Moro med mat

KatlaJ

Glad i forumet
Emma Snædís smaker på grøt og synes det er kjempe godt :)
Vi har begynt med litt forskjellige smaksprøver. Foreløpig er risgrøt, banan og avokado det beste :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1390929907684.jpg
    1390929907684.jpg
    41,9 KB · Visninger: 73
;) så søt!! Vi har prøvd med smaksprøver en stund nå, men har tydeligvis en kresen liten frøken! Natali spytter ut, grøsser og lager allverdens grimaser! :) Foreløpig har gulrotmos vært det eneste hun aksepterer litt... ;)
 
Har gitt litt banan her og det har falt veldig i smak. Men lurer på hvordan dere andre går frem når dere gir smaksprøver. Hvor mye, tid på dagen, osv. Gir dere kun for å få babyen vandt med ulike smaker eller for at planen er at de snart skal ha fulle måltider? Har egentlig tenkt å fullamme til rundt 6 mnd selv og bare gi noen små smaksprøver før den tid...
 
Emma får en halv porsjon med grøt på kvelden.
De fleste dagene får hun smake på et eller annet. Jeg gir hun det i mellom de to sovelurene hun har på dagen i tilfelle hun får vondt i magen av det hun får, da slipper i gråt på kvelden når jeg er sliten og ikke like opplagt.
Smaksprøvene kan være fra en halv teskje til 1/4 banan. Jeg gir hun det til å bli vant til ulike smaker og konsenstens. Hun viser interresse for maten når vi spiser og har begynt å trenge mer en bare puppen (som hun får dekket med den grøten på kvelden) så vi synes det er moro med smaking. Både koker og moser jeg og så får hun lov til å suge på rå grønsaker og frukt.
Hun har vært fornøyd med det meste hun har smakt utenom potet....

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Så søt ho e :-D Her har vi foreløpig bare smakt på morsmelk ;-)
 
Så herlig hun er <3 veldig søt! Her har vi akkurat begynt med smaksprøver. hun har bare smakt tomat (noen dråper) og leverpostei (litt på tungen). Har tenkt å lage gulerotmos til henne i morgen :)
 
Så søt:) Vi har også begynt med litt grøt. Her går det i hirse med litt banan. Neste uke lager vi litt gulrotmos tenker jeg.
 
Vi har begynt med potet og gulrot pure og ulike fruktmoser :) hun har også smakt agurk, avokado, banan og leverpostei

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp