Morkaken foran, når kjente du liv?

Agnete

Forumet er livet
Jeg er gravid for fjerde gang og venter stadig på et lite tegn fra den lille, jeg er godt over 18 uker på vei :)
Så når kjente du liv? Og kjente du det noen gang utenpå?

Jeg hadde morkaka foran, som antakeligvis var grunnen til at jordmor ikke fant hjertelyden da hun prøvde i uke 16. Men jeg kjente liv fra uke 14, babyen lå i tverrleie da så jeg kjente spark mot sidene, og sambo kjente spark utenpå i uke 17-18. Mot slutten beveger jo hele magen seg så da tror jeg nesten det er umulig ikke å kjenne spark.

Begynte å kjenne i uke 20. Hadde morkaken delvis foran. Kjente det inni når jeg begynte å kjenne det utenpå:p var vel mest fordi jeg ikke tenkte over at det jeg kjente av bevegelser var babyen:p

Jeg hadde morkaka foran, som antakeligvis var grunnen til at jordmor ikke fant hjertelyden da hun prøvde i uke 16. Men jeg kjente liv fra uke 14, babyen lå i tverrleie da så jeg kjente spark mot sidene, og sambo kjente spark utenpå i uke 17-18. Mot slutten beveger jo hele magen seg så da tror jeg nesten det er umulig ikke å kjenne spark.

Det spørs litt på babyene om hele magen flytter seg :) Med min første så kjente du bare spark uten på, små dult. Min andre så trodde vi at han snart flyttet ut av magen, der vi så hele føtter og magen som flyttet seg fra side til side, så jeg har to motsetninger :)
Har alltid kjent tidligere enn denne gangen, så litt rart at jeg ikke kjenner babyen enda. Men babyen har det bra er super aktiv inne i der :)
Så håper jeg snart kjenner det også :)

Jeg kjente ikke ordentlige spark før etter jeg hadde passert uke 26/27, husker ikke helt, men var sent i forhold til andre. Hadde morkaka foran.

Første gang: morkaken bak, kjente liv uke 19.
Andre gang: morkaken foran, kjente liv i uke 12.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nærmere uke 20 tror jeg det var :-) var hvertfall etter oul. Kjente det utenpå, men det var en del seinere og ikke veldig kraftig

Hadde morkaken foran begge gangene. Med første kjente jeg i uke 16, ikke daglig før i uke 20. Kjente utenpå i uke 22. Andre gangen kjente jeg liv hver dag fra uke 12. Kjente utenpå fra ca uke 22 da også.

Morkaken foran, og kjente ikke spark før cirka uke 22 :) Tror ikke det er noen fasit på det.

Er min fjerde også, jordmor tror morkaken kan ligge forran da vi ikke finner hjertelyd, har heller ikke kjent liv enda og er snart 17 uker, kjent liv alt i fra uke 12-14 med dem andre så venter spent, men kjenner INGENTING nå hehe bare lille kulen på magen som er der... Men nå skal det sies at dette svangerskapet er helt anderledes en dem andre... Så syntes alt er helt merkelig, som å være gravid for første gang igjen:p Må nokk bare være tålmodige:p

Er min fjerde også, jordmor tror morkaken kan ligge forran da vi ikke finner hjertelyd, har heller ikke kjent liv enda og er snart 17 uker, kjent liv alt i fra uke 12-14 med dem andre så venter spent, men kjenner INGENTING nå hehe bare lille kulen på magen som er der... Men nå skal det sies at dette svangerskapet er helt anderledes en dem andre... Så syntes alt er helt merkelig, som å være gravid for første gang igjen:p Må nokk bare være tålmodige:p

Litt samme følelsen her :p
Jeg ble så overrasket på ultralyden der du så en aktiv baby som verken ville bli målt eller tatt bilde av :)
Her er også det meste andeledes. Alt er så mye verre enn ved de tidligere svangerskapene mine..,
Vi får vente i spenning vi da, håpe vi kjenner ett lite tegn snart :D

Hmmm, rundt uke 24-26 om jeg ikke tar feil. Hadde morkaken foran.

Husker ikke akkurat uke, har skrevet det ned men mener det var rundt uke 20 :)
Men jeg syns det var vanskelig å kjenne bevegelser nesten hele svangerskapet da, måtte som regel drikke noe søtt for å kunne kjenne det.

Rundt uke 20 tror jeg det var. Hadde ihvertfall vert på ultralyd før jeg kjente noe :) med nr to kjente jeg spark fra uke 16, men da var morkaken bak.

Jeg har morkaka foran. Kjente bevegelser fra uke 19 og spark ordentlig på utsiden fra uke 22 :)

Hatt morkaken foran på 2 av mine svangerskap, og med første kjente jeg vel rundt uke 19-20, men kjente veldig lite liv igjennom hele svangerskapet. Var ikke hver dag jeg kjente noe.
Med datteren min kjente jeg noe rundt uke 14-15, men kjente generelt lite med henne også.
Så er så glad denne gangen at morkaken ikke er foran :P

Back
Topp