Mormor

Eg har eit nært og fint forhold til mamma, dei bur 45 min fra oss, og er nærmast av all familie. Dei stiller gjerne opp, men orkar ikkje å passe så lenge av gangen, noko me sjølvsagt respekterar.
Gutane våre har eit veldig godt forhold til mormor og sambuaren hennar:)

Mamma er den som oppdro guttene sammen med meg nesten. Faren til gutta stakk av dør de ble født.
Guttene har et fantastisk forhold til sin mormor ❤️ selv nå når vi ikke er så tett oppi hverandre lengre er mormor en av de viktigste menneskene i livet deres. Og i mitt :)

Gutten vår eeeelsker mormor over alt på jord. Hun stiller alltid opp, spør om å få låne han mye mer enn vi spør om barnevakt. De har et veldig tett bånd. Synes det er gull, spesielt når gutten vår ikke har noen farmor eller farfar.

Mamma var min beste venn og verdens beste mormor frem til hun døde for noen år tilbake :-( Hun var den som stilte opp, hentet i bhg visst nødvendig og alltid brydde seg og det var gjengjeldt fra begge sider!
Hun er dypt savnet ♡

De er ganske godt knyttet sammen. De har mer kontakt med mormor enn noen andre selv om mormor bor 50 mil unna.
Snakker ofte på skype og er hos de hver sommer.
De møtes sikkert ca 5 ganger i året.
Når hun er på besøk hos oss så sover hun over og hjelper til med alt hun finner :P haha
Koselig. Har nokk et litt tettere bånd nå enn før jeg fikk barn.

Hun synes det er så synd at hun bor så langt unna da men :(

Ikke noe spesielt forhold lenger, treffer henne 1-2 ganger i året og da kun 2-3 timer per gang.. Snakkes aldri på tlf osv..

Ikke hatt kontakt på god del år nå.
Har aldri hatt godt forhold og fikk hele situasjonen opp til halsen når jeg begynte å få bekymringsmelding fra bv etter hun har sittet og løyet på nav om jentungen for å få mer penger fra de (løyet at vi hadde mer kontakt og at hun passa jentungen alene i helger osv når jeg aldri hadde latt henne vær alene med ungen engang)

Hun sender av og til melding på fb og påstår hun er helt rusfri og trygler om tilgivelse og i neste øyeblikk er jeg verdens verste datter så mormor har jentungen det bedre uten.

Jeg blir ærlig talt litt sliten av disse bestemødrene.
Er oppdratt til å prøve å klare ting selv før jeg ber om hjelp, så jeg er selvstendig på en annen måte enn mange andre.
Har aldri hatt noe behov for å ringe mamma uten at det er noe spesielt, og selv om de bare bor et par mil unna, har vi aldri flydd ned dørene hos hverandre. Besøker hverandre når det er bursdager eller helligdager (så ca en gang i mnd).
Etter at vi fikk barn har de villet komme en gang i uka ca. Og vi lar dem komme så lenge det passer for oss.

Svigers ringer/tekster HVER eneste dag og spør om bilde av ungen og hva vi gjør. Og om mine foreldre har vært på besøk. De bor 13 timer i bil unna og har derfor ikke samme mulighet til å bare stikke innom, men de klarer jammen meg å være invaderende likevel!

Hun bor 200m unna og vi snakker daglig sammen. Enten via tlf eller face to face. Jeg er nok en av de som har mamma som en av mine nærmeste fortrolige enda :p Hun er ofte innom for å være sammen med barnebarna og passer ofte både på ettermiddager og i helger. Sønnen vår kan gå dit på ettermiddagene for litt avbrekk hjemmefra eller for å hjelpe henne med noe. Veldig greit!!

Har mormor,men hun er totalt fraværende av ulike årsaker.. Ikke interessert i minstejenta (eldste har annen mormor), så de møtes svært sjelden kanskje 4-5 ganger i året. Vi bor bare 2.5 mil unna hverandre så avstand er ikke en av årsakene, men livet rett og slett..

Har ikke noe nært forhold, hun har mer enn nok med å sitte i stua og pønske ut konspirasjonsteorier.

Alltid hatt et nært forhold til mamma, og nå bor vi heldigvis bare 10min gå avstand fra hverandre. Så hun har vært helt fantastisk etter lille kom til verden, hun er med på trilleturer eller kommer bort å tar en trilletur alene om jeg trenger å få slappet av litt eller gjort noe. Inviterer oss på middag en dag i uka, handler til oss og kjøper masse fint til barnebarnet sitt :) Dette er hennes første barnebarn, og jeg er enebarn så det blir kanskje litt spesielt da! :) Har allerede gjort klart seng og sånn hjemme hos seg til lille, så hun kan overnatte der når hun blir stor nok til det og vi slutter å nattamme :) Så tror ikke hun kunne fått en bedre mormor! :Heartbigred

Nå bor vi ganske langt unna hverandre, ca 8t. Så er ikke slik at de kan ta en ettermiddag her og der liksom. Men snuppa og bestemor har et veldig godt forhold, og hun eeelsker å være sammen med besteforeldrene sine. Og mitt og mammas forhold har alltid vært bra, men blitt bedre etter jeg fikk snuppa. Veldig betryggende og godt når jeg tenger en liten pause, eller om jeg lurer på noe. :-D

Mamma er helt fantastisk, både som mamma og bestemor. Kunna ikke vært uten henne! :-) Men hun savner oss veldig i hverdagen da.

Jeg har et nært og godt forhold til mammaen min og barna et nært forhold til mormor <3
Bor bare en rusletur unna oss, stiller opp i hverdagen og når som helst og vet ikke hva godt de skal gjøre for oss.

Vi er veldig nære på mange måter, hun handler, ringer daglig osv.. Men skulle ønske hun hadde mer tid til å besøke oss og bare være sammen. Prioriterer ofte samboer og føler alltid hun har dårlig tid..

Jeg har ikke noe nært forhold til min mor, hun er alene med tre unger mellom 9 og 15, og hun bor mange timer unna, så her er det ikke noe mormor-forhold å snakke om.
Min stemor bor enda lengre unna, men hun har stilt opp mer enn min mor har. Greit nok at hun ikke har små barn lengre, men forskjellen ligger i hovedsak at min stemor spør hvordan det går, og kommer med koselige kommentarer tilbake på bilder og oppdateringer. Min mor hører vi aldri fra.

Mamma bor 3min unna med bil. Vi har alltid vært nære og har vel nesten blitt mer knyttet til hverandre etter jeg fikk barn.
Mamma kan jeg stole 100% på! Hun hjelper til og bidrar med det meste. Hun er en fantastisk mormor og barna elsker henne ❤️

Vel min mor jeg jobber med å komme over mange problemer. ...og vi jobber ennå så det ser bedre ut en på lenge:)

Back
Topp