Det var nå å tenke litt vel langt frem i tid! Hvis en vil bli en bestemor med god kontakt med barnebarna så må man lære svigerbarn godt nok å kjenne og finne et godt forhold der OG man må engasjere seg i barnebarna.
Her er det så lett å la jenta være hos mormor, for min mor ringer oss flere ganger i uken, klager om hun ikke har sett jenta på ei uke og rett som det er ringer hun og spør om hun MÅ i bhg i morgen eller om hun ikke kan være hos henne. :-) Jenta trives så godt der at hun er der de siste dagene av sykdomsperioder, alltid kos hos mormor selv om en er pjusk.
Farmor derimot engasjerer seg ikke, sitter i sofaen når vi sees, leker ikke med jenta, spør aldri om å få passe og har sjelden tid hvis jeg spør. Da må det være krise liksom. Men sånn er hun mot de 5 andre barnebarna også. En må kreve tid med henne, og det frister ikke når hun ikke er engasjert. Jeg vil se annen interesse enn å bare spørre om jenta vil sitte på fanget, og da mens hun er sky og forsiktig fordi hun nettopp har kommet. Vent nå til jenta tør opp i alle fall liksom! Akk ja...