Morkakens plassering

Lizz83

Gift med forumet
Dere som har vært på tul, fikk dere beskjed om morkakens plassering da? Jeg har fortsatt småblødninger. Alt fra lyserosa (i går var det også noe koagulert, men ikke nok til at jeg fikk noia) til brunt....
Når jeg ventet nr 2 så hadde jeg morkaken foran åpningen, men ingen blødning. Dette fikk jeg beskjed om på ordinær ul.
Nå lurer jeg fælt på hva blødningene mine kommer av. Det kan jo være sikkert hundre grunner. Men jeg kjenner at det knekker meg psykisk av å engasjere meg....
Fokuset mitt nå får være på de to andre barna mine så får den i magen leve sitt eget liv... den er for liten til at man gjør noe som helst og jeg har gitt opp å ta kontakt med føden fordi jeg blir bare avvist.

Dere som har vært på tul, fikk dere beskjed om morkakens plassering da? Jeg har fortsatt småblødninger. Alt fra lyserosa (i går var det også noe koagulert, men ikke nok til at jeg fikk noia) til brunt....
Når jeg ventet nr 2 så hadde jeg morkaken foran åpningen, men ingen blødning. Dette fikk jeg beskjed om på ordinær ul.
Nå lurer jeg fælt på hva blødningene mine kommer av. Det kan jo være sikkert hundre grunner. Men jeg kjenner at det knekker meg psykisk av å engasjere meg....
Fokuset mitt nå får være på de to andre barna mine så får den i magen leve sitt eget liv... den er for liten til at man gjør noe som helst og jeg har gitt opp å ta kontakt med føden fordi jeg blir bare avvist.

Jeg fikk beskjed om at morkaken var bak og ut på venstre side på UL i uke 8, 11 og 13.. :)

Med guttene hadde jeg litt forskjellig... Eldste hadde jeg bak mot høyre, mellomste hadde jeg plancenta previa cervix (som det så fint heter når den dekker livmormunnen), men den trakk seg fint bakover etterhvert som svangerskapet gikk... og med minstemann satt den på høyre side.

Håper blødningene slutter snart...!

Kanskje du får noe mer info på OUL? :)

Håper jeg også får litt mer info da. Jeg har heldigvis ikke noe smerter da (bortsett fra at det stikker og drar her og der).
Jeg fikk beskjed da jeg tok celleprøve i nov at jeg hadde slimhinner som vokste på utsiden og lettblødende livmorhals. Ikke merket noe til det før (bortsett fra ved hard, tung styrketrening før jeg ble gravid). Men nå blør vel alt lett :bored:

Jeg har vært på 4 tul, men ingen har sagt noe om morkakens plassering til meg..

Det skal jo være normalt med småblødninger, men skjønner godt at du strever nå [emoji173]

Håper det går bra, og at du klarer å fokusere på andre ting. Vi får jo ikke gjort noe med naturens gang, men det betyr ikke at det er enkelt.. Sender deg masse varme tanker [emoji255]

Fremrevegg denne gang. Er med på en studie om morkake på Haukeland.
Tidligere hatt den bakvegg.

Fikk beskjed i uke 12 at min ligger bak. Har ikke hatt noe blødning uten om festeblødning 7dpo og en liten dråpe 4+4. Men kjenner flere som har blødd og alt er i skjønneste orden. Noen har bare veldig skjøre slimhinner. Når du er 23/24 uker så blir du ihvertfall tatt mer hånd om. Husker i mitt forrige svangerskap begynte jeg å blø litt i uke 22. Da gråt jeg og dro til legevakten. De hørte på hjertelyden og målte blodtrykket mitt. Det var såklart høyt når jeg kom, men måtte vente litt på legen og da var alt normalt. De spurte også om babyen sparket og det gjorde han heldigvis. Utenom det så sa de at de ikke kunne hjelpe barnet før i uke 23/24.
Skummelt er det uansett <3 har du prøvd å kontakte jordmor? Jeg ble tatt veldig godt imot da jeg ringte og var bekymret pga en rar ekkel følelse jeg hadde. Så mulig Helsestajonen følger mer opp?

Back
Topp