Mormor

*tropisk*

Forelsket i forumet
Hva slags forhold har barna deres til mormor, og dere til deres mor nå som dere har fått barn? Er hun ivrig etter å være sammen med dere og barnebarn? Stiller hun opp og hjelper til? Hva med dere som bor et stykke unna hverandre?

Ikke noe som har endret seg. Sier ofte at hun vil se mer til henne men gjør ikke noe for å få det til.
Ser henne like sjelden som før jeg fikk barn. Men det er helt greit, e jo glad i mammaen min fordi om.
Ser mer til foreldrene hans, de kommer hit oftere og inviterer oss til dem hele tiden :) Nesten litt mye innimellom men vi sier det ikke passer om vi skal noe annet og det er aldri sure miner heldigvis, de er veldig greie slik.

Jeg og mamma har alltid hatt ett nært forhold, og har fortsatt det etter barnebarna ble født. Hun er en super mormor og mamma, engasjert og hjelper til der hun kan og har mulighet, både med barna og når jeg/vi trenger hjelp.
Og vi er så heldige at vi har henne i nærheten :D

Har et veldig nært forhold til mormoren til snuppa. Hun stiller alltid opp og hjelper alltid til. Møtes hver uke :)

Ikke noe endret... Mamma er psykisk tilstede, men ser lille veldig sjelden... Hu sier hun vil ditt og datt, men blir bare med praten... Kan telle på en hånd hvor mange ganger Hun har hjulpet til på snart tre år... Bor 30 min unna, så burde ikke være det det står på heller... Men hun er så lat at det er helt vondt, så forventer ikke at hun skal gidde og forandre seg heller...

Min mamma er en fantastisk mormor. :) Dessverre bor hun 4 timer unna så vi får ikke sett hverandre så ofte. Hun ringer ofte, da, og vi sees på skype. Hun savner barnebarna sine mye.

Mamma vil gjerne at vi skal være nære og kunne snakke om alt. Vi fortalte henne i uke 6 at jeg var gravid med nr 1, og hun fikk beskjed om å holde det hemmelig. Før det var gått en uke viste "alle" det... Gjett om vi snakker om alt?

Men hun stiller opp masse for ungene. Men bor langt unna så hun bor her når hun er på besøk. Hun er IKKE huselig av seg, det rot over alt etter henne så det er litt slitsomt å ha besøk. Men ungene elsker henne og de er heldigvis blitt så store at de kan besøke henne litt alene...

Mamma er helt super. Hun har alltid stilt opp om det har vært noe, både før og etter hun fikk barnebarn.
Foreldrene mine passer barnebarnene sine ofte, og ringer og etterlyser om de ikke har sett oss på en stund

Bor ca 20-30 min kjøretur fra hverandre. Hun har alltid gledet seg til å bli mormor/farmor så var veldig stolt da hun fikk sitt første barnebarn og ble mormor. Ser de ikke oftere enn ellers men de er flinke til å invitere på middag og stiller gjerne opp som barnevakt ved behov så sant det passer

Jeg og mamma har aldri hatt et godt forhold, men for guttungens skyld, klarer jeg å legge det bak meg. Han har dessverre ingen andre en mamma og stefaren min. De stiller alltid opp, elsker og passe han og tilbringer masse tid med han.
De bor ca 30 min unna.
Mamma kommer ofte innom en times tid etter jobb eller tar han med seg på noe morsomt noen timer her og der.
Guttungen er veldig glad i bestemor.

Last edited:
Barna mine er utrolig glade i bestemoren deres. Treffer henne ofte da vi kun bor noen hus unna. Mammaen min er utrolig flink med de, og de bruker mye tid sammen, uten meg også.

Mormor til jenta mi bor 8 t i bil unna.. Vi snakker på FaceTime nesten hver dag.

Jeg merker at forholdet til mamma har endra seg fra bra til bedre. I en drømmeverden bor vi ved siden av hverandre og vesla kan fly mellom husa som ho vil<3

Kjempe
Godt forhold både jeg til min mor og W til sin mormor :) hun er ivrig etter å se han, hjelpe til ol. De bor 6 timer unna med bil, men har sett han hver måned siden han ble født for 7 mnd siden :)

Her kuttet vi ut mormoren siden hun har fått alkoholproblem. Min mormor har det også så ingen kontakt med henne. Men har verdens beste svigerfamilie :)

Vi bor nære og snakker sammen ofte. Jeg besøker ofte hu, alene og med barna. Hu hjelper til om hu er siste sjansen vår. Men hu sliter med fysiske begrensninger og derfor maser vi ei heller ikke. Derfor blir det mer besøk. Men de overnatta der for ikke lenge siden og da hadde de kosa seg alle sammen. Blir jo litt enklere når de begynner bli større og mer selvstendige.

Back
Topp