Morkakens plassering og fosterets bevegelser

Marigullhøna

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Da jeg var på tidlig ul i uke 12 syns jeg det så ut som om morkaken lå mot magen og spurte om dette. Fikk da beskjed om at den lå inn mot ryggen min. Nå på oul fikk jeg beskjed om at morkaken faktisk lå mot magen min, og at det derfor var vanskelig å kjenne barnets bevegelser. Det eneste er at jeg kjenner mini godt der inne, og det syntes hun som gjorde ul var rart (og at jeg i så fall måtte være veldig følsom). Følte meg jo litt teit da, men dette er andremann, så jeg er veldig sikker. Mener bestemt jeg kjente det en gang så tidlig som i uke 14 (ble overrasket selv da jeg ikke trodde det var mulig), litt i uke 17 og hver dag de siste dagene. I kveld til og med på utsiden (er 19 uker)... Er det noen andre som har hatt morkaken plassert mot magen og som har kjent bevegelser tidlig? Følte meg litt teit, men er sikker på at jeg kjenner bevegelser ganske godt :)

Hun som gjorde ul virket veldig flink, så har ingen grunn til å tvile på at hun sier riktig plassering av morkaken...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk også beskjed på oul at morkaken ligger mot magen, men jeg har kjent litt bevegelse spesielt nederst i magen og på venstre side. Har ikke kjent så mye bevegelse som ønsket og håpet. Er 19+2 idag.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Har fått vite at den ligger foran og ganske høyt, og at det nok ville ta tid før jeg kjente liv. Har syntes at jeg har kjent noe noen ganger, men tenkt at det er umulig. Men nå er jeg helt sikker på at jeg de siste tre dagene har kjent mye liv! Er 16 uker i morgemorgen. Kjente øov i uke 13 med nr 2, og rundt uke 17 med nr 1, så dette er virkelig helt på det jevne :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Samme her, men jeg kjenner bare når baby sparker nederst på magen, der hvor morkaken slutter:)

Termin 4. januar :)

Min var foran andre graviditet. Kjente da liv 17 uker tror jeg, deretter jevnlig hver dag. Men ikke harde spark så mye..
Første graviditet kjente jeg fra uke 16 og denne gang fra uke 15/16. Har morkaken bak og litt foran denne gangen

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Jeg er andregangs med morkaken på fremre vegg og har kjent noe, men ikke når jeg holder en hånd på magen. Jeg er 19 uker i dag.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Har ikke kjent noen utenpå enda. 16+5 i dag. :)

Men jeg mener jeg har kjent noe, men jeg vet ikke :P Syntes jeg kjente noe i natt :D :P Men igjen er ikke helt sikker.

Tror morkaken min ligger veldig høyt oppe denne gangen. Legen/gyn sa toppen foran, så vi får seg hva legen på sykehuset sier :D

Med nr 2 lå morkaken foran, kjente lite liv utenfor men masse inni :D Nr 1 husker jeg ikke, men tror den lå på siden og litt foran. Nr 3 lå den bak og kjente liv tidlig :)

Mitt første svangerskap kjente jeg liv i uke 16 første gang, men skjønte ikke før et par uker senere at det var babyen jeg hadde kjent. Jeg hadde morkaka foran da. Dette er vel individuelt for alle hvor følsomme man er, så syns ikke det er så rart at det varierer.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dere som hadde morkaken foran i et tidligere svangerskap, hvordan kjentes babyene bevegelser etter hvert opp mot svangerskap der dere ikke hadde morkaken liggende foran? Var det veldig merkbar forskjell? :)

Denne gangen har jeg morkaka foran på magen, og morkaka ligger i grenseland for langt nede. Kjente bevegelser så tidlig som i uke 12( gjorde det i de siste svangerskapene også så tidlig), men kjenner mindre bevegelser enn i tidligere svangerskap da jeg var like langt å vei. Men har kjent mye mer bevegelser de siste dagene da :-)

Forrige gang hadde jeg morkaka foran, da begynte jeg å kjenne spark i uke 15 og kjente det uten på magen i uke 17.

Denne gangen har jeg den også foran, på høyre side.. Begynte vel å kjenne spark for en uke siden (les: trodde jeg kjente svake spark for noen uker siden, men plutselig ble det stille). Men kjenner sparkene langt nede, nesten v trusekanten :o 19+6

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Noen ganger v navelen også da, men mest v trusekanten.

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Jeg var på ul i uke 12 da var morkaka bak nå når jeg var på ul i uke 15 hos JM var den forran på venstre side. Viste ikke at morkaka kunne flytte på seg engang. Blir spennende og se om den har flyttet på seg igjen når det er tid for oul he he

❤️gutt 6 april 2013❤️
❤️termin 29 januar 2015❤️

Jeg var på ul i uke 12 da var morkaka bak nå når jeg var på ul i uke 15 hos JM var den forran på venstre side. Viste ikke at morkaka kunne flytte på seg engang. Blir spennende og se om den har flyttet på seg igjen når det er tid for oul he he

❤️gutt 6 april 2013❤️
❤️termin 29 januar 2015❤️

Samme som meg :) men fikk beskjed om at den ikke kunne flytte deg sånn, så de må ha sett feil første gang...

Da jeg var på tidlig ul i uke 12 syns jeg det så ut som om morkaken lå mot magen og spurte om dette. Fikk da beskjed om at den lå inn mot ryggen min. Nå på oul fikk jeg beskjed om at morkaken faktisk lå mot magen min, og at det derfor var vanskelig å kjenne barnets bevegelser. Det eneste er at jeg kjenner mini godt der inne, og det syntes hun som gjorde ul var rart (og at jeg i så fall måtte være veldig følsom). Følte meg jo litt teit da, men dette er andremann, så jeg er veldig sikker. Mener bestemt jeg kjente det en gang så tidlig som i uke 14 (ble overrasket selv da jeg ikke trodde det var mulig), litt i uke 17 og hver dag de siste dagene. I kveld til og med på utsiden (er 19 uker)... Er det noen andre som har hatt morkaken plassert mot magen og som har kjent bevegelser tidlig? Følte meg litt teit, men er sikker på at jeg kjenner bevegelser ganske godt :)

Hun som gjorde ul virket veldig flink, så har ingen grunn til å tvile på at hun sier riktig plassering av morkaken...

Akkurat som å lese om meg selv. Jeg kjente spetakkel i magen allerede i uke 14. Selvom morkaka ligger mot magen. Har kjent hyppige bevegelser siden uke 16 og natt til i går var første gang jeg kjente det på utsiden. (19 uker her også)

Akkurat som å lese om meg selv. Jeg kjente spetakkel i magen allerede i uke 14. Selvom morkaka ligger mot magen. Har kjent hyppige bevegelser siden uke 16 og natt til i går var første gang jeg kjente det på utsiden. (19 uker her også)

Er det førstemann eller andremann? Jeg stusser nemlig over at jeg syns jeg kjenner bevegelsene like godt denne gangen som forrige gang, og da lå jo morkaken mot ryggen... Hvordan er det med deg? :)

Er det førstemann eller andremann? Jeg stusser nemlig over at jeg syns jeg kjenner bevegelsene like godt denne gangen som forrige gang, og da lå jo morkaken mot ryggen... Hvordan er det med deg? :)

Nr. 2 for meg også. Jeg tror kanskje man kjenner det igjen?

Back
Topp