jeg bøyer meg over henne slik at hun kjenner meg tett inntil seg.. legger kroppen min helt inntil hennes,,

ORIGINAL: Ugla med julegullet

Mia fikk 4-5 sånne rett etter hverandre en dag..var litt ekkelt.. men ga seg når jeg tok henne opp.
Hun får det av og til når jeg legger henne ned..men går fort over om jeg bøyer meg over henne slik at hun kjenner meg tett inntil seg.. legger kroppen min helt inntil hennes,,

Det må jo være en mamma-reflex [8D]
jeg gjør det samme her [:)] så visker jeg han litt i øret [:)]

Jeg lager en rolig ssssshhhh-lyd.. og holder hånden hennes.. hun roer veldig godt ned av det.. :)

Utrolig deilig følelse når man kjenner at det man gjør for dem er akkurat det de trenger. Akkurat like godt som det er vondt når man ikke får det til.. puh..

Back
Topp