Morkaken foran

Lucky#1

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Skal på ny ultralyd imorgen for å se om morkaken har flyttet seg oppover. Er så spent på å se om jeg får føde naturlig eller ikke! Liker ikke tanken på å være sengeliggende når man er alene med omsorgen for barnet..

Fler som har morkaken foran (helt eller delvis) åpningen?

Eg har det også :-) skal på ultralyd i slutten av februar for å se om den har flyttet seg også!

Skal på ny ultralyd imorgen for å se om morkaken har flyttet seg oppover. Er så spent på å se om jeg får føde naturlig eller ikke! Liker ikke tanken på å være sengeliggende når man er alene med omsorgen for barnet..

Fler som har morkaken foran (helt eller delvis) åpningen?
Ja skal på sjekk i februar. Og håper den har flytt seg helt opp nå. For er i samme situasjon som deg at jeg blir alene. Og da passer det dårlig med keisersnitt!

Lykke til i dag. Var i samme situasjon forrige svangerskap, da flyttet den seg :)

Jeg skal på onsdag for å sjekke. Jeg skal ta keisersnitt da, så i mitt tilfelle skal de sjekke at den ikke ligger foran der de skal åpne opp.
Håper den har flyttet på seg ellers blir det sikkert mye styr :-S

Lykke til i dag:)

Lykke til! Krysser fingrene for at morkaken har flyttet på seg :)

Morkaken hadde flyttet seg! :) men det var tydeligvis blodansamlinger i morkaken som var hovedårsaken for ny kontroll, noe jeg ikke fikk vite noe om sist jeg var på ultralyd. Det er mest sannsynlig ikke farlig, men høres jo ganske alvorlig ut! Blir enda en ultralyd om 3 uker med lege. Klager ikke på å få hilse på min lille prinsesse så ofte så lenge det ikke er noe alvorlig :)

Morkaken hadde flyttet seg! :) men det var tydeligvis blodansamlinger i morkaken som var hovedårsaken for ny kontroll, noe jeg ikke fikk vite noe om sist jeg var på ultralyd. Det er mest sannsynlig ikke farlig, men høres jo ganske alvorlig ut! Blir enda en ultralyd om 3 uker med lege. Klager ikke på å få hilse på min lille prinsesse så ofte så lenge det ikke er noe alvorlig :)
Så bra! Da satser vi på at det er ufarlig! Koselig å få hilse på da :-)

Så bra at den hadde flyttet på seg! :-)
Fikk du ikke noe mer info om blodansamlingene?
Høres skummelt ut ja, men får jo håpe at legen da hadde informert deg bedre, om det var noe veldig alvorlig.
3 uker går jo fort, og når du har noe å se fram til vil jo også tiden mot termin gå fortere også! :-)
Kos at du fikk sett babyen igjen idag da! :-)

Så bra at den hadde flyttet på seg! :-)
Fikk du ikke noe mer info om blodansamlingene?
Høres skummelt ut ja, men får jo håpe at legen da hadde informert deg bedre, om det var noe veldig alvorlig.
3 uker går jo fort, og når du har noe å se fram til vil jo også tiden mot termin gå fortere også! :-)
Kos at du fikk sett babyen igjen idag da! :-)
Nei, ikke mer enn at det var relativt vanlig. Har sett på nettet (google er min beste venn og værste fiende i svangerskapet- oftest sistnevnte) og der sto det at det kan oppstå i små rifter som kommer når morkaken fester seg i livmorveggen. Ellers var det bare masse foruminnlegg der det var gravide som har hatt mye blødninger som har opplevd det, det har heldigvis ikke kommet noe blod her da :) bank i bordet!

Back
Topp