Morkakesvikt

Melkesjokolade ❤️

Betatt av forumet
Får tett oppfølging siden sist svangerskap for 6,5 år siden ende med morkakeløsning og hadde da fått oppfølging pga vekstavik og dårlig blodtilførsel til morkake.
På sist ul, uke 23,ble det på nytt oppdaget samme problem, for høyeste verdier på blodgjennomstrømning til morkake. Baby har det bra foreløpig og vokser som hun skal, men...
Husker så lite fra sist...
Noen andre med samme erfaringer?
Er så redd for å miste eller føde altfor tidlig. Sist fødte Eg i uke 34... Er nå i uke 24,og håper Eg kan gå til over uke 30❤️
 
Får tett oppfølging siden sist svangerskap for 6,5 år siden ende med morkakeløsning og hadde da fått oppfølging pga vekstavik og dårlig blodtilførsel til morkake.
På sist ul, uke 23,ble det på nytt oppdaget samme problem, for høyeste verdier på blodgjennomstrømning til morkake. Baby har det bra foreløpig og vokser som hun skal, men...
Husker så lite fra sist...
Noen andre med samme erfaringer?
Er så redd for å miste eller føde altfor tidlig. Sist fødte Eg i uke 34... Er nå i uke 24,og håper Eg kan gå til over uke 30❤️
Kanskje heller legge ut denne på svangerskap og fødsel eller generelt så flere får sett innlegget ditt? Det er jo ikke så vanlig, så her inne kan det hende du ikke får noe særlig svar. Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at du får gått over uke 30❤️
 
Hadde dobbelt morkakesvikt fra uke 18 sist. Jentene ble tatt i uke 33. Elendige blodstrømmer i uke 18-25, men så snudde det.

Hvor fort det går fra det er motstand i navlesnoren og til veksten blir vesentlig påvirket er veldig individuelt. Her vokste de aldri noe særlig (vekstavvik på -35% og -65%), men fikk akkurat nok fra morkaken til å holde ut så lenge de gjorde.
 
Hadde morkakesvikt sist. Det gikk dessverre ikke bra med babyen den gangen:( har fått beskjed om at blodgjennomstrømningen ser bra ut hittil. Er du satt på noen medisiner? Jeg ble satt på albyl-e og fragmin.
 
Hadde morkakesvikt sist. Det gikk dessverre ikke bra med babyen den gangen:( har fått beskjed om at blodgjennomstrømningen ser bra ut hittil. Er du satt på noen medisiner? Jeg ble satt på albyl-e og fragmin.
Ja, det har Eg gått på siden uke 7... Så d er jo noe annet en sist da Eg ikke gikk på noe..
 
Kan ikke komme med noe erfaring her, men vil gjerne sende deg en klem ❤️
 
Sniker
Første svangerskapet mitt mistet jeg i uke 27 pga veldig tidlig og alvorlig morkakesvikt med mulig delvis løsning.

Andre svangerskap gikk jeg på albyl-E. Allerede i uke 18 fant legen det kan kalte noe økt motstand i blodåre fra meg og inn til morkaka på den ene siden. Babyen hadde god vekst og trivselstegn da. Jeg gikk helt i kjelleren og så for meg samme utfall som sist men denne noe økte motstanden på ene siden er tydeligvis normal for meg, og det vedvarte stabilt gjennom hele svangerskapet. De andre blodstrømsmålingene var gode. Fødte en levende gutt 38+3, etter igangsetting 38+1 (det var av hensyn til min psykiske helse, babyen voskge fortsatt fin). Og ut kom den mest gigantiske morkake jeg noen gang har sett ;)

Håper det skal gå like bra med alle dere som er gravide igjen etter morkakesvikt nå ❤️❤️
 
Back
Topp